آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

پاهای مشهورترين دوتار نواز خراسان از کار افتاد



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,عثمان محمدپرست

 

 عثمان محمدپرست، مهم‌ترين دوتار‌نواز زنده خراسان که دو ماه قبل در مشهد مورد عمل جراحي قرار گرفت، اين روزها توان حرکتي هر دو پايش را از دست داده است.

 

او که نماد زنده دوتار نوازي خراسان محسوب مي‌شود، ضمن بيان اين مطلب که توان حرکتي را از دست داده است، دراين‌باره مي‌گويد: «متأسفانه از دو ماه قبل که از بيمارستان مرخص شدم در منزل بستري هستم و حالم اصلا بهتر نشده است.

 

اواخر فروردين امسال، پزشکان به من گفتند مشکل تنگي کانال نخاعي دارم که براي رفع اين مشکل، مورد عمل جراحي قرار گرفتم منتهي بعد از عمل هنوز حال و روزم بهتر نشده است؛ البته پزشکان گفته‌اند اين وضعيت تا حدود پنج ماه ادامه خواهد داشت و بعد از آن بايد ببينيم که وضعيتم چگونه خواهد شد.

 

شب قبل از اينکه عمل جراحي شوم، پاي راستم از کار افتاد. وقتي در منزل بودم به‌يکباره احساس کردم پاي راستم هيچ حسي ندارد. فرداي آن شب مرا به بيمارستان سينا در مشهد آوردند. پزشکان مرا مورد معاينه قرار دادند و عکس‌هاي ام‌آر‌آي من را بررسي کرده و به‌سرعت دستور عمل جراحي دادند. پزشکان معالجم گفتند ضايعاتي براي کانال نخاع مشکل ايجاد کرده که بايد به‌سرعت برداشته شوند.»‌

 

عثمان محمدپرست درباره نتيجه اين عمل جراحي گفت: «پس از عمل جراحي، علاوه بر پاي راستم، پاي چپم هم از کار افتاد و حس آن را نيز از دست دادم. يعني الان هر دو پايم حس ندارند و نمي‌توانم راه بروم. درواقع از ۳۱ فروردين امسال که مورد عمل جراحي قرار گرفته‌ام تاکنون نمي‌توانم حرکت کنم.

 

از آن زمان به اين‌سو به‌طور مرتب، کار فيزيوتراپي انجام مي‌دهم. علاوه بر آن نيز برنامه مرتب ماساژ را در برنامه درماني‌ام دارم اما هنوز وضعيتم هيچ تغيير مثبتي نکرده است. من تا قبل از فروردين امسال هيچ مشکلي در‌اين‌زمينه نداشتم حتي پنجم فروردين که به پزشک مراجعه کردم دکتر پس از ديدن ام‌آر‌آي به من گفته بود شما هيچ مشکلي ندارید.»

 

عثمان محمدپرست يکي از مهم‌ترين و شناخته‌شده‌ترين راويان موسيقي دوتار خراسان است که از ۱۰ سالگي در اين حوزه فعاليت کرده است. اين هنرمند در زمينه فعاليت‌هاي خيرخواهانه و مدرسه‌سازي نيز فعاليت‌هاي بسياري داشته است. او از مؤسسان جامعه ياوري فرهنگي به‌عنوان يک سازمان غيرانتفاعي مدرسه‌ساز در ايران است. محمدپرست همراه با مجتبي کاشاني و نيکول فريدني، اين سازمان را تأسيس کرده و اين جمع در سال‌هاي فعاليت خود توانستند بيش از ۶۰۰ مدرسه در مناطق محروم کشور بنا کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------