اظهار نظر اصغر فرهادی در مورد لغو برجام



اصغر فرهادی ضمن اظهار نظر درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای از پیشنهاد سینمایی خارجی‌اش سخن گفت.

به گزارش ایسنا، نمایش فیلم «همه می‌دانند» در افتتاحیه هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن با خبر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای مصادف شد، اتفاقی که فرهادی اثرات و فشار آن را بیشتر متوجه مردم ایران می‌داند تا دولت ایران.

 

کارگردان ایرانی برگزیده اسکار در این باره به واشنگتن پست گفت: در چند روز اخیر بسیاری از ایرانیان برای من پیام‌های محبت آمیزی ارسال کردند اما من در این پیام‌ها ناراحتی را نیز حس کردم. خروج آمریکا از توافق را اصلا نمی‌توانم باور کنم و خیلی متاسف شدم چون این موضوع تنها به دولت ایران مرتبط نیست بلکه به مردم ایران ربط دارد و این مردم هستند که تحت فشار قرار می‌گیرند. چند سال پیش زمانی که در حال سفر به خارج از کشور بودم مادری از من درخواست کرد که به رسانه‌ها بگویم فرزندش نیاز به دارو دارد و این به دلیل تحریم‌ها بود که دارویی برای او موجود نبود. خروج از توافق هسته‌ای توسط آمریکا تنها بهانه‌ای است که آنها کاری کنند که برخلاف کارهای "اوباما" باشد.

 

فرهادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تکرار این که اولویتش ساخت فیلم در ایران است عنوان کرد: چندین پیشنهاد ساخت فیلم انگلیسی زبان دارم. یکی از آنها بر اساس یک داستان واقعی از نیویورک تایمز است که موضوعی انسانی و جهانی دارد. شاید روزی این فیلم را ساختم اما در حال حاضر اولویت من نیست.

 

فیلم «همه می دانند» پس از نمایش به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن در ۴۳۰ سالن سینما در فرانسه اکران آغاز خود را آغاز کرده و گفته می‌شود در دو روز اول اکران ۱۵۰ هزار نفر مخاطب در فرانسه داشته است.

 

طبق اعلام پیشین فیلم اسپانیایی زبان «همه می‌دانند» از تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) در سینماهای آرژانتین، از تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) نیز در سینماهای کشور اسپانیا به روی پرده خواهد رفت. این فیلم همچنین از تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) نیز در سینماهای کشور روسیه اکران عمومی خود را آغاز کند.

 

 کمپانی آمریکایی «فوکس فیچرز» که یکی از شرکت‌های تابع «یونیورسال پیکچجرز» است، حق پخش فیلم «همه می‌دانند» را در آمریکا، کانادا، بریتانیا، استرالیا، نیوزلند، آفریقای جنوبی، هند، برخی مناطق آسیا وخاورمیانه (به استثنای ایران) خریداری کرده است. کمپانی «Hishow» نیز حق توزیع این فیلم را در کشور چین در اختیار گرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------