تلاش دي‌کاپريو براي فاصله‌گرفتن از پرونده اختلاس



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,لئوناردو دي‌کاپريو

لئوناردو دي‌کاپريو، هداياي شرکت رد گرانيت را به دولت ايالات‌متحده آمريکا تحويل داد.

 به گزارش خبرآنلاين، شرکت فيلمسازي «رد گرانيت»، سال ۲۰۱۲ مجسمه اسکاري را که مارلون براندو براي بازي در فيلم «در بارانداز»‌ گرفته بود، به‌عنوان کادوي تولد به لئوناردو دي‌کاپريو هديه کرد. شرکت فيلمسازي «رد گرانيت» تهيه‌کننده يکي از آثار مشهور دي‌کاپريو با عنوان «گرگ وال‌استريت» است. 

 

حال پس از گذشت پنج سال، دي‌کاپريو داوطلبانه اسکار مارلون براندو را به‌همراه چندين هديه ديگر به دولت آمريکا تحويل داده است. دولت آمريکا در حال تحقيق روي ارتباط احتمالي اين شرکت با پرونده اختلاس و پولشويي سه ميليارد و ۵۰۰ ميليون دلاري مالزيايي است. رضا عزيز، يکي از بنيان‌گذاران شرکت «رد گرانيت» پسرخوانده نجيب رزاق، نخست‌وزير مالزي، متهم به همکاري در اين اختلاس بزرگ است.

 

براساس پرونده‌اي که دراين‌باره، سال گذشته در سيستم قضايي آمريکا گشوده شده است، بخشي از پول اختلاس مالزيايي، صرف خريد وسایل لوکس از جمله جواهرات، قايق‌هاي تفريحي و خريد هدايا براي چهره‌هاي سرشناس شده است. در ميان اين وسایل گرانقيمت، آثاري از پيکاسو و ژان ميشل باسکيت هم وجود دارد. 

 

ژو لو، يکي از سرمايه‌گذاران شرکت «رد گرانيت»، نقاشي پيکاسو و کولاژ ژان ميشل باسکيت را به دي‌کاپريو هديه داده است. سخنگوي دي‌کاپريو اعلام کرده است که اين بازيگر هدايا را در راستاي کارهاي خيريه بنيادش پذيرفته است. در هر صورت، اکنون دي‌کاپريو، هدايا و اسکار مشهور براندو را به مقامات تحويل داده است؛ البته هنوز مشخص نيست که دامنه اين تحقيقات به فيلم «گرگ وال‌استريت» و سودي که از جانب آن نصيب دي‌کاپريو شد هم مي‌شود يا خير. جندي پيش، دستگاه قضايي آمريکا درباره منابع تأمين مخارج فيلم «گرگ وال‌استريت»، که در سال ۲۰۱۳ با کارگرداني مارتين اسکورسيزي و با بازي لئوناردو دي‌کاپريو توليد شده تحقيق کرد. در آن پرونده احتمال مي‌رفت مرتکبين با سرمايه‌گذاري در اين فيلم، اقدام به پولشويي کرده باشند. ميزان اختلاس به رقم بيش از سه ميليارد دلار مي‌رسد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------