روزهای داغ، همراه با سریال های تلویزیونی داغ



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,برنامه های تلویزیون

تلویزیون و برنامه‌های تابستانی آن، یكی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین زمینه‌های گذراندن اوقات فراغت هستند. ضمن اینكه خود تلویزیونی‌ها هم به خوبی می‌دانند كه برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی‌شان، بیشتر و بهتر دیده می‌شود.

 به گزارش همشهری شش و هفت، تابستان شروع شد. فصلی كه فصل اوقات فراغت است. فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها كه زمانی  طولانی را برای گذراندن اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان ایجاد می‌كند. تلویزیون و برنامه‌های تابستانی آن، یكی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین زمینه‌های گذراندن اوقات فراغت هستند. ضمن اینكه خود تلویزیونی‌ها هم به خوبی می‌دانند كه برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی‌شان، بیشتر و بهتر دیده می‌شود. نكته قابل توجه امسال، تقارن ابتدای فصل تابستان با پایان‌ماه رمضان است.

 

برای همین برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی تلویزیونی با پنج، شش روز تأخیر روی آنتن می‌روند تا پرونده سریال‌های رمضانی نفس و زیر پای مادر و همین‌طور برنامه‌های‌ماه عسل و.... بسته شود. در واقع پرونده تابستان ۹۶با بسته شدن پرونده رمضان ۹۶، باز خواهد شد. آنچه در این مجموعه می‌خوانید، نگاهی به سریال‌هایی است كه بنا به آخرین اعلام تلویزیون در جدول پخش تابستانی قرار گرفته‌اند، اما تجربه ثابت كرده، برای اطمینان از پخش حتمی آنها باید تا لحظه روی آنتن رفتن‌شان، صبر كرد چون ممكن است در لحظه آخر، كنداكتور دچار تغییر و تحول شود. با این حال، این برنامه‌ها و سریال‌ها، نزدیك‌ترین گزینه‌ها برای پخش در فصل داغ تابستان هستند.

 

 

پنچری  شبكه سه

شبكه ۳به‌صورت معمول، مخاطبان بیشتری از شبكه‌های سراسری دیگر دارد و برای همین سریال آن هم به‌خصوص اگر هر شب، روی آنتن برود، بهتر و بیشتر دیده می‌شود. طبق همین قاعده، سریال پنچری می‌تواند سریال مهم تابستان ۹۶باشد. برزو نیك نژاد، كارگردان این سریال كه قبلا سریال‌های دردسرهای عظیم ۱و ۲را كارگردانی كرده و فیلمنامه سریال‌های دودكش (محمدحسین لطیفی) و روزهای بد به در (سعید آقاخانی) را نوشته، به ساخت آثار طنز شهره است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,برنامه های تلویزیون

 

بنابراین پنچری هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود به‌خصوص كه بازیگران این سریال هم سابقه طولانی در طنازی دارند مثل یوسف تیموری، حمید لولایی، رضانیكخواه، مریم سعادت و شهین تسلیمی. نكته جالب پنچری هم بازی شدن لولایی و تیموری است. آنها ۱۶سال قبل در سریال زیر آسمان شهر (مهران غفوریان)، نقش پدر و پسر را بازی می‌كردند كه لولایی، خشایار مستوفی بود و تیموری، فولاد نام داشت. پنچری، سریالی ۴۰قسمتی است و برای همین حدود نیمی از تابستان، مهمان خانه هایمان خواهد بود.

 

گمشدگان  شبكه دو

شبكه ۲از كورس رقابت سریال‌های رمضان جا ماند. سریال سر دلبران (محمد حسین لطیفی) در جدول پخش رمضان ۹۶قرار نگرفت اما حالا مسئولان این شبكه می‌خواهند، عقب ماندگی در رمضان را با دستان پر در تابستان، جبران كنند. سریال گمشدگان به كارگردانی رضا كریمی با انبوهی بازیگر كاركشته مثل پرویز پورحسینی، پژمان بازغی، بهنام تشكر، باران بنی احمد، شقایق فراهانی و رامین ناصرنصیر برای تابستان، ساخته و پرداخته شده است. موضوع سریال درباره اعتیاد است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,برنامه های تلویزیون

 

نكته جالب اینكه بهنام تشكر، پیش از این در فیلم لاك قرمز(سید جمال سیدحاتمی) كه اتفاقا به موضوع اعتیاد و دختران بد سرپرست، می‌پرداخت هم بازی كرده است. این تغییر فضای تشكر از فرم طنز به درام اجتماعی می‌تواند اتفاق قابل توجه گمشدگان باشد.

