آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

«بفروش‌ترین» بازیگران اكران عيد فطر كدامند؟



اخبار , اخبار فرهنگی,بازیگران اکران عید فطر,فیلم‌های اکران عید فطر

 

اخبار فرهنگی - «بفروش‌ترین» بازیگران اكران عيد فطر كدامند؟

«رضا عطاران» و «جواد عزتی» تنها بازیگرانی هستند که در دو فیلم اکران عید فطر ایفای نقش کرده‌اند؛ اکرانی که در آن شاهد ایفای نقش بازیگران چهره‌ی زیادی مانند رامبد جوان، پرویز پرستویی، فرهاد اصلانی، جمشید هاشم‌پور، مهدی فخیم‌زاده و... هستیم.

فیلم‌های اکران عید فطر از چهارشنبه اول مرداد ماه نمایش خود را آغاز کرده‌اند.

«کلاشینکف» که امید زیادی به فروش خوب آن می‌رود، رضا عطاران را به عنوان برگ برنده در اختیار دارد؛ بازیگری که احتمالا دیگر می‌توان به او لقب «بفروش‌ترین» بازیگر سینمای ایران را داد.

او البته در «رد کارپت» که خودش آن را کارگردانی کرده هم بازی می‌کند و در واقع دو فیلم روی پرده سینماها دارد.

علاوه بر عطاران؛ «کلاشینکف» فرهاد اصلانی و جواد عزتی را نیز دارد که هر کدام می‌توانند نظر مخاطب را برای دیدن فیلم در سینما جلب کنند.

جمشید هاشم‌پور هم که با چهره خاصش تا سال‌ها یکی از پرکارترین بازیگران ایرانی بود اما کم‌کار شد برای ششمین بار با سعید سهیلی همکاری کرده و در فیلم جدید او نقش کوتاهی ایفا کرده است.

علاوه بر این، ساعد سهیلی به عنوان نقش اول و شقایق فراهانی و شهرام حقیقت‌دوست هم در نقش‌هایی کوتاه، بازیگران دیگر «کلاشینکف» هستند.

اما رضا عطاران تنها بازیگر دو فیلمه در اکران عید فطر نیست. جواد عزتی هم که نقشی فرعی در «کلاشینکف» ایفا کرده، در «فرشته‌ها با هم می‌آیند» در کسوت یک روحانی خانواده‌دوست که به تازگی سه‌قلودار شده به عنوان نقش اول بازی می‌کند.

او که در سال‌های گذشته خودش را به عنوان یکی از بازیگران طنز بااستعداد معرفی کرده است، در «فرشته‌ها با هم می‌آیند» همبازی نازنین بیاتی است که در «دربند» خوش درخشید و نامزد دریافت سیمرغ بازیگری جشنواره فجر هم شد. زوج عزتی و بیاتی؛ رضا ناجی، الهام کردا، سعید آرمند و چند بازیگر دیگر را هم به عنوان بازیگران فرعی در کنار خود دارند.

«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بهروز افخمی دیگر فیلم اکران عید فطر است که اولا توانسته بود در جشنواره فجر توجه داوران را به خود جلب کند و جایزه بهترین فیلم جشنواره را بگیرد و هم امید زیادی به گیشه آن وجود دارد.

«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» یازدهمین فیلم افخمی است که آن را پس از پنج سال از ساخت فیلم پرمخاطب «سن پترزبورگ» روی پرده می‌برد. احتمالا باید نام بهروز افخمی در تیتراژ فیلم را یکی از فاکتورهای جذب مخاطب به سوی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» دانست چرا که مخاطبان سینما پیش از این از او آثار شاخصی مانند «شوکران»، «عروس»، «روز فرشته» و البته «سن‌پترزبورگ» را در ذهن خود دارند.

علاوه بر نام بهروز افخمی، حضور رامبد جوان در این فیلم به عنوان یک کارگردان – بازیگر، گیشه‌ پسند می‌تواند به فروش «آذر، شهدخت...» کمک کند، همانطور که بازی مهدی فخیم‌زاده و گوهر خیراندیش در نقش یک زن و شوهر خاص در این فیلم، در کنار بازیگران مانند مانی حقیقی و علیرضا خمسه می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب باشد.

برخلاف سایر فیلم‌های اکران عید فطر، «امروز» رضا میرکریمی فیلمی کم بازیگر است و به نوعی می‌توان گفت پرویز پرستویی در حوزه بازیگران باید یکه و تنها بار جذب مخاطب را به دوش بکشد؛ گرچه سهیلا گلستانی نیز در کنار او بازی خوبی را به نمایش گذاشته و شبنم مقدمی هم به واسطه نقشش در این فیلم، جایزه بازیگری نقش مکمل را از جشنواره فجر گرفت اما هیچ‌یک بازیگران گیشه پسندی نیستند.

البته «امروز» از یک برگ برنده دیگر نیز برخوردار است. رضا میرکریمی کارگردان این فیلم در بین سینمادوستان، مخاطبان خیلی پر و پا قرصی دارد چرا که او در فیلم‌های قبلی‌اش مانند «یه حبه قند»، «به همین سادگی»،‌«خیلی دور خیلی نزدیک» و البته «زیر نور ماه» نشان داده‌ است که مخاطب را ناراضی از سینما بیرون نمی‌فرستد.

به غیر از این چهار فیلم، «رد کارپت» که رضا عطاران آن را کارگردانی و بازی کرده است هم قرار است پس از سه‌هفته، باز هم به اکرانش ادامه دهد تا احتمالا به مرز فروش دو میلیارد تومانی برسد.

اخبار فرهنگی - ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------