آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

داریوش فرهنگ:نباید مردم را کودک فرض کرد/دست از پند و اندرز برداریم



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,داریوش فرهنگ

داریوش فرهنگ بازیگر تلویزیون با اشاره به رویکرد مسئولان رسانه ملی نسبت به هنرمندان بیان کرد که هنوز بعد از ۴۰ سال اعتماد دو طرفه بین این دو به وجود نیامده است.

به گزارش دیباچه، داریوش فرهنگ بازیگر سریال «در جستجوی آرامش» درباره رویکرد رسانه ملی در جامعه گفت: به نظرم تلویزیون ما از مردم عقب تر است و برای اینکه تلویزیون با مردم همراه شود و مردم اعتماد کامل به آن پیدا کنند باید با آنها صادق بود.

 

وی ادامه داد: چه در اخبار و برنامه های سیاسی و چه در آثار دیگر نباید مردم را کودک فرض کرد و باید دست از پند و اندرز برداریم. اگر ما می گوییم کشور جوانی داریم این را هم بدانیم که هیچ جوانی علاقمند به شنیدن نصیحت نیست و اینقدر هوش و ذکاوت دارد که جلوتر از تلویزیون باشد.

 

این بازیگر اظهار کرد: امروز به دلیل گسترش جهان مجازی و با حرکت یک انگشت روی لپ تاپ یا موبایل می توان از همه اتفاقات جهان خبردار شد پس دیگر نمی توان از چنین جوانی عقب ماند و حرف هایی را زد که به ۳۰ سال پیش تعلق دارد.

 

فرهنگ در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: وقتی برای شور و نشاط جوان کاری نمی کنیم طبیعی است که ما را پس بزند و به سمت دانلود برنامه ها و یا فیلم و سریال شبکه های دیگر می رود. خود من از تلویزیون فقط فوتبال را می بینم و حتی سریال ها را گاهی نگاه می کنم چون غالبا پیش پا افتاده هستند.

 

بازیگر سریال «در جستجوی آرامش» که این شب ها از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود، درباره معیارهای خود در انتخاب یک نقش بیان کرد: ابتدا باید گفت من علاقه دارم که انتخاب کنم و نه اینکه انتخاب شوم و مهمتر اینکه دوست دارم نقش مرا یک قدم به خرد نزدیک کند و صد قدم از سطحی پسندی و جهل دور شوم.

 

کار تلویزیون هم این است که اشاعه فرهنگ کند و بتواند با آثار با کیفیت نوعی رقابت ایجاد کند چون با پر کردن آنتن، رقابت ایجاد نمی شود بلکه باید آثار خوب به تولید رساند.

 

وی درباره اینکه چرا گاهی سریال ها به سمت مضمون های تکراری و کلیشه ها کشیده می شوند، گفت: این یک مساله دو طرفه است و خیلی نمی توان سازندگان سریال ها را بازخواست کرد چون گاهی آنها آثار خود را به مدیران ارایه می کنند اما مورد استقبال مسئولان تلویزیون قرار نمی گیرد و فکر می کنم هنوز بعد از ۴۰ سال این اعتماد دو طرفه بین هنرمند و مسئول به وجود نیامده است.

 

بازیگر سریال «نفس» در پایان صحبت هایش بیان کرد: پارادوکسی وجود دارد که اکنون هرکسی و هر نهادی در جامعه ما به خود اجازه می دهد که به یک برنامه یا اثر تلویزیونی تاخت و تاز کند اما هنرمند حق ندارد که نکته ای را به چالش بکشد. وقتی چنین اتفاقاتی رخ می دهد باید به دنبال نوعی فرهنگ سازی برویم چرا که هنر برای ایجاد اندیشه ملت است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------