بزرگترین شکست‌های تجاری سینما در سال 2015+جدول فروش



فیلم‌هایی با بازی «جورج کلونی»، «شون پن»، «بردلی کوپر»، «جانی دپ» و «کریس همسورث» از جمله پروژه‌های سینمایی هستند که بزرگترین شکست‌های تجاری سال 2015 سینمای جهان را رقم زدند.

اخبار , اخبار فرهنگی,بزرگترین شکست‌های تجاری سینما,معرفی بزرگترین شکست‌های تجاری سینما


با نزیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی، نشریه « فوربس» که طبق سنت هرساله فهرست‌هایی از «ترین»‌های دنیای سینما و سرگرم را منتشر می‌کند، در تازه‌ترین شماره خود به بزرگترین شکست‌های تجاری سینما را در سال 2015 میلادی اشاره کرده است،‌ فیلم‌هایی که عمدتا با بازی ستاره‌های پر زرق و برق سینمایی و بودجه‌های سنگین حتی هزینه تولید خود را هم کسب نکردند و ضرر و زیان میلیون دلاری به کمپانی‌های هالیوودی تحمیل کردند.

در این فهرست فیلم «قصبه را بلرزان» به کارگردانی «بری لوینسون» و با بازی «بیل مورای» در صدر فهرست 10 شکست بزرگ تجاری سال 2015 سینمای جهان قرار گرفته است.

این کمدی آمریکایی که با هزینه 15 میلیون دلار ساخته شد، در مجموع 2.87 میلیون دلار فروخت و به عبارتی دیگر تنها 19.3 درصد هزینه‌ صرف شده برای ساخت این فیلم به سازندگان بازگشت، فیلمی که نه تنها سودی نداشت بلکه با 12.13 میلیون دلار زیان نیز همراه بود.

در مکان دوم فهرست نشریه فوربس از ناموفق‌ترین فیلم‌های سال جاری میلادی در عرصه تجاری فیلم «تفنگدار» با بازی «شون پن» جای گرفته که با هزینه تولید 40 میلیون دلار تنها 10.7 میلیون دلار درگیشه فروخت تا یکی یگر از ناکامان بزرگ گیشه نام بگیرد.

در این فهرست 15گانه نام فیلم‌های «مورتدکای» با بازی «جانی دپ» و «آلوها» با نقش آفرینی «بردلی کوپر» و «اما استون» نیز به چشم می‌خورد.

فیلم «سرزمین فردا» و «پن» محصول کمپانی دیزنی نیز هر دو از جمله فیلم های ناامید کننده در گیشه امسال سینمای جهان بودند.

در زیر فهرست کامل 15 فیلمی آمده است که بزرگترین شکست‌های تجاری سال 2015 میلادی را رقم زدند:

اخبار , اخبار فرهنگی,بزرگترین شکست‌های تجاری سینما,معرفی بزرگترین شکست‌های تجاری سینما


اخبار فرهنگی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------