ایرج راد: تئاتر گیشه‌زده مخاطب را از ارزش‌ها دور می‌کند/در نمایشی به قلم علی نصیریان روی صحنه می‌روم



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,ایرج راد

 ایرج راد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌و‌گو با میزان، درخصوص کمرنگ‌تر شدن خود در تصویر گفت: من بیشتر تمرکز خود را در سالهای اخیر روی تئاتر گذاشته‌ام. پیشنهاداتی به صورت جسته گریخته صورت می‌گیرد اما هیچکدام از آنها جدی نبوده است.

 

وی ادامه داد:  البته امسال و بعد از ایام نوروز پیشنهاداتی شد که بعد از بررسی آنها دو کار را دوست نداشتم و آن یکی را هم که دوست داشتم به دلایلی توافق حاصل نشد.

 

بازیگر فیلم "شور عشق" از حضور خود روی صحنه تئاتر خبر داد و افزود: به زودی تمرین نمایش "بنگاه تئاترال" نوشته "علی نصیریان" را شروع کرده و برای. این نمایش سالها پیش توسط علی نصیریان کارگردانی شد و من در کنار وی روی صحنه رفتم و اینبار برای بار دیگر آن را روی صحنه خواهیم داشت.

 

وی درباره آخرین وضعیت بهسازی ساختمان خانه تئاتر تصریح کرد: در حال حاضر من در خانه تئاتر در سمت نائب رئیسه هیات مدیره فعالیت دارم. تمامی تلاش خانه تئاتر هم‌اکنون معطوف به تجهیز سالن نمایش ساختمان خانه تئاتر است و امیدواریم کلیت ساختمان خانه نیز به زودی به اتمام برسد. گشایش و افتتاحیه این سالن به ترخیص وسایل و ادوات سالن که در گمرک هستند بستگی دارد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,ایرج راد

 

بازیگر سریال "مدار صفر درجه" با اشاره به گیشه زدگی تئاتر ایران اذعان کرد: اگر محوریت تئاتر به سمت استقبال از گیشه برود، تئاتر از واقعیت‌های ارزشی و زمینه‌های فرهنگی خود دور می‌شود. البته اگر نمایشی موفق به فروش بالا شود بسیار هم خوب است اما صرف پرداخت به تفریح، خنداندن و سرگرمی مخاطب به ساختار اصلی تئاتر ضربه وارد می‌کند.

 

راد در مورد اوضاع بد اقتصادی برای اهالی تئاتر خاطرنشان کرد: یک نمایش هر قدر هم در فروش موفق باشد و به اصطلاحی رکوردشکنی کند اما بازهم پولی در جیب عوامل تئاتر نمی‌رود. زیرا یک نمایش حاصل ۴ یا ۵ ماه تمرین و اجراست و وقتی آن مبلغ را در این زمان تقسیم نماییم، رقم بسیار کمی به چشم می‌خورد. در حال حاضر تئاتر از لحاظ اقتصادی برای اهالی خود بازده چندانی نداشته و به نوعی یازیگران با این مبلغ‌ها نمی‌توانند به راحتی زندگی کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------