آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

سونامی فروش در بازار سینمای جهان



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سونامی فروش در بازار سینمای جهان

 آخر هفته سینما در بزرگ‌ترین بازار اکران فیلم یعنی آمریکا با ثبت رکوردهای قابل توجهی به پایان رسید. فروش خیره‏کننده فیلم «محافظان کهکشان ۲» در کمتر از یک هفته، بازار سینمای جهانی را متحیر کرده است. نسخه دوم فیلم تحسین شده «محافظ کهکشان» در حالی روی پرده رفته و رکوردهای بسیار قابل توجهی کسب کرده است که پیش از این نسخه نخست این فیلم هم در گیشه و هم در میان منتقدان با استقبال کم‌نظیری روبه‏رو شده بود. پس از این اتفاق، ‏ کمپانی‌های دیزنی و مارول تصمیم گرفتند قسمت دوم این فیلم را هم بسازند. فیلمی که کمتر از یک هفته از اکران آن در سینماهای آمریکا می‌گذرد اما فروش خوب و امتیاز بالایش از منتقدان، باعث شده خیلی سریع با قسمت اول مقایسه شود. هر دو فیلم از وبسایت IMDb امتیاز ۱/ ۸ را گرفته‌اند. هر چند متاکریتیک به فیلم دوم امتیاز ۶۷ را داده، که ۹ نمره پایین‌تر از امتیاز فیلم اول است.

 

فروش فیلم نخست در سال ۲۰۱۴ بیش از ۷۷۳ میلیون دلار بود یعنی چیزی معادل دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان! عددی که می‌تواند ادامه ساخت هر پروژه‌ای را تضمین کند. اما رکورد فیلم دوم، در کمتر از یک هفته به‌بیش از ۵۰۸ میلیون دلار (حدودا معادل دو هزار میلیارد تومان) رسیده و پیش‌بینی می‌شود خیلی زود، بتواند به جمع فیلم‌های میلیاردی راه پیدا کند. «محافظان کهکشان» همین‌طور توانست در ابتدای سال ۲۰۱۵، نامزد دو جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه بصری شود. باید دید آیا قسمت دوم هم می‌تواند به این افتخارات در فصل جوایز پیش‌رو برسد یا نه؟ «محافظان کهکشان ۲» بخشی از فاز سوم دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی مارول و دیزنی است که توسط جیمز گان کارگردانی شده است. حوادث این فیلم در دنیای مارول، پس از وقایع فیلم «دکتر استرنج» و قبل از فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» رخ می‌دهد و برای ساخت آن بودجه‏ای ۲۰۰ میلیون دلاری هزینه شده است.

 

از مجموع ۵۰۸ میلیون دلار فروش محافظان کهکشان، چیزی در حدود ۱۸۳ میلیون دلار به اکران در سینماهای آمریکا برمی‏گردد و بقیه فروش آن یعنی بیش از ۳۲۵ میلیون دلار نیز حاصل فروش این فیلم در سینماهای غیرآمریکایی در سراسر جهان و به‌ویژه اروپا است. اگرچه در هفته آینده این فیلم فروشی این چنین نخواهد داشت و با افت فروش روبه‌رو می‌شود ولی احتمال اینکه صدر جدول را از دست بدهد خیلی کم است. اما پس از این فیلم، ‏ در رده دوم جدول فروش فیلم‏های سینماهای آمریکا، فیلم سریع و خشن ۸ به نام The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) قرار دارد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این فیلم هم با اکران فیلم نگهبانان کهکشان ۲، افت فروش زیادی پیدا کرده و تنها به فروش ۱۱ میلیون دلاری در داخل آمریکا اکتفا کرده است. سریع و خشمگین ۸ در فروش این هفته خود با افت فروش ۵۶ درصدی مواجه بوده است. کل فروش این فیلم در سینماهای آمریکا به ۲۰۹ میلیون دلار رسیده است. درآمد جهانی این فیلم هم بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

 

در جایگاه سوم جدول این هفته نیز «بچه رئیس» (The Boss Baby) جای گرفته که در ششمین هفته اکرانش کماکان با قدرت پیش می‏رود. این انیمیشن ۶ میلیون دلار دیگر کسب کرد و به درآمد خانگی (یعنی کل درآمد در آمریکا) ۱۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. «بچه رئیس» هفته پیش از مرز ۴۰۰ میلیون دلار درآمد جهانی عبور کرد.  همچنین کمدی «چه‌جوری‌یه عاشق لاتین باشیم» (How to be a Latin Lover) گرچه در دومین هفته نمایشش با ۵۷ درصد افت فروش مواجه شد، اما کماکان ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار کسب کرد و مجموع درآمد ۱۰ روزه‏اش را به ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رساند. این فیلم بعد از درآمد ۴۴ میلیون دلاری «فاقد دستورالعمل» (Instructions Not Included) در سال ۲۰۱۳، دومین فیلم پرفروشِ تاریخ کمپانی پانتلیون محسوب می‏شود. «دیو و دلبر» محصول والت‌دیزنی ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار دلار در هشتمین هفته نمایشش کسب کرد و به این ترتیب از مجموع درآمد ۴۸۶ میلیون دلاری «در جست‌وجوی دوری» (Finding Dory) عبور کرد. این فیلم تاکنون ۴۸۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی و یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون دلار هم در دنیا فروخته که آن را در رده یازدهم پرفروش‏ترین فیلم‏های تاریخ در باکس‌آفیس جهانی قرار می‏دهد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سونامی فروش در بازار سینمای جهان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------