پایان جشنواره برلین 2014/ خرس‌های آلمانی در چنگ سینماگران آسیایی



اخبار فرهنگی - پایان جشنواره برلین 2014/ خرس‌های آلمانی در چنگ سینماگران آسیایی

جشنواره فیلم برلین در حالی شب گذشته به کار خود پایان داد که خرس طلای این دوره به همراه تعداد دیگری از جوایز اصلی فستیوال به سینمای آسیا اعطا شد.

مراسم اختتامیه شصت و چهارمین دوره جشنواره برلین به عنوان سومین رویداد معتبر سینمای جهان شب گذشته (شنبه) برگزار شد و خرس طلای بهترین فیلم به درام جنایی «زغال سیاه، یخ نازک» ساخته «دیائو اینان» محصول چین اعطا شد.

این فیلم تحسین‌برانگیز همچنین خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد را برای «لیائو فان» به همراه آورد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پایان جشنواره برلین 2014

  بهترین بازیگر زن

به گزارش اسکرین دیلی، فیلم افتتاحیه جشنواره برلین «هتل بزرگ بوداپست» ساخته وس اندرسون جایزه بزرگ هیئت داوران را برای دومین فیلم برتر جشنواره امسال کسب کرد. این در حالی بود که کارگردان فیلم برای دریافت جایزه در مراسم حضور نداشت و «دیتر کاسلیک» این جایزه را گرفت.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره برلین به «ریچارد لینکلاتر» برای فیلم «بچگی» اعطا شد و جایزه آلفرد بائور به «زندگی ریلی» ساخته آلن رنه تعلق گرفت که روز پیش از این جایزه فیپرشی را نیز از آن خود کرده بود.

در بخش بهترین بازیگر زن، خرس نقره‌ای برلیناله 2014 به «هارو کوروکی» از ژاپن برای فیلم «خانه کوچک» اعطا شد و جایزه بهترین فیلمنامه نیز به «دتریش بروگمن» برای فیلم «ایستگاه‌های عبور» رسید.

از دیگر جوایزی که در جشنواره برلین امسال به سینمای آسیا رسید جایزه بهترین دستاورد چشمگیر هنری ویژه بهترین فیلمبرداری بود که به «ژنگ ژیان» از چین برای فیلم «پیام کور» اعطا شد.

   

اخبار,اخبار فرهنگی,پایان جشنواره برلین 2014

  کن لوچ

 

جایزه بهترین فیلم اول جشنواره برلین به «گوئروس» ساخته «آلونسو روییز پالاسیوس» در بخش پاناروما تعلق گرفت. امسال طبق اعلام قبلی جایزه خرس طلای یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره برلین به «کن لوچ»، کارگردان انگلیسی برنده نخل طلا اعطا شد.

همچنین جایزه فیپرشی بهترین فیلم در بخش پانوراما نیز به فیلم «طرز نگاه او» ساخته دانیل ریبریو، کارگردان برزیلی رسید و در بخش «فروم» جشنواره نیز جایزه بهترین فلیم از نگاه منتقدین بین‌المللی به فیلم ژاپنی «فرما» اعطا شد که داستان ساده و مینمالیستی آن مورد توجه منتقدین قرار گرفته بود.

«جیمز شاموس»، تهیه‌کننده مستقل و فیلمنامه‌نویس اسکاری فیلم‌های «آنگ‌ لی» امسال در رأس هیأت داوران جشنواره برلین قرار داشت.

 

اخبار فرهنگی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------