 

لیسانسه‌ها ۲  شبكه یك

زمستان پارسال بود كه سروش صحت با ساخت مجموعه لیسانسه‌ها، خیلی‌ها را پای شبكه ۳نشاند. خیلی‌ها داستان‌های حبیب (هوتن شكیبا) و مسعود (امیرحسین رستمی) و مازیار(امیر كاظمی) را پیگیری می‌كردند تا بدانند سرنوشت این جوان‌های لیسانسه چه می‌شود. حالا عوامل این سریال با اسباب كشی به شبكه یك، فصل دوم این سریال را از این شبكه روی آنتن می‌برند. فصل دوم سریال از نیمه زمستان در منطقه مرزداران تهران كلید خورده و قرار است بعد از‌ماه رمضان، روی آنتن شبكه یك برود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,برنامه های تلویزیون

 

علاوه بر این سه بازیگر كه انصافا تركیب و گروه خوبی ساخته‌اند، مجموعه‌ای از بازیگران خوب، هم لیسانسه‌ها را پربار كرده‌اند كه می‌توان به عزت‌الله مهرآوران، ‌رؤیا میرعلمی، بیژن بنفشه خواه، كاظم سیاحی و متین ستوده اشاره كرد. حالا باید دید سروش صحت در فصل دوم سریالش چه برگ برنده‌ای رو خواهد كرد.

 

خندوانه  شبكه نسیم

پرونده فصل چهارم یكی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در پایان تابستان بسته می‌شود. فصل چهارمی كه به احتمال زیاد، آخرین فصل این برنامه گفت‌و‌گو محور خواهد بود. اگر این شایعه درست باشد و مسئولان تلویزیون، اصراری بر فصل تازه خندوانه نداشته باشند، این مجموعه بعد از ۳سال و بیشتر از ۵۰۰برنامه تمام می‌شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,برنامه های تلویزیون

 

خندوانه در هر فصل، برگ برنده‌ای داشت و چیز تازه‌ای رو می‌كرد. از عروسكی به نام جناب خان تا خنداننده شو و استندآپ كمدی و.... فصل چهارم خندوانه با خروج جناب خان، افت كرد و تیم سازنده تلاش كردند تا با خنداننده شو، مخاطب را برگردانند كه موفق شدند. حالا باید دید در ۳‌ماه تابستان، خندوانه‌ای‌ها چه كار خواهند كرد و با چه خاطره‌ای در ذهن مخاطبان، ثبت خواهند شد.

 

دورهمی  شبكه نسیم

ضبط برنامه دورهمی، چند روز قبل تمام شد و مهران مدیری و تیمش، پرونده این برنامه گفت‌و‌گو محور را در گفت‌وگو با احسان خواجه امیری بستند اما پخش آن در تابستان از شبكه نسیم ادامه خواهد داشت. شبكه نسیم، در تابستان، ساعت پخش جدید دورهمی را با همین تیم مدیری روی آنتن می‌فرستد تا بتواند تا پایان تابستان، این برنامه را در جدول پخش خود داشته باشد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,برنامه های تلویزیون

 

 در مدل تابستانی، دورهمی فقط دو شب (جمعه و شنبه)، ساعت ۱۱شب روی آنتن می‌رود. دورهمی تجربه موفق مدیری در حوزه برنامه‌های گفت‌وگو محور بود. مدیری كه در میانه ساخت دورهمی، فیلم سینمایی«ساعت ۵عصر» را هم ساخت، شاید به شبكه ۳برگردد. دورهمی از اواخر سال ۹۴روی آنتن شبكه نسیم رفت كه مورد استقبال قرار گرفت.

 

هواتو دارم  شبكه سه

عصرهای داغ و تب دار تابستان، كش دار و حوصله سر بر است. شبكه ۳برای این ساعات، برنامه «هواتو دارم» را برای نوجوانان ساخته است. برنامه‌ای كه هر قسمت آن ۴۵دقیقه است و در هر قسمت، اتفاقی برای ۴نوجوان كه در انباری پدر بزرگ یكی از آنها، به‌كار مشغولند، می‌افتد. «هواتو دارم» تلفیقی از داستان و توصیه‌های كارشناسی است و لابلای آن هم گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی روی آنتن می‌رود. نكته جالب این مجموعه این است كه محمد بحرانی به‌عنوان مشاور هنری در آن، حضور دارد.

