شایعه جعلی بودن تابلوی رکوردشکن سهراب سپهری



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,تابلوی سهراب سپهری

اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی,تابلوی سهراب سپهری تنها چند روز پس از هفتمین حراج تهران، گرانقیمت‌ترین تابلوی نقاشی فروخته شده در این حراج با انگ جعلی بودن مواجه شد؛ شایعه‌ای که مرادخانی معاون هنری وزیر آن را رد می‌کند.

 به گزارش روزنامه جوان، جمعه ۱۶ تیرماه بود كه هفتمین حراج تهران برگزار شد و به جز یك اثر همه آثار ارائه شده در این حراج به فروش رسید. در این دوره باز هم قرعه گرانقیمت‌ترین اثر فروخته شده حراج تهران به نام سهراب سپهری افتاد. این بار نیز اثری از این هنرمند از مجموعه تنه درختان كه در سال ۱۳۵۱ نقاشی شده است به قیمت ۳میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید اما به سرعت شایعه‌ای مطرح شد مبنی بر اینكه تابلوی بی‌نامی كه با امضای سهراب سپهری فروخته شده است، جعلی است.

 

این برای اولین بار نیست كه تابلوهای فروخته شده به نام سهراب سپهری با انگ جعلی بودن مواجه می‌شوند.پیش از این نیز در جریان حراج كریستی تابلویی از سهراب سپهری به فروش رسید كه اعتراض خانواده نقاش را به دنبال داشت.

 

خواهر سهراب سپهری در مصاحبه‌ای اعلام كرد تابلوی فروش رفته به نام سهراب سپهری در حراج كریستی امسال تقلبی و این حركت برای خانواده هنر ایران یك رسوایی است. وی گفت: از قبل شنیده بودم كه یك كار كپی از سهراب در این حراج ارائه شده است ولی باور نمی‌كردم كه این واقعیت داشته باشد ولی گویا این اتفاق افتاده است.

 

حتی خانم سپهری به فروش یك تابلوی جعلی دیگر از سهراب در یك حراجی داخلی برگزار شده بود، اشاره می‌كند كه در آن زمان قصد داشته به نشانه اعتراض تابلو را آتش بزند كه مانع وی می‌شوند. حال در حراج تهران شایعه فروش تابلوی نقاشی جعلی از سهراب مطرح شده است.

 

این شایعه واكنش معاون هنری وزارت ارشاد را در پی داشته است. علی مراد‌خانی كه در حراج حضور داشت، درباره جعلی بودن تابلوی سهراب می‌گوید: «‌نمی‌دانم چرا در فضاهای مجازی، بیش از آنكه حرف از درستی‌ها باشد، حرف از نادرستی‌ها است. كسانی كه در این زمینه تخصص دارند، آثار حراج را می‌بینند و اثری كه كارشناسان ما آن را تأیید كنند، ما هم حرفی روی آن نداریم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------