آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمس‌لنگرودی: می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را عوض کرد

پژوهشگر، خواننده و بازیگر پیشکسوت، گفت: احمد پوری خوب می‌داند که ما می‌خواستیم دنیا را عوض کنیم، اما دنیا ما را عوض کرد. به…

در سینما و تئاتر چه خبر است؟



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,در سینما و تئاتر چه خبر است؟

نمایش «نقطه کور» در زوریخ آلمان، تقدیر از ویلایی‌ها در دانشکده صدا و سیما و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است. .

 به گزارش ایسنا ،جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ آلمان  از روز پنجشنبه ۱۱ خرداد (اول ژوئن) تا ۱۷ خرداد (۴ ژوئن) در شهرزوریخ آلمان برگزار می شود  و فیلم سینمایی «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه در این جشنواره اکران می‌شود.

 

قرار است فیلم «نقطه کور» در سه نوبت برای تماشاگران آلمانی به نمایش در بیاید.

 

تقدیر از ویلایی‌ها در دانشکده صدا و سیما

دانشکده صدا و سیما نهم خرداد ماه طی مراسمی از عوامل فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی به تهیه کنندگی سعید ملکان تقدیر می‌کند.

 

به گزارش ایسنا،طبق گزارش رسیده؛ این مراسم روز چهارشنبه نهم خرداد ماه ساعت ۱۴ با نمایش این فیلم در دانشکده صدا و سیما آغاز می شود و پس از آن با حضور سعید ملکان، منیر قیدی، طناز طباطبایی، آناهیتا افشار و .... از عوامل این فیلم تقدیر خواهد شد. همچنین قرار است تعدادی از اساتید سینما و رسانه درباره این فیلم صحبت کنند.

 

این فیلم هم اکنون روی پرده سینماهای سراسر کشور است.

 

در «ویلایی‌ها» که بازیگران هر کدام در نقشهای متفاوتی حضور پیدا کرده اند، طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان، با هنرمندی ثریا قاسمی و با حضور صابر ابر، بازیگران کودک فیلم: امیر علی ایمان وند، علیرضا داوری، هستی فرطوسی، سوگل و سوگند بارانی و آوین منصوری به ایفای نقش می‌پردازند.

 

دیگر بازیگران «ویلایی ها»عبارتند از:گیتی قاسمی، فریماه کهنمویی، مهدخت مولایی، فاطمه بابایی و معصومه بیگی.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:دوست نداشت من بیام اینجا... همیشه می گفت:بمون درس ات رو تموم کن، حیفه... گفتم:حیف از اون زمانیه که ما می تونیم کنار هم باشیم و نباشیم... 

 

همه باید رسانه‌ای برای تئاترهای مستقل باشیم

نمایش «بن بست » با حضور سامان سالور فیلمنامه نویس و کارگردان سینما در مجموعه پایتخت افتتاح شد.

 

سالور در آیین افتتاحیه چنین گفت : " علیرضا مهران از خوبان تئاتر است و آنهایی که آثارش را دنبال کرده‌اند میدانند که سالهاست زحمت می‌کشد و امیدوارم با کمک خداوند همهی گروه " بن بست " در انتها به  موفقیت در افق ختم شوند ."

 

کارگردان فیلم " آمین خواهیم گفت " در ادامه افزود : " همه می بایست مبلغ تئاتر باشیم علی الخصوص تئاترهای مستقل و خصوصی، که خیلی وقتها کمتر جا برای تبلیغاتشان دارند؛ همه‌مان رسانه باشیم برای آنکه تئاتر گرم‌تر و بهتر و جذاب‌تر دنبال شود ." 

 

نمایش «بن بست» نوشته سامان ناصری و کارگردانی علیرضا مهران و بازی جهانگیر الماسی، رز رضوی، سیاووش خیرابی ، بهار محمدپور، رضا حسینی و علی رضا مهران به مدت سی اجرا در تماشاخانه پایتخت ( کنش معاصر اسبق) به روی صحنه میرود.

 

جهانگیر الماسی (مشاور کارگردان)، حمید عرب (تهیه کننده)، سید مسعود صمدی (مدیر تولید)، سینا افشار (گرافیست)، سارا حدادی (مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی - مکث)، امیر حسین فاضلی (تبلیغات مجازی)، عماد دولتی (عکاس) و غزاله الکایی، غزاله رفیعی، مریم عظیمی کهن (گروه کارگردانی) از عوامل دیگر این نمایش خواهند بود.

