کمدی ترسناک "جک بلک"در صدر پرفروش‌ها + جدول فروش



اخبار , اخبار فرهنگی, کمدی ترسناک جک بلک

«Goosebumps» که یک کار ترسناک و در عین حال کمدی است و جک بلک یکی از رل‌های اصلی آن را ایفا می‌کند، در عین صدرنشین شدن قدری کمتر از آنچه برایش پیش‌بینی می‌شد، فروش کرد.

این هفته برای کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی رقابت نزدیک و شدیدی بین «Goosebumps» کار جدید شرکت سونی پیکچرز و «مریخی» کار تازه فاکس که در هر دو هفته قبلی صدرنشین شده بود، برقرار شد که در نهایت «Goosebumps» که می‌توان آن را «جوش‌های زیرپوستی» هم نامید، با فروشی برابر با 5/23 میلیون دلار در روزهای پایانی هفته در صدر ایستاد و «مریخی» را از صدر به زیر کشید و به رده دوم تنزل داد.

 

در عین حال «جوش‌های زیر پوستی» از امتیاز آشنا بودن قصه‌های ار ال استاین که این فیلم بر اساس آن‌ها ساخته شده، برای مردم و سینماروها بهره‌مند شد و اکران آن در فاصله کمی تا ایام موسوم به هالووین نیز که دوران موسوم به ترس در غرب نامیده می‌شود، طبعاً در پیش افتادنش از رقبا نقش داشت. شروع اکران این فیلم 18 درصد قوی‌تر از آغاز نمایش 8/19 میلیون دلاری فیلم ترسناک «اوییجا» در سال پیش بود ولی از شروع پخش فیلم «دیدار» که همین چند هفته پیش اکران شد و به 4/25 میلیون دلار رسید، 8 درصد عقب افتاد.

 

با احتساب شروع روزها و تعطیلات هالووین، روزهای بعدی نیز می‌تواند برای «Goosebumps» مناسب و همراه با فروشی بالا باشد. این فیلم کارش را در گیشه‌های آمریکا و کانادا با فروشی 3/7 میلیون  دلاری در روز جمعه شروع کرد و با 33 درصد رشد در روز شنبه به فروشی 7/9 میلیون دلاری در این روز هم نایل آمد و به رغم 35 درصد تنزل در فروش در روز یکشنبه، در این روز هم 3/6 میلیون دلار در گیشه‌ها کاسبی کرد. سرشکن کردن تماشاگران این نکته را نیز نشان داد که بینندگان هفته نخست فیلم به نسبتی برابر (50 به 50) مرد و زن بوده‌اند و هیچیک از این دو قشر بر دیگری برتری عددی نداشته است و 59 درصد از آنها زیر 25 سال سن داشته‌اند.

 

نگاه مریخی به 200 میلیون
«مریخی» فیلم فضایی و جدید ریدلی اسکات که در دو هفته قبلی با برتری محسوس بر رقبا پرفروش‌ترین فیلم شناخته شده بود، این بار با 5/21 میلیون دلار فروش در جای دوم ایستاد. این فیلم 3 بُعدی پیرامون سفر نافرجام چند فضانورد به کره مریخ که منتقدان هم آن را مثل مردم عادی پسندیده‌اند، نسبت به هفته قبل 42 درصد تنزل در فروش داشت ولی بعد از 18 روز پخش در آمریکا و کانادا 8/143 میلیون دلار فروخته که رقم بالایی است و سودسازی آن در سایر کشورها هم در سطح چشمگیری بوده است.

 

قیاس این فیلم با «جاذبه» کار فضایی سال 2013 آلفونسو کوارون مکزیکی نشان می‌دهد که کار جدید اسکات در زمینه میزان فروش از این رقیب ویژه تا این لحظه 15 درصد عقب‌تر است اما به جبران آن نسبت به «بین ستاره‌ای» فیلم فضایی سال پیش کریستوفر نولان که 9/120 میلیون دلار بعد از همین تعداد روز پخش پولسازی کرده بود 19 درصد پیش است. این که «The Martian» در اکران آمریکایی‌اش 200 میلیون دلار و حتی قدری بیش از آن بفروشد، یک احتمال قوی نشان می‌دهد و این موفقیت پایه‌های کار ریدلی اسکات معروف را که 75 سال سن را هم رد کرده و اولین فیلم بلندش را 38 سال پیش عرضه کرد، از نو محکم می‌کند و به مت دیمون هم که بازیگر نقش اول فیلم است، رونقی تازه را ارزانی می‌دارد.


