شاه کلیدهای لذت بردن از زندگی در دستان خندوانه‌ای‌ها /عکس



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,خندوانه

برنامه شب گذشته خندوانه با میزبانی از یک روانشناس به روی آنتن رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خندوانه در برنامه شب گذشته میزبان دکتر مهدی دوایی روانشناس تربیتی بود که در طول این برنامه مانند یک کلاس روانشناسی راهکارهایی درباره چگونگی لذت بردن از زندگی ارائه شد.

 

در ابتدا دکتر دوایی ضمن اینکه از تماشاگران خواست با یکدیگر احوالپرسی کنند، گفت: زمانی که سلام کردید، خندیدید. نکته‌ای که ثابت شده است این است که در انتقال پیام عاطفی ۵۵ درصد حرکت دست و صورت، ۳۸ درصد لحن و فقط ۷ درصد خود پیام مهم است به این دلیل است که زمانی که پدر با خوشحالی به خانه می‌آید زندگی متفاوت خواهد بود.

 

وی افزود: دومین راهکاری که به شما کمک می‌کند این است که خانواده‌ها پروژه‌های مشترک با هم داشته باشند یعنی اینکه افراد خانواده با هم ارتباط برقرار کنند. در ضمن راهکار سوم این است پروژه‌های دوتایی داشته باشید یعنی پدر با فرزند خود پروژه داشته باشد و مادر هم همین طور.

 

دکتر دوایی در ادامه راهکار چهارم را اینگونه بیان کرد: به جای مقصر کردن یکدیگر مسئولانه رفتار کنید به عنوان مثال زمانی که یک معلم با نمره‌های پایین دانش‌آموزان خود مواجه می‌شود بگوید شاید من کم‌کاری کرده‌ام که این اتفاق افتاده است و این طرز فکر کردن عشق و علاقه را به وجود می‌آورد.

 

وی افزود: پنجمین راهکار این است؛ زندگی را از دید یکدیگر نگاه کنیم. خوش به حال خانواده‌هایی که با هم صحبت می‌کنند. در ضمن از ظاهر قضاوت نکنیم تا مشکلات کمتر شود. همچنین بخشش را می‌توان ششمین راهکار نام برد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,خندوانه

 

دکتر دوایی در خصوص موفقیت رامبد جوان گفت: من همیشه به دانشجویان خود این نکته را یادآور می‌شوم که اگر همیشه آن چیزی را که هستیم، نشان بدهیم، حالمان بهتر است. در سریال «ولایت عشق» شما جایزه گرفتید و زمانی که برای دریافت جایزه رفتید خیلی خوشحال بودید و این هیجان را نشان دادید به نظرم موفقیت شما و برنامه خندوانه این است که خودتان هستید، ادا در آوردن ساختار را به هم می‌زند.

 

وی در خصوص هشتمین راهکار عنوان کرد: خودمان را قبول کنیم، از وجود خود لذت ببریم و حسرت زندگی بقیه را نداشته باشیم. همچنین، خودمان را با یکدیگر مقایسه نکنیم.

 

دکتر دوایی در بخش پایانی نهمین راهکار لذت بردن از زندگی را اینگونه اظهار کرد: معنای زندگی نهمین راهکار است یعنی شما دلیلی برای زندگی خود داشته باشید.

 

در پایان دکتر دوایی این قول را داد که یک کارگاه روانشناسی برگزار کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------