 

در خلاصه داستان چنین آماده است : "یک خانواده اصیل در کنار هم زندگی می‌کنند که پسر بزرگ خانواده با سو استفاده از اطمینان پدر مبلغ هنگفتی را برداشته و از کشور خارج‌شده پدر بعدازاین اتفاق به زندان میافتد و داماد خانواده برای نجات خانواده خانه پدری ارث خود را فروخته و شرایط را مهیا می‌سازد، پسر کوچک خانواده پس از رفتن برادر با معشوقه او ازدواج می‌کند حال پس از ۱۰ سال مادر خانواده در بستر شدید بیماری و در بیمارستان بستریست که خبر بازگشت پسر بزرگ می‌رسد. "

 

نمایش "بن بست" همچنین سه شنبه ٩ خرداد ماه ساعت ٢١:٣٠ میزبان عکاسان و خبرنگاران خواهد بود ، علاقه‌مندان میتوانند با تهیه بلیت از سامانه تیوال یا گیشه سالن به دیدن این اثر نمایشی بنشینند.

 

بلیت «آشوب» را از بازیگر و کارگردان فیلم بخرید

کارگردان و بازیگر نقش اول فیلم سینمایی «آشوب» امشب برای فروش بلیت و تماشای فیلم با مردم به سینما آزادی می‌روند.

 

کوروش تهامی بازیگر نقش اول فیلم «آشوب» که بازی متفاوتی را در این فیلم ارائه داده است، همراه با کاظم راست‌گفتار کارگردان اثر برای فروش بلیت سانس ۱۹:۳۰ این فیلم به سینما آزادی می‌روند و فیلم را در کنار مردم تماشا خواهند کرد.

 

فیلم پربازیگر «آشوب» به نویسندگی و کارگردانی کاظم راست گفتار که از ۲۰ اردیبهشت ماه روی پرده سینماها رفته، یک عاشقانه سیاسی و روایتگر داستانی است که در دهه ۱۳۲۰ می‌گذرد. 

 

این فیلم درباره یکی از نخستین فارغ‌التحصیلان رشته ادبیات دانشگاه تهران است که علاقه زیادی به ادبیات و روزنامه‌نگاری دارد، اما شرایط روزگار و اوضاع سیاسی جامعه در آن دوره از تاریخ اتفاقات دیگری را برای او رقم می‌زند.

 

کوروش تهامی بازیگر نقش اصلی فیلم «آشوب» است و هنرمندان برجسته‌ای همچون فرهاد آییش،آتیلا پسیانی، داریوش فرهنگ، داریوش کاردان، حبیب دهقان‌نسب، شهره لرستانی، یکتا ناصر، آشا محرابی، لیلا اوتادی، همایون ارشادی، امیرحسین صدیق، محمدرضا هدایتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، نیما فلاح، فخرالدین صدیق شریف، ، رضا فیاضی، سعید امیرسلیمانی، رضا بنفشه خواه، پریا شمس، میرطاهر مظلومی، غلامحسین لطفی، مژگان غلامی، بهرام سروری‌نژاد، خسرو امیرصادقی و شروین امیرصادقی نیز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

 

وحید تاج، از شاگردان محمدرضا شجریان، خواننده قطعات موسیقی «آشوب» است و کاظم راست‌گفتار علاوه بر نویسندگی و کارگردانی فیلم تهیه‌کنندگی آن را نیز برعهده دارد.

 

سایر عوامل اصلی فیلم «آشوب» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، مدیر صدابرداری: محمود سماک‌باشی، طراحی، صداگذاری و ترکیب صدا: سیدمحمود موسوی نژاد، تدوین: روزبه کلباسی، موسیقی: علی راست‌گفتار، طراح گریم: شهرام خلج، دستیار اول کارگردان: محمدجواد رجب‌زاده، دستیار اول فیلمبردار: رسول تنهایی، مهدی اصلانی، مدیر هنری: نیلوفر راست‌گفتار، مدیر جلوه‌های ویژه بصری: امیر سحرخیز و کامران سحرخیز، مجری طرح: افشین شریفی‌پور، سرمایه‌گذار: مهدی شمس، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، پخش: هدایت فیلم.

 

رشد ۶۴ درصدی آثار رسیده در تئاتر خیابانی مریوان

دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از دریافت ۴۲۳ طرح و ایده از سراسر کشور برای حضور در دوره دوازدهم جشنواره خبر داد.

 

در پی انتشار فراخوان دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، هنرمندان تئاتر خیابانی کشور در مجموع ۴۲۳ طرح و ایده به دبیرخانه ارسال کرده اند که بنا به اعلام دبیرخانه این تعداد اثر نسبت به سال گذشته با رشد ۶۴ درصدی همراه بوده است.

