آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

حال و هوای پژمان بازغی در 40 سالگي



اخبار فرهنگی - حال و هوای پژمان بازغي در 40 سالگي

پژمان بازغي، چهل ساله شد و به همين بهانه به سراغ او رفتيم تا چند كلامي با او هم صحبت شويم.

اين بازيگر چهل ساله در نزديك به دو دهه فعاليت هنري خود دوران پر افت و خيزي را پشت سر گذاشت. او به خاطر «دوئل» درخشيد و «سربازهاي جمعه» هم يكي از نقاط عطف كارنامه اوست؛ هرچند كه «كافه ستاره» را هم نمي توان از ذهن برد. در سال گذشته، بازغي با دو فيلم «انارهاي نارس» و «دو ساعت بعد، مهرآباد» در جشنواره حضور داشت، اما به نظر نمي رسد هيچ يك از آنان اتفاق فوق ا لعاده  اي را در اكران رقم بزنند.

اخبار , اخبار فرهنگی,بیوگرافی پژمان بازغی,تولد پژمان بازغی


*نوزده مرداد امسال چهل ساله شديد. به نظر خودتان اتفاق مهمي در زندگي تان رخ داده؟!

- اينطور که فلسفه مي گويد و اينطور که پيامبران اديان مختلف اشاره کرده اند، معمولا چهل سالگي سال تحول است و اميدوارم براي من هم همينطور باشد.

*تا امروز به آنچه از دنياي حرفه اي تان مي خواستيد، رسيده ايد؟

- تمام تلاشم را کرده ام که در مسير تعالي باشم و به آنچه که مي خواهم برسم، اما تا امروز به طور کامل به اين ايده آل دست پيدا نکرده ام. راستش را بخواهيد هنوز نقش ها و تجربياتي در سينما وجود دارد که هميشه دلم مي خواست نصيبم بشود اما هنوز محقق نشده ؛ ان شا ا... در آينده صورت بگيرد. در اين چهل سال اينطور پيش رفته، حالا ببينيم چهل سال بعدي مان چطور مي شود!

*شما حدود ده سال قبل به عنوان يک بازيگر در اوج بوديد. فيلم هاي «سربازان جمعه» و «دوئل» از خاطره ها پاک نمي شوند. فکر مي کنيد چرا بعد از آن سال ها ديگر چنين تجربه هايي براي شما تکرار نشد؟

- اول از همه بايد بگويم کمي بدشانسي آوردم. در فيلم هايي بازي کردم که چندان در اکران مورد توجه قرار نگرفت؛ فيلم هايي مثل «مرگ کسب و کار من است» يا «دو ساعت بعد، مهرآباد». روي هم رفته اما از کارم در سينما راضي هستم و حداقل خيالم راحت است که در سينما اشتباه نکردم.

*چه خبر از اين روزهايتان؟ به کاري مشغول هستيد؟

- براي يک فيلم سينمايي قراردادي بسته ام که نمي توانم در موردش صحبتي کنم؛  تنها اشاره مي کنم که توسط يکي از کارگردانان خوب و قديمي سينما کارگرداني مي شود.فکر مي کنم اين پروژه تا 25 شهريور شروع شود.

*قبل از اين هم براي پروژه هاي تلويزيوني بازي مي کرديد، آن هم سريال هايي با زمان هاي توليد طولاني و پروداکشن سنگين

- بله . مدتي گرفتار سريال هاي «دولت مخفي» و «گذر از رنج ها» بودم . اولي از سال 90 تا 93 طول کشيد و ديگري نيز از 16 فروردين سال گذشته تا پايان آن به طور مداوم ادامه داشت. اميدوارم هر دوي اين سريال ها پخش مناسبي داشته باشند تا همه زحماتي که بچه ها کشيدند پاسخ داده شود.

*درباره نقش خودتان در اين پروژه ها صحبت نمي کنيد؟

- «دولت مخفي» درباره يک جوان جنوبي است و کليت موضوع سريال درباره جنگ و اسارت است . خيلي از قسمت ها در اردوگاه هاي عراق مي گذرد. در «گذر از رنج ها» هم تاريخ را ورق زده ايم و يک دوره هفتاد ساله از دهه 20 تا دهه 90 ايران روايت مي شود.

*براي پذيرش فيلمنامه هايي که به شما پيشنهاد مي شود، معيار خاصي داريد؟

- اينکه تجربه جديدي باشد و مشابه آن  قبلا در کارنامه ام ثبت نشده باشد، برايم اهميت زيادي دارد.متفاوت بودن نقش هميشه براي هر بازيگري چذاب است. بعد از آن متن فيلمنامه، کشش قصه و کارگردان اثر نيز موضوع مهمي است.

*چرا شما را در تئاتر نمي بينيم؟

- مقوله تئاتر کاملا متفاوت از سينماست.

*اما بسياري از همکاران سينمايي شما به تئاتر قدم گذاشته اند.

- بله اما من اين تجربه را نداشته ام و ترجيح مي دهم نداشته باشم.

*چرا؟ دشواري هاي اين هنر از سينما بيشتر است؟

-نه موضوع اصلا اين نيست. هر حرفه اي سختي هاي خودش را دارد، اما تئاتر را در اين شرايط خيلي دوست ندارم، البته تنها براي بازي کردن، وگرنه کار دوستانم را با اشتياق تماشا مي کنم. ترجيح مي دهم کليت اين موضوع و عدم تمايل به بازيگري روي صحنه را زياد باز نکنم تا سوء تفاهمي هم براي دوستانم که در اين شاخه از بازيگري مشغول کار هستند، ايجاد نشود و خداي نکرده به کسي بر نخورد.

اخبار , اخبار فرهنگی,بیوگرافی پژمان بازغی,تولد پژمان بازغی


*قرار است هميشه يک بازيگر باقي بمانيد يا اينکه ممکن است به عرصه ديگري مثل کارگرداني هم قدم بگذاريد؟

 - 5 سال قبل کارگرداني را با فيلم کوتاه تجربه کردم و فيلمم در جشنواره فيلم کوتاه تهران هم شرکت کرد. هر بازيگري مي تواند کارگرداني را هم تجربه کند، اما براي من الزامي در اين زمينه وجود ندارد و اينطور نيست که بخواهم آن را به طور حرفه اي پي بگيرم. يک فيلم کوچک بود که مثل همه کارهاي ديگرم برايش وقت و انرژي گذاشتم، اما فعلا قصد ندارم دوباره در همان سطح يا سطوح گسترده تر، ادامه اش بدهم.

*راستي شما فيلم «چهل سالگي» عليرضا رييسيان را ديده ايد؟ الان که در اين مرحله از زندگي قرار داريد، چه آرزويي هست که بخواهيد عنوان کنيد؟

-نه. متأسفانه نديده ام. در پاسخ به بخش دوم سوال تان هم بايد بگويم براي همه مردم جهان آرزوي صلح و دوستي دارم و دلم مي خواهد آرامش در جاي جاي دنيا جريان داشته باشد.

*حرفي باقي مانده که بخواهيد عنوان کنيد؟

- ممنونم از اينکه به يادم بوديد . از همه باني فيلمي ها تشکر مي کنم که در جهت انتشار اخبار درست سينما تلاش مي کنند و برايتان آرزوي موفقيت دارم.

 

اخبار فرهنگی - بانی فیلم

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------