آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

۴۰ سانس در يک روز براي سوپراستار



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مهران مدیری

ديروز اتفاق عجيبي در سينماي ايران رخ داد. روز اول اکران اولين فيلم مهران مديري در پرديس سينمايي کورش اين فيلم ۴۰ بار روي پرده رفت و از هفت صبح ديروز تا پاسي از شب، ميزبان مردمي بود که آمده بودند تا ببينند سوپراستارشان در اولين تجربه سينمايي‌اش چه حرکت خارق‌العاده‌اي زده است.

 

فيلم اول مهران مديري احتمالا تا هفته‌هاي آينده در رأس خبرهاي فروش سينماي ايران خواهد بود. با آغاز اکران فيلم «ساعت ۵ عصر» مهران مديري، رقابت در فروش فيلم‌هاي سينمايي در حال اکران داغ‌تر شده است. 

 

در حالي که فيلم «نهنگ عنبر۲» هفته گذشته در سرگروه سينمايي خود با فروش بيش از ۱۹ ميليارد تومان تعويض شد، اولين فيلم سينمايي مهران مديري هم با استقبال زياد علاقه‌مندان براي تماشاي اين فيلم در نخستين روز اکران همراه شده تا رقابت تازه‌اي ميان اين فيلم با آثاري همچون «اکسيدان» و «نهنگ عنبر۲» شروع شود. 

 

حبيب اسماعيلي‌، مدير دفتر پخش رسانه فيلمسازان درباره جديدترين آمار فروش فيلم «اکسيدان» به کارگرداني حامد محمدي به ايسنا گفت: فروش اين فيلم پس از چهار هفته اکران به چهار ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان در کشور رسيده است. 

 

علي سرتيپي، مديرعامل مؤسسه پخش فيلميران که پخش‌کننده چند فيلم پرفروش روي پرده است، هم در گفت‌وگويي با ايسنا بيان کرد: فيلم «نهنگ عنبر۲، سلکشن رؤيا» با وجود اينکه از سرگروه تعويض شده اما همچنان در تعدادي از سينماها نمايش داده خواهد شد و فروش آن تاکنون به ۱۹ ميليارد و ۳۳۰ ميليون تومان رسيده است. 

او افزود: فيلم «رگ خواب» حميد نعمت‌اله نيز تا شب گذشته (۲۹ تير) دو ميليارد و ۸۷۰ ميليون تومان و «برادرم خسرو» به کارگرداني احسان بيگلري هم دو ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان فروش داشته است.

 

سرتيپي با اشاره به آغاز اکران فيلم «ساعت ۵ عصر» به کارگرداني مهران مديري هم گفت: تمام سانس‌هاي اين فيلم در سينماهاي تهران براي روز جمعه (۳۰ تير) به‌صورت اينترنتي پيش‌فروش شدند و اتفاق جالبي از اين نظر رخ داده است.

 

او درباره اينکه گفته شده در پرديس سينمايي کورش، ۴۰ سانس به اين فيلم اختصاص داده شده است، توضيح داد: اولين اکران «ساعت ۵ عصر» هفت صبح است و ما در طول روز، بيشتر ساعت‌هايي که پيک اکران نيست و بقيه فيلم‌ها، فروشي ندارند را براي اين فيلم استفاده کرده‌ايم؛ ضمن اينکه به‌دليل خريد اينترنتي اين فيلم و پر شدن سالن‌ها، بسياري از کساني که براي تماشاي «ساعت ۵ عصر» حضوري با سينما مراجعه مي‌کنند با پر بودن سالن‌ها بليت فيلم‌هاي ديگر را مي‌خرند و اين خود به فروش فيلم‌هاي ديگر کمک مي‌کند.

 

تبعيض در اکران فيلم سينمايي«ساعت ۵ عصر»

 

مديرعامل پرديس سينمايي تماشا نسبت به تبعيض در اکران فيلم سينمايي«ساعت ۵ عصر» واکنش نشان داد. فيلم سينمايي «ساعت ۵ عصر» اولين فيلم سينمايي مهران مديري، جمعه ۳۰ تير درحالي اکران خود را در گروه قدس آغاز کرده است که پرديس سينمايي کورش در اولين روز اکران آن ۴۰ سالن از اين فيلم را براي مخاطبان خود تدارک ديده است. اين سينما درحالي اين اکران‌ها را برپا مي‌کند که هنوز پرديس سينمايي «تماشا» هيچ نسخه‌اي از اين فيلم در اختيار ندارد که آن را اکران کند. 