 

در دوره گذشته ۲۷۳ اثر به دبیرخانه رسیده بود. این درحالی است که برخلاف دوره های گذشته، مهلت دریافت آثار در این جشنواره تمدید نشده است.

 

از تعداد ۴۲۳ اثر ارسال شده، ۳۶۱ اثر در بخش مسابقه ایران و ۶۲ اثر در بخش آیینی و سنتی شرکت کرده اند.

 

بر همین اساس شهرهای تهران، مریوان، کرمانشاه، مرند و کرج به ترتیب با ۵۶، ۳۰، ۲۹، ۲۱ و ۱۹ اثر ارسالی، بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.

 

هیات انتخاب آثار، ارزیابی طرح و ایده های رسیده را آغاز کرده اند و نتیجه این بخش در زمان تعین شده در فراخوان اعلام خواهد شد.

 

فهرست آثار رسیده ، بر روی سایت جشنواره به آدرس mariwanfestival.com قابل مشاهده است.

 

دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ازتاریخ ۱۷ تا ۲۱ شهریور ماه سالجاری با دبیری فاتح بادپروا در مریوان برگزار می شود.

 

« هفت معکوس» در شیراز

نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی«هفت معکوس» ساخته مهدی خسروی در شیراز برگزار میشود.

 

نقد و بررسی فیلم سینمایی« هفت معکوس» به کارگردانی مهدی خسروی و تهیهکنندگی علی عطشانی چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

 

«هفت معکوس» نوشته مهدی علی میرزایی است که سال گذشته با مضمونی اجتماعی و در ژانر فانتزی ساخته شده است.در خلاصه داستان فیلم آمده است: احساس می کنم همیشه توی زندگیم لبه یه پرتگاه وایسادم، دوست دارم بپرم پایین ولی هیچ‌ وقت جراتش و نداشتم، الانم ندارم...کاش می شد برگردم به عقب تا یه چیزایی رو درست کنم ولی افسوس که غیرممکنه!

 

«هفت معکوس» با استقبال خوبی در اکران مواجه شده است و  جواد عزتی، نیوشا ضیغمی، حسام نوای صفوی، کامران تفتی و مهران رجبی بازیگران این فیلم هستند.

 

این مراسم با حضورمهدی خسروی ، نیوشا ضیغمی و علی عطشانی ساعت ۱۷:۰۰ در پردیس سینمایی گلستان برگزار خواهد شد.

 

«مادر قلب اتمی» پیش از اکران به سانس فوق‌العاده رسید

فیلم «مادر قلب اتمی» با بازی محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی و مهرداد صدیقیان یک روز پس از شروع پیش فروش بلیت در پردیس سینمایی کورش به سانس فوق‌العاده رسید.

 

فیلم «مادر قلب اتمی» ساخته علی احمدزاده به تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده که از چهارشنبه (۱۰ خردادماه) روی پرده سینماها می‌رود در پیش فروش مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

 

این فیلم پس از نمایش در ۷ سانس در سالن ۵ بزرگ‌ترین پردیس سینمایی کشور، در سانس فوق‌العاده ۰۰:۳۰ بامداد پنج‌شنبه (۱۱ خرداد) پردیس سینمایی کورش نیز به نمایش در می‌آید.

 

فیلم «مادر قلب اتمی» با مهمونی کامی آغاز می‌شود که قصد دارد ایران را برای همیشه به مقصد تونس ترک کند.

«مهمونی کامی» نام اولین فیلم بلند علی احمدزاده است که بنا به دلایلی اجازه اکران عمومی پیدا نکرد.

 

فیلمنامه «مادر قلب اتمی» که در سال ۱۳۹۳ تولید و تاکنون موفق به دریافت پروانه نمایش نشده بود را علی احمدزاده و مانی باغبانی به صورت مشترک نوشته‌اند.

 

این فیلم که به سختی و با اعمال اصلاحاتی موفق به دریافت پروانه شد، پیش از این در فستیوال آستین تگزاس و فستیوال فیلم‌های آسیایی سن دیگو به نمایش در آمده است.

 

محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی و مهرداد صدیقیان بازیگران اصلی این فیلم هستند و سایر عوامل آن عبارتند از: فیلمبرداری: اشکان اشکانی، طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: علیرضا شمس شریفی، صدابردار: امین میرشکاری، طراح صحنه و لباس: ملودی اسماعیلی، دستیار اول صحنه و لباس: لیلا بهشاد، عکاس: ساتیار امامی، مجری طرح و مدیر تولید: محمد سیدزاده، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، فضای مجازی: علی صادقیان.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------