خودکشی خواننده معروف؛ «کریس کرنل» به سیم آخر زد.



این ستاره 52 ساله وقتی که داشت از کنار گیشه بلیت فروشی ورودی سالن موتورسیتی فاکس اسکورت می شد خطاب به هوادارانش گفت: «دوست تان دارم.» او برای دوستدارانش آرزوی موفقیت کرد و کنار آنها ایستاد و عکس سلفی گرفت و وعده داد که او و گروهش روز جمعه در کلمبوس اوهایو برنامه بهتری را اجرا خواهندکرد و آنجا دوباره هوادارانش را خواهد دید. .

روزنامه تماشاگران امروز، آخرین کلمات کریس کرنل، سرپرست گروه ساوندگاردن پیش از خودکشی ناگهانی اش یک ساعت پس از ترک صحنه کنسرت فاش شد. همسر کرنل، ویکی، فاش ساخت که کریس طی صحبتی که پس از اجرای برنامه اش با او داشته گفته بوده که «یکی دو تا لورازپام» خورده است. گفته می شود کریس کرنل رفتاری کاملا عادی داشته و بعد از برنامه چهارشنبه شبش دقایقی را در کنار هوادارانش سپری کرده و با آنها برخورد بسیار گرمی داشته.

 

این ستاره 52 ساله وقتی که داشت از کنار گیشه بلیت فروشی ورودی سالن موتورسیتی فاکس اسکورت می شد خطاب به هوادارانش گفت: «دوست تان دارم.» او برای دوستدارانش آرزوی موفقیت کرد و کنار آنها ایستاد و عکس سلفی گرفت و وعده داد که او و گروهش روز جمعه در کلمبوس اوهایو برنامه بهتری را اجرا خواهندکرد و آنجا دوباره هوادارانش را خواهد دید.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,کریس کرنل

 

او که هنوز تی شرت و شلوار جین کنسرت را به تن داشت، 25 دقیقه بعد از پایان کنسرتش در ساعت 11 شب، سالن را با سایر اعضای گروه، از جمله کیم تایل ترک کرد. هتل محل اقامت گروه کمتر از نیم مایل با محل کنسرت فاصله داشت. در رفتار کرنل هیچ نشانی از ناراحتی نبوده و به گفته یکی از اعضای تیم امنیتی اش، رفتار کاملا نرمالی داشته است. او حتی از دیدار و گفت و گو با هواداران شادمان بوده است. بادی گاردهایش که لباس آبی بر تن داشتند، او و گروه را تا هتل همراهی کردند.

 

کرنل به اتاقش رفته و دقایقی بعد همسرش زنگ خطر را به صدا درآورده است. او بعد از برنامه با کرنل حرف زده بود و مدعی است وی جویده جویده حرف می زده و درخواست دو تا لورازپام دیگر کرده. یکی از عوارض بسیار نادر دارو این است که موجب بروز پارانویا و مرگ اندیشی می شود اما خانواده کرنل می گویند او سابقه مصرف این داور را داشته است.

 

پیکر بی جان کرنل اندکی پس از نیمه شب پیدا شد؛ یعنی یک ساعت بعد از دیدارش با 5200 هواداری که به کنسرتش آمده بودند. تعداد زیادی از افرادی که بدون بلیت مانده بودند هم در محوطه موتورسیتی از طریق مانیتور شاهد این اجرا بوده اند.

 

تحقیقات پلیس بر این متمرکز است که در ساعات پس از خاتمه برنامه چه اتفاقی افتاده و کرنل با چه کسانی صحبت کرده است. پزشکی قانونی می گوید او خودش را حلق آویز کرده و جسدش کف حمام در حالی پیدا شده که طنابی دور گردنش بوده است. پزشکی قانونی در کالبدشکافی و آزمایش های خون این فرضیه را در نظر داشته که نشانی از مواد مخدر در بدن کرنل- که مدتی بود استعمال آن را ترک کرده و پاک شده بود- بیابد تا شاید آن مخدرها به عنوان انگیزه خودکشی او مورد توجه قرار گیرند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,کریس کرنل