 

تابستان، تلویزیون ببینیم رادیو بشنویم

احسان ناظم بكایی: كارشناسان پزشكی می‌گویند نشستن زیادی پای تلویزیون خوب نیست و عوارض روحی و جسمی دارد. این نكته پزشكی، بدیهی است و كسی منكر آن نیست، اما دیدن تلویزیون در تابستان، یكی از گزینه‌های مهم گذران اوقات فراغت است و می‌تواند به خوبی و بدون هزینه، نقش قوطی بگیر و بنشان را بازی كند. تلویزیون در تابستان امسال، بعد از سه سالی كه دچار بحران مدیریتی و رفت‌وآمد پی در پی روسای آن بود(ضرغامی- سرافراز-علی عسكری) به ثباتی نسبی رسیده است. ضمن اینكه عبور از انتخابات و حواشی آن هم، باعث ایجاد آرامش روی آنتن شده است.

 

حالا با ایجاد این ثبات و آرامش، فرصتی ایجاد شده تا برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی، با فراغ بال روی آنتن بروند. علاوه بر برنامه‌ها و سریال‌هایی كه در شماره این هفته شش و هفت مطالعه كردید، چند پیشنهاد كلی‌تر هم درباره رادیو و تلویزیون وجود دارد. اگر اهل تلویزیون دیدن هستید، حتما با فیلم‌های شبكه نمایش و سریال‌های شبكه‌های آی فیلم و تماشا هم آشنا هستید. فیلم‌ها و سریال‌های این شبكه‌ها، معمولا به‌صورت موضوعی و هفتگی روی آنتن می‌روند.

 

 مثلا شبكه نمایش در تابستان پارسال، هفته‌ای را به سینمای هند و...اختصاص داد كه احتمال زیاد، امسال هم، همین كار را انجام بدهد. شبكه‌های‌آی‌فیلم و تماشا هم به قدری برنامه پخش فشرده‌ای دارند و سریال‌ها را پی در پی روی آنتن می‌برند كه می‌بایست مدام جدول پخش آنها را در سایت‌شان چك كرد. حالا كه حرف از نمایش شد. اگر اهل رادیو گوش كردن هم هستید، رادیو نمایش را از دست ندهید. رادیو نمایش، هر هفته، چندین سریال رادیویی را با بازیگران كاركشته، جمع و جور می‌كند و روی آنتن می‌فرستد.

 

مجموعه‌های نمایشی این رادیو را هم می‌توانید در سایت این شبكه پیگیری كنید و هم از همین سایت بشنوید. برای آنهایی هم كه برنامه‌های مستند را ترجیح می‌دهند همچنان شبكه مستند، كنداكتور پر و پیمانی دارد. ضمن اینكه مستندهای اجتماعی‌تر را هم می‌توانید از شبكه افق دنبال كنید و مستندهای علمی را هم از شبكه ۴ببینید. شبكه آموزش هم در تابستان، رویكرد آموزش حرفه‌ای ، كاربردی و عملی دارد كه می‌تواند گزینه خوبی برای انجام كاردستی برای نوجوانان و جوانان باشد. برای تقویت حس نوستالژی و خاطره بازی هم دو شبكه نهال و پویا را دنبال كنید.

 

لابلای كارتون‌های جدید، می‌توانید كارتون‌های قدیمی را هم ببینید. نهایتا اینكه اگر دوست دارید فقط بشنوید و رادیو، دم دستتان نیست، سراغ تلویزیون بروید و رادیو نما را دنبال كنید كه چند ماهی است فعال شده. تصاویر ثابت و تا حدی مرتبط به موضوعات رادیویی در قالب نمایه تصویری در كنار كانال‌های تلویزیونی، روی گیرنده‌ها، قابل رویت است. تنوع برنامه‌ها و شبكه‌های رادیو و تلویزیون به حدی است كه باید برای پیدا كردن برنامه دلخواه‌تان، سری به سایت‌های مخصوص هر شبكه بزنید تا دست‌تان بیاید چه چیزی قرار است پخش شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------