مارتین اسکورسیزی فیلمی جدید درباره جوکر می‌سازد



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مارتین اسکورسیزی فیلمی جدید درباره جوکر می‌سازد

مارتین اسکورسیزی با همراهی سازندگان «خماری» و «۸ مایل»، برداشتی متفاوت از داستان جوکر و گاتهام را در مقام تهیه‌کننده خواهد ساخت. ..

به گزارش  مهر،  کمپانی های برادران وارنر و دی سی در حال مذاکره هستند تا یک اسپین آف سینمایی دیگر از دنیای بتمن بسازند. این بار آنها می خواهند داستان شکل‌گیری بدنام ترین و معروف ترین شخصیت منفی این دنیا یعنی جوکر را تعریف کنند.

 

این استودیو تاد فیلیپس نویسنده «خماری» را انتخاب کرده تا فیلمنامه این پروژه را در همراهی با اسکات سیلور که «۸ مایل» را نوشته بود به رشته تحریر دربیاورد. فیلیپس روی صندلی کارگردانی این فیلم خواهد نشست و مارتین اسکورسیزی همراه با فیلیپس تهیه کننده آن خواهد بود.

 

این پروژه، نخستین فیلم سینمایی ساخته شده توسط یک کمپانی تهیه جدید خواهد بود که هنوز نامی روی آن گذاشته نشده است اما برادران وارنر می خواهد از آن استفاده کند تا محتوای تولیدی خود بر پایه داستان های دی سی را گسترش دهد و بتواند داستان های خاصی خلق کند که در آنها بازیگرهای مختلف نقش شخصیت های معروف قدیمی را ایفا می کنند.

 

گفته می شود هدف ساخت این فیلم، گفتن داستان اولیه و شکل گیری شخصیت جوکر است که تا به حال در قالب فیلم دیگری دیده نشده است. جوکر تا به حال بخشی از دو مجموعه فیلم بتمن با نقش آفرینی جک نیکلسون و هیث لجر بوده و اخیرا هم جرد لتو نقش این شخصیت را در «جوخه خودکشی» بازی کرد. او باز هم این نقش را در دنباله «جوخه خودکشی» و همچنین در اسپین آف «هارلی کویین» بازی خواهد کرد، اما این فیلم جدید از بازیگری متفاوت و احتمالا جوان تر بهره خواهد برد.

 

اما قسمت جالب این پروژه پس زمینه داستانی آن است. هدف تهیه کنندگان این است تا یک فیلم جنایی سفت و سخت بسازند که داستانش در اوایل دهه هشتاد میلادی در شهر گاتهام به وقوع می پیوندد و بیشتر از اینکه حس یکی از فیلم های دی سی را داشته باشد، قرار است شبیه یکی از فیلم های خود اسکورسیزی در آن دوره مثلا «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» یا «سلطان کمدی» باشد.

 

فیلیپس و سیلور از همین حالا کار نوشتن فیلمنامه را آغاز کرده اند، اما هنوز مشخص نیست فیلم چه زمانی منتشر خواهد شد. فیلیپس اخیرا فیلم «سگ های جنگ» را با جونا هیل و مایلز تلز ساخت. از جدیدترین فیلمنامه های او هم می توان به فیلم «مبارزه» اشاره کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------