حسین مهری با "زرد" و "چراغ‌های ناتمام" می‌آید



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,حسین مهری

حسین مهری از پایان بازی در سریال "سرزمین کهن" و اجرای یک نمایش بر روی صحنه تئاتر خبر داد. 

به گزارش هنرآنلاین،حسین مهری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که با سریال‌هایی چون "زمانه"، "زیرهشت"، "پایتخت"، "تا ثریا" و فیلم‌هایی چون "ماجرای نیمروز" و "چراغ‌های ناتمام" تبدیل به چهره‌ای شناخته شده است، این روزها از بازی در سریال "سرزمین کهن" فارغ شده و به استراحت می‌پردازد.

 

وی در گفتگو با هنرآنلاین درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: به تازگی بازی من در سریال "سرزمین کهن" کمال تبریزی به اتمام رسیده و این روزها مشغول استراحت هستم، اما به زودی و همزمان با عید فطر فیلم سینمایی "زرد" به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده را برپرده سینماها خواهم داشت و در پاییز نیز فیلم سینمایی "چراغ‌های ناتمام " مصطفی سلطانی اکران خواهد شد.

 

بازیگر "تا ثریا" درباره ویژگی نقش خود در سریال "سرزمین کهن" اظهار کرد: در "سرزمین کهن" نقش کمال را بازی می‌کنم که در چند دوره تاریخی (اوایل انقلاب و تاریخ معاصر) او را می‌بینیم. او فردی است که می‌خواهد در آن شرایط نابسامان کشور خودش را پیدا کند، اما در بلاتکلیفی تصمیم‌های درست و اشتباهی می‌گیرد. در این سریال خیلی کار ویژه‌ای نکردم و تنها باید آنچه را که می‌خواستند، درست اجرا می‌کردم و آن را در حد و اندازه خود نقش نگه می‌داشتم.

 

مهری که مدتی است از تلویزیون دور مانده است، درباره این دوری بیان کرد: سه سال و نیم از تلویزیون دور شدم و تنها دلیل حضورم در سریال "سرزمین کهن" این است که اولا جزو سریال‌های "الف "ویژه تلویزیون است و دوم حضور شخص کمال تبریزی در مقام کارگردان بود که باعث شد بپذیرم تا بعد از مدت‌ها دوری از تلویزیون در سریالی حضور داشته باشم.

 

وی همچنین ادامه داد: از سال 88 تا سال 92 تقریبا 10 سریال کار کردم که همگی با کارگردان‌های به نامی چون حسن فتحی، بهروز افخمی، علیرضا بذرافشان، سیروس مقدم، شهرام شاه حسینی و... بوده یعنی کسانی‌که جزو طراز اول‌های تلویزیون هستند. اما از یک جایی به بعد دیگر احساس کردم باید تغییری در کارم ایجاد کنم و به تکرار خودم دراین راستا ادامه ندهم. از سوی دیگر به نظرم بیننده نباید با دیدن یک بازیگر در آثار مختلف خسته و دل زده شود، دائم در مقابل تصویر بودن اتفاق خوبی نیست، بنابراین سعی می‌کنم کارهایی را که دوست دارم تجربه کنم.

 

این بازیگر در ادامه افزود: از آنجایی که مدتی هم از تئاتر دورشده بودم و در عرصه تصویر حضور یافتم، باید دوباره به تئاتر بازمی‌گشتم تا بتوانم آن انرژی از دست رفته در مقابل دوربین را با حضور بر صحنه تئاتر بار دیگر بدست آورم. ضمن اینکه من از سال 72 فعالیتم را در عرصه تئاتر آغاز کردم و قصد دارم به زودی به این عرصه بازگردم. در طی این مدت پیشنهاداتی در عرصه تئاتر داشتم که خیلی به فضای ذهنی من نزدیک نبود، ولی به زودی یک نمایش مونولوگ به نام "نقل سرخ" را به صورت مشترک با اکبر قهرمانی به روی صحنه می‌بریم. کار تک نفره‌ای است که احتمالا در محرم به روی صحنه می‌رود، ولی زمان و مکان آن هنوز مشخص نشده است و این روزها تنها در حال تمرین هستیم.

 

مهری با بیان این که فضا برای حضور بازیگران جوان و با استعداد در عرصه تصویر باز است، گفت: این فضا وجود دارد و هرکسی به اندازه توان و تلاش خود از این فضا استفاده می‌کند. اگر کسی صادقانه و در راه درست تلاش کند و با آگاهی قدم بردارد، قطعا در بلند مدت جواب می‌گیرد. اما نباید این نکته را هم فراموش کرد که ورود به عرصه سینما و تلویزیون مشکلات و مشقات خودش را نیز دارد.

 

بازیگر "نابرده رنج " درباره ورود به عرصه کارگردانی نیز عنوان کرد: قصد کارگردانی دارم، ولی الان دغدغه‌ام نیست و واقعیت این است که دوست ندارم کارگردانی را تجربه کنم، بلکه بیشتر دوست دارم فیلم‌سازی را تجربه کنم. چرا که به نظرم کارگردانی را با تجربه می‌تواند به تبحر رساند، اما فیلم‌سازی یک نگرش است و باید این نگرش را ابتدا داشت و بعد اقدام به کار کرد، شاید در آینده آن را انجام دهم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------