گلایه دو بازیگر پیشکسوت از بازیگری و فیلمنامه‌های ضعیف/ بازیگری تنها جلوی دوربین ظاهر شدن نیست



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,دوبازیگرپیشکسوت

فیلمنامه یکی از مهم‌ترین بخش‌های موثر در فیلمسازی است که مهران مهین ترابی و بهمن دان از نبود فیلمنامه مناسب گفتند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، فیلمنامه‌های دم دستی و بی‌محتوا و به شدت نازل که این روزها توسط برخی از فیلمنامه نویسان نوشته می‌شود و به عنوان یک خوراک فرهنگی به خورد مخاطبان سینما داده می‌شود تمامی میل، رغبت و اشتیاق کهنه کارهای عرصه هنر را از بین می‌برد و باعث می‌شود آن‌ها ترجیح بدهند که خانه نشین شوند. 

 

نبود فیلمنامه مناسب و دوری پیشکسوتان از این عرصه هم منجر به افت آثار سینمایی شده که متاسفانه تا به امروز فعالان این عرصه دست روی دست گذاشتند و با استفاده از چهره‌های جوان و تازه نفس که کمترین آگاهی از این هنر دارند و تنها به دلیل دیده شدن تن به بازی هایی پیش پا افتاده و بی‌کیفیت می‌دهند، تنها تیشه به ریشه نحیف هنر می‌زنند و پیشکسوتان را بیش از گذشته در لاک تنهایی خود فرو می برند. 

 

یکی از بزرگترین مشکلاتی که امروز در سینمای ایران ما شاهد آن هستیم این است که عده‌ای از تهیه کنندگان سودجو نابازیگرانی را وارد سینما می‌کنند که نه تنها دستمزدی برای حضورشان در فیلم‌ها طلب نمی‌کنند بلکه ممکن است مبلغی پول نیز به تهیه کننده بدهند و همین امر باعث شده تا هم پیشکسوتان و دغدغه مندان سینما خانه نشین شوند و هم کیفیت آثار تولید شده در سینمای ایران نسبت به سال ها قبل تنزل کند و این در حالی است که ما از نظر امکانات و تجهیزات امروزه بسیار بیشتر از گذشته پیشرفت کرده‌ایم. 

 

*هرگز راضی به انتخاب فیلمنامه‌هایی نمی‌شوم که مورد رنجش مخاطبان شوم

مهرانه مهین ترابی در خصوص چنین مشکلاتی در عرصه هنر گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد چنین روندی در عرصه هنر هستیم که در جهت ادامه این ماجرا چیزی از هنر باقی نخواهد ماند، یکی از مهمترین آیتم‌هایی که عوامل سازنده یک اثر نیازمند آن هستند، فیلمنامه است که ما در این زمینه به شدت ضعف داریم و همین امر باعث کنارگیری بازیگران از حضور در آثار هنری می‌شوند. 

 

وی ادامه داد: تا به امروز فیلمنامه‌های بسیاری به من پیشنهاد شده اما نتوانسته نظر من را به خود جلب کند، هرگز راضی به انتخاب فیلمنامه‌هایی نمی‌شوم که علاوه بر صرف هشت ماه کار شبانه روزی در ادامه آن هم بخواهم به دلیل ضعف آن اثر مورد رنجش مخاطبان شوم به همین خاطر ترجیح می‌دهم در آثار پیشنهادی بازی نکنم تا زمانی که یک این مسیر بهبود یابد. 

 

مهین ترابی در خصوص حضور در تلویزیون و سریال‌های مورد علاقه‌اش که تا به امروز در آن ایفای نقش کرده، خاطرنشان کرد: سریال‌های بسیاری را در پرونده کاری‌ام دارم که همه آنها به نوعی برایم ارزشمند هستند اما «خانه سبز»، «زاینده رود» و «صاحبدلان» از جمله آثاری هستند که با آن ها ارتباط خوبی برقرار کردم و برایم لذت بخش بودند. 

 

*بازیگری تنها جلوی دوربین ظاهر شدن نیست

همچنین بهمن دان در ادامه این موضوع اظهار داشت: مهم ترین ویژگی که می‌تواند یک اثر را قدرتمند کند، وجود سه ضلع توانمندی چون کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه است که اگر هر یک از این ضلع ها در جایگاه خودش به درستی قرار نگیرد نمی‌توان انتظار چندانی از نتیجه آن داشت که امروزه دقیقا شاهد این نقص ها در عرصه هنر هستیم و همین امر منجر به کاهش کیفیت می‌شود. 

 

وی در ادامه افزود: کارگردان‌های اولی بسیاری را در این عرصه دیدیم که توانستند به خوبی از عهده کار برآیند و اثر قابل توجهی را به نمایش گذارند که آن هم در مرحله اول مربوط به فیلمنامه بوده است. 

 

این بازیگر در مورد گزیده کار شدن خود خاطرنشان کرد: بازیگری تنها جلوی دوربین ظاهر شدن نیست و یک بازیگر تعهد سنگینی در قبال هنر و مردم دارد به همین خاطر تلاش می‌کنم در آثاری ایفای نقش کنم که از چارچوب‌های قابل دفاعی برخوردار باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------