مقايسه درآمد بازيگران زن و مرد در هاليوود + جدول



اخبار فرهنگی هنری - مقايسه درآمد بازيگران زن و مرد در هاليوود + جدول

دستمزد بازيگران مرد به مراتب بيشتر از بازيگران زن است و در فهرست 10 دستمزد درشت سال گذشته، فقط «آنجلينا جولي» بازيگر زن اين فهرست بوده و بقيه از بازيگران مرد بوده اند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,دستمزد بازیگران هالیوود

 

هاليوود ممكن است آرمانهاي ليبرال خود را به رخ بكشد، اما همچنان دنياي ايده آل براي مردان است.
بر اساس تحقيقات جديد گروه اجتماعي (woman's media center) زنان به طور چشمگيري در فيلمهاي بزرگ هاليوود ظاهر مي شوند و يا فعاليت گسترده و موفقيت آميزي در پشت صحنه دارند. با اين حال حتي موفق ترين ستارگان زن در هاليوود به طور قابل توجهي دستمزد بسيار كمتري از بازيگران مرد دريافت مي كنند. سال گذشته از 10 دستمزد درشت، فقط يك مورد براي بازيگر زن بود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,دستمزد بازیگران هالیوود

 

اين گروه با بررسي داده هاي آكادمي فيلم نيويورك تا پايان سال 2013 به مطالعه دستمزد 10 بازيگر زن و 10 بازيگر مرد معروف پرداخته و در نهايت اعلام كردند دستمزد بازيگران مرد به مراتب بيشتر از بازيگران زن است و در فهرست 10 دستمزد درشت سال گذشته، فقط «آنجلينا جولي» بازيگر زن اين فهرست بوده و بقيه از بازيگران مرد بوده اند.


بر اساس رتبه سنجي پايگاه «فوربس»، آنجلينا جولي با 33 ميليون دلار پردرآمدترين بازيگر سال گذشته بوده است. اين در حالي است كه «رابرت داوني جي آر» با 75 ميليون دلار پردرآمدترين بازيگر مرد سال گذشته معرفي شد. نكته جالب تر آنكه 8 بازيگر مرد پردرآمد سال 2013، درآمدي بيش از 35 ميليون دلار داشته اند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,دستمزد بازیگران هالیوود

 

در اين مطالعه همچنين مشخص شد كه سن مقوله اصلي براي دستمزد بالاي بازيگران زن است. در حالي كه بالاترين دستمزد در ميان بازيگران مرد 40 تا 50 سال است، دستمزد بازيگران زن 20 تا 30 سال با دستمزد بازيگران مرد 60 سال به بالا برابري مي كند.
از يكصد فيلم برتر ساخته شده در سال 2012 فقط در 6 درصد از دو جنس زن و مرد به يك اندازه استفاده شده و 65 درصد فيلمها با محوريت نقش مردها بوده است.

29 درصد نقشهاي تأثيرگذار به زنها رسيده كه آنها هم در درجه اول با نگاه تزئيني و پوشيدن لباسهاي نيمه برهنه همراه بوده است. در حقيقت كاراكترهاي زن تا 4 برابر بيشتر از بازيگران مرد به پوشيدن لباسهاي نيمه برهنه و بازي در صحنه هاي غير اخلاقي اهتمام داشته اند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,دستمزد بازیگران هالیوود

 

اين بررسي همچنين اشاره اي به استفاده از بازيگران بسيار جوان داشته و اعلام كرده كه از سال 2007 ميزان برهنگي بازيگران جوان زن تا يك سوم افزايش داشته است.پشت دوربين نابرابري جنسي بيشتر هم است. از 250 فيلم پرفروش سال گذشته 16 درصد را كارگردانان و بازيگران زن تشكيل داده اند كه اين آمار بازيگران و كارگردانان زن رنگين پوست را شامل نمي شود.

اخبار فرهنگی هنری - سینما خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------