اسپیلبرگ، عقب‌تر از آمار قبلی‌اش
«پل جاسوس‌ها» فیلم جنگی و بهتر بگوییم کار جنایی و دلهره آور جدید استیون اسپیلبرگ که مثل «نجات سرباز رایان» فیلم سال 1998 وی تام هنکس رل اول آن را ایفا می‌کند و کمپانی‌های والت دیسنی و دریم وورکز آن را ساخته‌اند، با فروشی 3/15 میلیون دلاری صاحب رتبه سوم در جدول پرفروش‌های این هفته آمریکا شد. این میزان فروش بسیار کمتر از چیزی بود که برای این فیلم پیش‌بینی می‌شد و پیشتر تصور می‌شد فضای جنگ سردی فیلم و فقدان فیلم‌های جدید با مضامین مورد علاقه مسن‌ها به فروش بیشتر کار اسپیلبرگ یاری برساند.

 

شروع اکران این فیلم 19 درصد ضعیف‌تر از آغاز نمایش «ترمینال»، فیلم سیاسی ـ اجتماعی سال 2004 اسپیلبرگ بود و آن فیلم که از قضا در آن هم تام هنکس رل اصلی را ایفا می‌کرد، کارش را در گیشه‌های آمریکای شمالی با فروشی 19 میلیون دلاری آغاز کرده بود. با این حال نقدهای مثبت کارشناسان و این نکته که آثار اسپیلبرگ به تدریج میان مردم جا می‌افتند و یک ریتم طولانی فروش دارند، سبب می‌شود آینده بهتری در انتظار «پل جاسوس‌ها» باشد.


فضای نامانوس کار جدید دل تورو
«قله کریمسون» محصول جدید کمپانی یونیورسال که امسال طلایی‌ترین سال دوران طولانی حیاتش را سپری کرده، با فروشی 8/12 میلیون دلاری چهارمین فیلم پرفروش این هفته آمریکای شمالی شد ولی در قیاس با درخشش بسیار بیشتر کارهای قبلی یونیورسال در سال 2015 رونق چندانی نداشت و کار مهمی را انجام نداد. این یک فیلم از ژانر وحشت و در عین حال دارای تم رمانس و از آن  دسته فیلم‌هایی است که آن را با واژه Gothic رده بندی و معرفی می‌کنند. بازیگران اصلی این فیلم میا واسیکوفسکا، جسیکا چاستین و تام هیدلستون هستند و کارگردانی را گی‌یرمو دل تورو انجام داده که از نسل نو و پیشروی سینمای مکزیک است.

 

قیمت بیشتر بلیت‌های «قله کریمسون» در قیاس با «پل جاسوس‌ها» و امکان فزون‌تر دانلود کردن آن روی خطوط اینترنتی در قیاس با فیلم اسپیلبرگ دلالت بر آن دارد که فروش‌اش در روزها و هفته‌های پیش رو نیز کمتر از فیلم اسپیلبرگ خواهد ماند. طرفداران کارهای ویژه دل تورو کم نیستند اما آنها هم به سبب فضای کهن و نامانوس و Gothic وار فیلم قدری در قبال کار جدید او دست به عصا عمل کرده‌اند. به این ترتیب شروع اکران Crimson Peak 5/24 درصد ضعیف‌تر از آغاز اکران «کتاب زندگی» در سال گذشته از آب در آمد که البته دل تورو در آن فیلم نیز دست داشت اما نه کارگردان بلکه تهیه کننده آن بود.

 

اخبار , اخبار فرهنگی, کمدی ترسناک جک بلک


اخبار فرهنگی - بانی فیلم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------