الهام حمیدی: دستمزد ۹۰ میلیونی نامتعارف نیست



 

 الهام حمیدی: دستمزد ۹۰ میلیونی نامتعارف نیست

 

الهام حمیدی گفت: «بازیگران به دلیل عدم پشتوانه حمایتی هر چه دستمزد بگیرند کم است.»این بازیگر سینما در رابطه با مساله دستمزد بازیگران به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت:« بازیگری شغلی مقطعی است و عمر کوتاه و نا مشخصی دارد که نه حمایت مالی و بیمه ای دارد و نه از طرف سازمانی حمایت می شود .»

وی افزود: «دستمزد بازیگران سینمای ایران در مقایسه با هالیوود و بالیوود بسیار ناچیز و خنده دار است اما در ایران شرایط بازیگری سخت تر و آزاردهنده تر است، زیرا از تکنولوژی و نظم و برنامه ریزی ساعات کاری که آنجا وجود دارد در ایران خبری نیست. ضمن اینکه باید اشاره کنم تعداد کمی از بازیگران می توانند شغل دوم داشته باشند چون هم سرمایه می خواهد هم وقت منظم.»

 

  بیشتر بخوانید: بیوگرافی الهام حمیدی

 

این بازیگر ادامه داد:« متاسفانه در رابطه با مساله دستمزد بازیگران اغراق شده و هیچ کس از سختی های حین و پس از کار خبر ندارد. نمی توان از نظر دور داشت که یک بازیگر ممکن است ۶ماه از سال را بیکار باشد و هیچ برنامه ریزی قابل پیش بینی برای کارش نداشته باشد، در صورتی که هزینه های زندگی همچنان پابرجاست و حتی ممکن است تا مدت ها کار خوبی پیشنهاد نشود و بازیگر تا زمان نا معلومی بیکار بماند، آن هم در شرایطی که شغل دومی هم ندارد. »

الهام حمیدی اظهار داشت: «سوپر استار سینما هم اگر دستمزد بالایی می خواهد خواسته نابجایی ندارد چرا که حضور او به گیشه ها رونق می دهد و دیگر عوامل فیلم کاملا واقف هستند که بازی این ستاره، درصد فروش فیلم را بالا خواهد برد. دستمزد نود میلیونی سوپر استار در فیلمی که فروش میلیاردی دارد، چندان نامتعارف به نظر نمی آید.»

وی اشاره کرد: «اغراق نیست اگر بگوییم پنجاه درصد بازیگران سینمای ایران مستاجرند اما چنین مساله ای را به هرکس می گوییم باور نمی کند. این اصلا جالب نیست بازیگرانی که نزد مردم از اعتبار و وجهه خاصی برخوردارند هر از گاه باید دغدغه صاحبخانه ها و مشاورین املاک را داشته باشند آن هم در حالی که یک هنرپیشه هالیوودی با درآمدش یک جزیره را به نام خود می کند.»... / خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------