مسلم آقاجان‌زاده : در عمل از ما حمایت نمی‌کنند



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مسلم آقاجان‌زاده

برنامه «محله گل و بلبل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسلم آقاجان‌زاده به پایان رسید. پیش‌تر خبر اتمام این برنامه توسط داریوش فرضیایی، رسانه‌ای شده بود.

 به گزارش روزنامه صبا، «محله گل و بلبل» در دو فصل ۹۰ قسمتی تهیه و تولید شد که توانست مخاطبان در رده‌های سنی مختلف را به‌خود جذب کند. اما بعد از پایان یافتن فصل دوم از این برنامه، گروه تولید با ایده‌ای جدید دوباره به آنتن شبکه دو سیما بازمی‌گردند. در این خصوص با مسلم آقاجان‌زاده گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

برنامه «محله گل و بلبل» طرفداران زیادی در رده‌های سنی مختلف داشت، آیا پخش برنامه، به‌طور کامل به اتمام رسیده است؟

این فصل از «محله گل و بلبل» ۹۰ قسمت بود که پایان یافت.

 

آیا تصمیم ندارید در قسمت‌های جدید این برنامه را ادامه دهید؟

درحال حاضر مشخص نیست و طرح جدیدی برایش نداریم.

 

این برنامه مخاطبان زیادی را به‌خود جذب کرده بود چرا همین داستان و روال را تمدید نمی‌کنید؟

به‌دلیل این‌که تکراری می‌شود، ما ۹۰ قسمت را تولید کردیم و اگر بخواهیم با همین سبک و سیاق ادامه دهیم به‌نظر جذاب نخواهد آمد. «محله گل و بلبل» تنها برنامه کودکی است که طرفداران زیادی دارد و توانسته جای خودش را در تلویزیون باز کند. اگر ما با داستانی تکراری کار را جلو ببریم مردم دیگر آن را نمی‌پسندند، از آن‌جا که همیشه باید برنامه را در اوج نگهداریم بنابراین باید روی یک طرح و ایده جدیدتر کار کنیم.

 

آیا می‌توانیم در آینده منتظر برنامه‌ای جدید از همین گروه باشیم؟

بله، اما باید روی طرحمان فکر کنیم و ببینیم که طراحی‌های جدید به چه صورتی هستند. در هر صورت باید خیلی متفاوت باشد تا مخاطب به سمت آن بیاید. ما دو فصل ۹۰ قسمتی ساختیم که باید تحولی اساسی در آن داشته باشیم تا برنامه‌ای مشابه تولید نکنیم.

 

درحال حاضر طرحی ندارید؟

فعلا نه، اما روی آن فکر خواهیم کرد.

 

خبری مبنی بر خداحافظی داریوش فرضیایی در رسانه منتشر شد. آیا منظور از این خبر فقط تمام شدن برنامه بود؟

بله؛ منظور داریوش فرضیایی اتمام این فصل و ۹۰ قسمت بوده است و او کماکان در کنار ما خواهند بود.

 

اگر بخواهید از سختی‌های کار در طی این دو فصل ۹۰ قسمتی بگویید. شامل چه مواردی می‌شود؟

ما کاری کاملا نمایشی را با بازیگران حرفه‌ای ساختیم، اما به این دلیل که کار مربوط به گروه کودک می‌شود خیلی ما را جدی نمی‌گیرند. فقط مدیر شبکه، جعفری‌جلوه، به ما کمک کرد و اگر حمایت او و مدیر گروه کودک نبود این پروژه انجام نمی‌شد. بیشتر حمایت مدیر شبکه بود واز جای دیگری تحت حمایت قرار نگرفتیم. معمولا از برنامه‌های کودک خیلی حمایت نمی‌شود. مثل کارهای نمایشی دیگر به این کار نگاه نمی‌شود متاسفانه بین این برنامه و دیگر کارهایی که در سیما فیلم تولید می‌شود فرق می‌گذارند که این رفتار برای ما حالت خوشی ندارد و بسیار ناراحت‌کننده است.

