مقامی :بیماری‌ام مرا از کار دور کرد/برای دوبله دلتنگ می‌شوم



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,جلال مقامی

دوبلور و مدیر دوبلاژ پیشکسوت کشورمان با اشاره به اینکه گاهی دلش برای دوبله تنگ می‌شود، از تفاوت چشمگیر دوبله آثار قدیمی با فیلم‌های کره‌ای سخن گفت. .

جلال مقامی دوبلور و مدیر دوبلاژ پیشکسوت کشورمان در گفت و گو با میزان، گفت: این روز‌ها کاری انجام نمی‌دهم و فکر می‌کنم مدت زمان سال‌هایی که فعالیت داشته‌ام، برایم کفایت می‌کند.

 

وی ادامه داد: این روز‌ها به دلیل شرایط جسمانی مشکل و همچنین دور بودن مسافت کرج به تهران و ترافیکی که در این مسیر وجود دارد، کاری را قبول نمی‌کنم، چون اگر بخواهم ساعت ۹ سر کار باشم باید ساعت ۶ صبح از منزل حرکت کنم.

 

این دوبلور پیشکسوت تصریح کرد: با توجه به اینکه سال‌ها است فعالیت هنری ندارم، گاهی دلم برای دوبله و فضای هنری فعالیت‌هایم تنگ می‌شود و در این مواقع به دیگر دوستانم که در استودیو مشغول کار هستند، سر می‌زنم.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: بالاخره هرکسی وقتی بازنشسته می‌شود، برای کار و حرفه‌اش دلتنگ می‌شود، اما چاره‌ای نیست. البته بیماری من تا اندازه‌ای باعث دوری‌ام از کار شد، اما به هر حال یک روز و روزگاری افراد قدیمی باید از عرصه دور شوند و میدان را برای فعالیت جوان‌تر‌ها باز بگذارند.

 

مدیر دوبلاژ " تعقیب سایه‌ها" توضیح داد: ممکن است گاهی اثری را که دوبله می‌شود تماشا کنم، اما گاهی هم متوجه دوبله و پخش تعدادی از آثار نمی‌شوم. بسیاری از دوبلورهای جوان تخصص و توانایی لازم را به مرور زمان به دست می‌آورند و پخته می‌شوند.

 

وی یادآور شد: فیلم‌هایی که این روز‌ها دوبله می‌شود نیز با آثاری که ما در گذشته دوبله می‌کردیم، تفاوت دارد و فیلم‌ها بیشتر کره‌ای و ژاپنی است که افراد در آن یکدیگر را کتک می‌زنند و از این جهت اثری نیست که در آن بیان مشخص شود و این آثار با فیلم‌هایی مانند " بر باد رفته"، " بینوایان"، " جنگ و صلح"، " جنایات و مکافات" تفاوت دارد و کاراکترهایی که در آن فیلم‌ها بود، در اینگونه آثار دیگر وجود ندارد.

 

سرپرست گویندگان سریال " لانه عقاب‌ها" در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه در فیلم‌های کره‌ای امروز، به طور ناگهانی شمشیرهایی کشیده می‌شود و در مسیر بازگشت موفق می‌شوند همدیگر را بکشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------