آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

الیزابت تیلور درگذشت



 

الیزابت تیلور درگذشت

 

 

الیزابت تیلور، بازیگر برنده اسکار که موفقیت روی پرده اش گاهی تحت تاثیر زندگی شخصی اش قرار می گرفت در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

 

به گزارش خبرآنلاین، سالی موریسن، مدیر تبلیغاتی این بازیگر گفت او بر اثر نارسایی قلبی در بیمارستان سدارز سینای فوت کرد. این در حالی بود که این بازیگر شش هفته در بیمارستان بستری بود.

موریسن گفت: «تمامی فرزندان الیزابت تیلور در کنارش بودند.» این بازیگر از شهرت و ثروت بالایی برخوردار بود و در دوران بازیگری اش برنده سه جایزه اسکار شد که یکی از آنها را به دلیل فعالیت های بشردوستانه اش دریافت کرد.

این بازیگر هشت باز ازدواج کرد (دو بار با ریچارد برتن بازیگر) و نبرد درازمدتش با مواد مخدر، نارسایی جسمی و پرخوری او را خارج از دنیای سینما نیز مشهور کرد.

تیلور در نوامبر سال ۲۰۰۴ اعلام کرد دچار نارسایی قلبی است. اما بطور مرتب نزدیکی مرگ را انکار و دلیل استفاده از صندلی چرخدار را مشکل مزمن ستون فقراتش عنوان می کرد. مشکلی که مدعی بود از ۱۲ سالگی و پس از افتادن از اسب به وجود آمده است.

این بازیگر مه سال ۲۰۰۶ در برنامه «لری کینگ بطور زنده» گفت: «واقعا به من نگاه کنید، شبیه آدم های دم مرگ هستم؟ شبیه آدم هایی هستم که آلزایمر دارند؟ این حرف ها را می زنند چون چیزی برای توهین به من ندارند.»

الیزابت تیلور متولد بیست وهفتم فوریه ۱۹۳۲ لندن بود و از ۱۲ سالگی به بازیگری مشهور بدل شد، در ۱۸ سالگی ازدواج کرد و طلاق گرفت، در ۱۹ سالگی به شهرت غریبی در سینما رسید و در ۲۶ سالگی بیوه شد.

او در بیش از ۵۰ فیلم بازی کرد و برای فیلم های «باترفیلد ۸» محصول ۱۹۶۰ و «چه کسی از ویرجینا ولف می ترسد؟» محصول ۱۹۶۶ اسکار را به خانه برد.

در سال های اخیر او در امور خیریه متنوعی شرکت و به عنوان سخنگو و فعال تحقیقات درمان ایدز فعالیت می کرد. او در سال ۱۹۹۳ اسکار افتخاری بشردوستانه جین هرشولت را دریافت کرد.

«پدر عروس» ساخته وینسنت مینه لی، «مکانی در آفتاب» ساخته «جرج استینوس»، «آخرین باری که پاریس را دیدم» به کارگردانی «ریچارد بروکس»، «غول» ساخته جرج استیونس، «گربه روی شیروانی داغ» ساخته ریچارد بروکس، «ناگهان، تابستان گذشته» و «کلئوپاترا» هر دو به کارگردانی جوزف منکه ویچ و «رام کردن زن سرکش» ساخته فرانکو زفیره لی برخی از فیلم های این بازیگر مشهور بودند.

آخرین حضور او بازی در اپیزودی از سریال «خدا، شیطان و باب» در سال ۲۰۰۱ بود.

آسوشیتدپرس / ۲۳ مارس..../خبرآنلاین

)

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------