 

متاسفانه کار کودک جدی گرفته نمی‌شود و فقط در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها از کودک حرف می‌زنند اما با یک دید کاملا معمولی به کار کودک نگاه می‌شود. اگر ما با همین بازیگران که کاری فانتزی را ساختیم یک کار بزرگسال می‌ساختیم به به و چه چه خیلی از آقایان و حتی خیلی از مطبوعات را به‌دنبال داشت. اما رسانه‌ها و مطبوعات به این برنامه توجه نکردند. درحالی که «محله گل و بلبل» سال ۹۵ پربیننده‌ترین سریال از نگاه مردم شد. فضای جامعه، «محله گل و بلبل» را پسندیده بود اما مطبوعات و مدیران دنبال کار کودک نیستند.

 

ما حتی با چند نفر از کسانی که برای روابط عمومی معرفی کرده بودیم به مشکل برخوردیم زیرا برایشان سخت بود که در حوزه فعالیت کنند چون مطبوعات اخبار برنامه ما را کار نمی‌کرد و این گونه در حق برنامه‌های کودک اجحاف می‌شود.

 

در این ۹۰ قسمت جدید شاهد پیام‌های اجتماعی مبنی بر فضای مجازی و تلگرام بوده‌ایم. این به سفارش اسپانسر بوده یا شبکه؟

اسپانسر برنامه ما فضای مجازی بود و درواقع کارش همین است. ما هم تلاش کردیم در این ۹۰ قسمت آموزش‌هایی را به مردم بدهیم که حتی برای تلویزیون هم جدید بود. در بازدیدی که حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر؛ رئیس کمسیون فرهنگی مجلس که عضو شورای عالی مجازی نیز هست از پشت صحنه برنامه «محله گل و بلبل» داشت و از شیوه آموزشی ما به‌شدت تعجب کرد، حتی او و دیگران باور نمی‌کردند در فضای تلویزیون چنین کارهایی اتفاق بیفتد و ما آموزش‌هایی را به‌طور تخصصی در زمینه استفاده درست از فضای مجازی به مردم بدهیم. در واقع ما نکته به نکته مسائل مربوط به استفاده از فضای مجازی را به مخاطبان برنامه آموزش دادیم.

 

واکنش مردم نسبت به این آموزش‌ها چطور بود؟

خیلی عالی بود زیرا پیش‌تر چنین چیزی نبوده و مردم هم در این‌باره مشکلات زیادی با فرزندان خود داشته‌اند یا به‌هر حال پشتوانه فکری نداشتند که آن‌ها را برای کمک به فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی هدایت کند و در برخی موارد هم ناچار می‌شدند فضای مجازی را در اختیار فرزندان بگذارند اما این کار باعث شد که آموزش‌ها و دغدغه‌ها بیشتر شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مسلم آقاجان‌زاده

 

آیا دستمزدهای بازیگران طبق روال کارهای قبلی‌شان پرداخت‌شده یا به‌خاطر کار در حوزه کودک این هزینه کمتر شد؟

ما این برنامه را شبیه به کارهای نمایشی و خیلی تخصصی کار کردیم، حتی از لحاظ گریم و طراحی لباس از افراد حرفه‌ای استفاده کردیم. طراح گریم ما شهرام خلج بود که در فیلم‌های سینمایی و حتی سریال‌های الف ویژه کار کرده است. همچنین طراح صحنه و صداگذاری ما و دیگر عواملمان از افراد حرفه‌ای حتی در حوزه سینما بوده‌اند. تولید و ساخت «محله گل و بلبل» شاید از خیلی از کارهای نمایشی هم سنگین‌تر بوده باشد اما ما بدون هیچ کم و کاستی روی آن کار کردیم.

 

کار بعدی شما در مدیوم سینما خواهد بود یا تلویزیون و نمایش خانگی؟

فعلا تصمیم جدی برای این مسئله گرفته نشده است و باید در ابتدا طراحی کنیم. در وهله اول شکل و ایده طراحی مهم است و گرنه تولید شاید خیلی سخت نباشد. ایده، فکر جدید، محتوا و قصه از تولید مهم‌تر است. تولید را در هر صورت می‌شود پیش برد اما فکر و ایده جدید است که مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

 

آیا داریوش فرضیایی در پروژه‌های جدید کماکان همراه شماخواهند بود؟

بله، اگر قرار باشد در حوزه کودک کاری انجام دهیم داریوش فرضیایی همراهمان خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------