 

مسعود نجفي، مديرعامل پرديس سينمايي «تماشا» امروز در واکنش به اين موضوع، يادداشتي منتشر کرد. 

در اين يادداشت آمده است: «متأسفانه فيلم سينمايي «ساعت ۵ عصر» ساخته مهران مديري جهت اکران در اختيار اين سينما قرار نگرفت و پخش‌کننده اين فيلم با تبعيض بين سينماهاي نمايش‌دهنده باعث محروم‌شدن مخاطبان سينما در منطقه جنوب غرب تهران از ديدن فيلم مهران مديري شده است. 

 

در حالي‌که سينماي متعلق به اين پخش‌کننده در روز اول در ۴۰ سانس ميزبان مخاطبان اين فيلم است، سينما تماشا به‌عنوان اولين پرديس سينمايي با سه سالن نمي‌تواند جوابگوي مخاطبان و علاقه‌مندان مهران مديري باشد؛ اتفاقي که پيش‌ازاين براي فيلم ديگر اين دفتر پخش «نهنگ عنبر۲» هم رخ داد و با پيگيري‌هايي که شد، با يک روز تأخير به روي پرده آمد. 

 

ضمن پوزش از مخاطبان اين فيلم که به‌دنبال تماشاي آن بودند اعلام مي‌شود همچنان پيگير اکران، «ساعت ۵ عصر» در پرديس تماشا هستيم. به اميد پايان تبعيض و گذشت از منافع بيشتر به‌خاطر مردم.»

 

فيلم اول سوپراستار، مردم را به وجد آورد

 

مهران مديري در يک سال اخير با برنامه دورهمي‌اش به‌شدت در دل مردم جا بازکرده است. او با گفتمان انتقادي، برنامه‌اش را از حالت يک تاک‌شوي صرف کاملا خارج کرده است. او با اين برنامه حتي فيلم اولش را هم که مايه‌هاي طنز انتقادي دارد در کانون توجه قرار داده است.

 

«ساعت ۵ عصر» فيلمي کمدي و اجتماعي به نويسندگي و کارگرداني مهران مديري ساخته سال ۱۳۹۶ است. اکران خصوصي اين فيلم به‌عنوان بزرگ‌ترين اکران خصوصي در تاريخ سينماي ايران است که افراد مطرح ايراني از جمله بازيگران، خواننده‌ها، منتقدان و ورزشکاران زيادي آن را تماشا کردند.

 

داستان فيلم از هفت صبح تا پنج بعدازظهر يک فرد را در تهران روايت مي‌کند که آن روز، آخرين فرصت آن فرد است که بايد کاري را انجام دهد که اتفاقات و دردسرهاي عجيب زيادي براي آن شخص پيش مي‌آيد. 

 

مديري در دورهمي بعضا حرف‌هايي مي‌زند که برايش دردسرهايي هم ايجاد مي‌کند. صحبت‌هاي مهران مديري در برنامه «دورهمي» واکنش‌ها و اعتراض‌هايي را در فضاي مجازي به‌راه انداخته و برخي مخاطبان، جملات انتقادي او را به جريانات سياسي کشور نسبت مي‌دهند. 

 

مهران مديري در برنامه قبل از انتخابات «دورهمي» در ادامه بيان تعريف «شجاعت» عباراتي را مانند «جواب آن دل و جرأت خارق‌العاده را با سازش‌کاري و منفعت‌طلبي مي‌دهيم» و «تو که نميتوني، بتمرگ خانه‌ات» به‌کار برد.

 

اين جملات مديري با واکنش‌هاي مختلف کاربران در فضاي مجازي روبه‌رو شده که برخي از آنها اين ادبيات را نامناسب مي‌دانند و نسبت به آن معترض‌ هستند. صحبت‌هاي مديري در برنامه «دورهمي» پيش‌تر هم مورد انتقاد قرار گرفته است. 

 

مهران مديري در آن برنامه گفت: «عده‌اي جرأت کردند وارد عملياتي شوند که به آنها گفته شده بود، برگشتي در آن نيست. اگر ما بوديم چه‌کار مي‌کرديم، امروز که شرايط کاملا عادي است، جواب آن دل و جرأت خارق‌العاده را با سازش‌کاري و منفعت‌طلبي مي‌دهيم. اگر دل و جرأت بعضي از کارها را ندارين، چرا پست‌هايي را مي‌گيريد که انجام وظايفش دل و جرأت مي‌خواهد، تو که نمي‌توني بتمرگ خانه‌ات.»

 

وقایع اتفاقیه

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------