در حاشیه دلخوری بهروز غریب‌پور از حسین علیزاده



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بهروزغریب پوروحسین علیزاده

حسین علیزاده در نامه‌ای به بهروز غریب‌پور گفت: دوست عزیز؛ اینجانب همواره قدردان شما بوده‌ام و امید که نظر شخصى مرا به‌عنوان بى‌احترامى به هنر و شایستگى خود تلقى نفرمایید.

بهروز غریب‌پور چند روز قبل پیرامون اپرای عروسکی خیام گفت‌وگویی انجام و در حاشیه آن به موضع‌گیری حسین علیزاده نسبت به اجرای اپرای عروسکی برای شعرا واکنش نشان داد. گفت‌وگویی که در آن غریب‌پور چنین پاسخ داده بود: «این نظر کسی است که تابه‌حال اپراهای من را ندیده است.

 

من تابه‌حال آقای علیزاده در اجراهای خودمان ندیده‌ام. نظر هرکسی برای خودش محترم است اما فکر می‌کنم من می‌توانم درباره موسیقی آقای علیزاده حرف بزنم چون به کرات گوش داده‌ام ولی گمان نمی‌کنم آقای علیزاده در جایگاهی باشد که بتواند درباره اپرای عروسکی داوری کند و بر کاری که ندیده است، قضاوت کند.»

 

حسین علیزاده حالا در نامه‌ای خطاب به بهروز غریب‌پور از او دلجویی کرده و درباره سخنان پیشینش توضیحاتی ارایه داده است.

 

او در آغاز نامه‌اش آورده: «مطلبى را از شما در ارتباط با سوءتعبیر از یک پاسخ در جمع خبرنگاران محترم خواندم که به نظرم بهتر آمد چند سطری بنویسم. غریب‌پور عزیز؛ نه‌تنها من بلکه تمام هنرشناسان ایران و جهان به نقش شما در هنر تئاتر و تئاتر عروسکى و نیز مدیریت شایسته هنرى‌تان که زبانزد خاص و عام است، واقفند. البته که ستایش از آن نیز نیاز به جایگاهى نداشته و ندارد.

 

در ادامه نامه آهنگساز شناخته شده ایرانی آمده است: در روز واقعه در مورد اسطوره‌هاى ادبى و هنرى سوالاتی مطرح شد و سخنانی به میان آمد که اینجانب کاملا از موضع شخصى و شاید هم کج‌سلیقگى عنوان کردم که مثلا مولانا، حافظ، خیام و... در قالب هیبت آدمی نمى‌گنجند و در عالم خیال اگر شخصى مدعى شد من حافظ یا مولانا هستم برایمان باورش سخت خواهد بود چراکه همواره براى اسطوره‌ها هیبتى فراتر و والاتر از هیبت انسان قایل هستیم.

 

شاید این جمله من پرجسارت بوده که باور اسطوره‌ها در قالب عروسک نیز سخت‌تر می‌نماید. که البته جواب درست این است که هنر می‌تواند همه‌ ناممکن‌ها را ممکن کند. در عین حال این مطلب نیز عنوان شد که اگر عدم محدودیت‌ها نبود و شرایط و امکانات دیگرى همچو ممالک دیگر جهان در پهنه سرزمین‌مان وجود داشت، اپراهایى نیز می‌توانست در اشکال غیرعروسکى خلق شود.

 

او در پایان‌نامه‌اش هم آورده: «اینجانب همواره قدردان شما بوده‌ام و امید که نظر شخصى مرا به‌عنوان بى‌احترامى به هنر و شایستگى خود تلقى نفرمایید.»

 

 

روزنامه شهروند

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------