 

ویکی، همسر کرنل مدعی است که هیچ نشانی از اینکه کرنل بخواهد خودکشی کند یا حتی دپرس باشد هم از او ندیده بوده اما وی نتوانسته به موقع خودش را به هتل همسرش برساند. وقتی همسر کرنل می رسد، کرنل در را باز نمی کند. او به گاردهای بیرون اتاق همسرش گفته است که در را بشکنند و داخل شوند. آنها پس از وارد شدن به اتاق، او را در حالی که هنوز لباس کنسرت بر تن داشت، بی جان کف زمین یافتند. سایر اعضای پلیس تلاش کردند با پاسخ به سوالات ماموران به آنها کمک کنند اما واقعا از این حادثه شوکه شده بودند.

 

نکته اینجاست که در برهه کنونی از زندگی کرنل هیچ انگیزه ای برای خودکشی او وجود نداشته است، هرچند هنوز مشخص نیست که آیا در اتاق کرنل اثری از مواد مخدر یافته اند یا نه.  چند ساعت پیش از مرگ کرنل، او لینکی را برای اعضای گروه فرستاده بود با یک سطر از ترانه اش: «من شکل حفره ای در قلب تو هستم.»

 

او همچنین در پایان کنسرت چهارشنبه نیز یکی از ترانه های تلخ و سیاهش را خوانده بود. مدیر برنامه های کرنل، برایان بامبری مرگ او را ناگهانی و غیرمنتظره توصیف کرد و گفت که همسر و خانواده اش از این مسئله کاملا شوکه شده اند. خانواده او اصرار کرده اند که پزشکی قانونی روی دلایل مرگ او به طور محرمانه تحقیق کند. کریس کرنل که بیشتر او را به خاطر اجرای ترانه «تو نام مرا می دانی» در فیلم «کازینو رویال» از سری فیلم های «جیمز باند» می شناسند، 13 سال بود که با ویکی کارایانیس پیوند زناشویی بسته بود. آن دو صاحب دو فرزند به نام های تونی و کریستوفر هستند که به ترتیب 12 و 11 سال دارند.

 

این خواننده که هم بردن جایزه گرمی و هم نامزدی گلدن گلوب را در کارنامه اش دارد پیش از این با سوزان سیلور ازدواج کرده بود و از او هم دختری 17 ساله به نام لیلیان جین دارد. سوزان هم مدیر برنامه های گروه ساولند بود و هم ایجنت گروه «الیس این چینز» اما اندکی پیش از ازدواج کرنل با ویکی، او و سوزان از هم جدا شدند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,کریس کرنل

 

کرنل در کنار کرت کوبین و گروه نیروانا از نخستین هنرمندان سبک گرانج/ در سیاتل بود و اعتراف کرده بود که کوبین روی او تاثیر زیادی داشته است. او در مصاحبه خود با شبکه بی بی سی عنوان کرده بود که آشنایی و دوستی اش با اعضای گروه های نیروانا و پل جم برایش واقعا کمک بزرگی بوده است: «دوران مهیجی داشتیم. مردم را مجبور کرده بودیم درباره ما و تجربه دیوانه وارمان حرف بزنند.»

 

بسیاری از ستارگان سبک گرانج در اثر استعمال بیش از حد مواد مخدر از دنیا رفته اند و کرت کوبین نیز با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد. در سال 2001 بود که کرنل اعضای گروه های «آودیو اسلیو» و «رگ اگینست ماشین» را گرد هم آورد و آلبوم شخصی خود را منتشر کرد. آلبومی که با استقبال بسیاری مواجه شد. کرنل همچنین به عنوان آهنگ ساز، گیتاریست و ترانه سرا با هنرمندان بسیاری همکاری داشت. پلیس دیترویت احتمال خودکشی را به عنوان فرضیه نخست مرگ کرنل مورد بررسی قرار داده است. خانواده کرنل معتقد هستند او مستعد این بوده که روزی این گونه به زندگی خود پایان دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------