چه فیلم‌هایی به ونیز ۲۰۱۷ می‌روند؟



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,جشنواره فیلم ونیز

جدیدترین آثار «جورج کلونی»، «گیلرمو دل‌تورو» و «استفن فریرز» و ... به احتمال فراوان در هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز رونمایی می‌شوند.

در فاصله چند روز مانده به اعلام فیلم‌های حاضر در هفتادوچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در کشور ایتالیا، نشریه ورایتی در گزارشی به معرفی فیلم‌هایی پرداخته است که پیش‌بینی می‌شود میهمان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان باشند.

 

فیلم «حومه شهر» جدیدترین فیلم به کارگردانی «جورج کلونی»،‌ «شکل آب» ساخته «گیلرمو دل‌تورو» کارگردان سرشناس مکزیکی، «ویکتوریا و آبل» از «استفتن فریرز» و جدیدترین ساخته «پائولو ویرزی» کارگردان ایتالیایی، از مطرح‌ترین فیلم‌هایی هستند که به شانس زیادی برای نمایش در ونیز ۲۰۱۷ دارند.

 

ساخته جدید «جورج کلونی» با بازی «مت دیمون»، «جولین مور»، «جاش برولین» و «اسکار ایسلاک»، یک کمدی سیاه با فیلمنامه‌ای از برادران «کوئن» است و داستان آن درباره یک خانواده ایده‌آل در حومه شهر است که زندگی آن‌ها در گردب مسائلی چون خیانت و رسوایی درگیر می‌شود. این دومین فیلمی است امسال «مت دیمون» در جشنواره ونیز است و او در فیلم افتتاحیه جشنواره با عنوان «کوچک‌سازی» نیز نقش اصلی را ایفا می‌کند.

 

هالیوود در چند سال اخیر حضور پررنگی در جشنواره ونیز داشته است و «آلبرتو بارابار» دبیر این رویداد سینمایی که اخیرا به لس‌آنجلس سفر کرده بود در تغییر چهره جشنواره به عنوان یک رویداد مهم در فصل جوایز سینمایی موفق عمل کرده است و در چند دوره اخیر فیلم‌های موفقی چون «جاذبه»، «مرد پرنده»، «لالالند» و ... اولین بار در ونیز رونمایی شدند.

 

فیلم فانتری «شکل آب» درباره جنگ سرد به کارگردانی «گیلرمو دل‌تورو» و فیلم هیجانی «سه بیلبورد خارج از میزوری» ساخته «مارتین مک‌دونا»نیز دو گزینه مهم کمپانی فاکس سرچلایت برای حضور در ونیز ۲۰۱۷ هستند.

 

از دیگر فیلم‌هایی که پیش بینی می‌شود اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره ونیز تجربه کنند می‌توان به «مکتوب، مکتبوب است» ساخته جدید «عبدالطیف کشیش» کارگردان برنده نخل طلای فیلم «آبی گرمترین رنگ است»،‌ «ویکتوریا و عبدول» ساخته «اسفتن فریرز»،‌ «اولین اصلاح شده» به کارگردانی «پل شردر»، «لین و پیت» ساخته «اندرو های» و «زاما» ساخته «لوکرشیا مارتل» اشاره کرد.

 

تاکنون حضور فیلم «کوچک‌سازی» به کارگردانی «الکساندر پاین» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز قطعی شده است و همچنین طبق اعلام اخیر فیلم «نیکو، ۱۹۹۸»  ساخته «سوزان نیکیارلی» افتتاح‌گر بخش "افق‌ها"ی جشنواره است و فیلم «ارواح ما در شب» با بازی «رابرت ردفورد» و «جین فوندا» نیز رد بخش غیررقابتی به روی پرده می‌روند که با اعطای جایزه شیر طلای افتخاری جشنواره به این دو بازیگر نامدار هالیوودی همراه خواهد بود.

 

هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریورماه) در ایتالیا برگزار می‌شود و امسال «آنت بنینگ»، بازیگر آمریکایی به عنوان اولین زن در ۱۱ سال اخیر در راس هیات داوران بخش رقابتی جشنواره معتبر ونیز قرار گرفته است.

 

 صبا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------