«تاکسی شکلاتی» از جشنواره هندی جایزه گرفت



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,تاکسی شکلاتی

«تاکسی شکلاتی» تولید پرس تی وی جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره کارگیل از آن خود کرد.

به گزارش مهر،مستند «تاکسی شکلاتی» محصول شبکه پرس تی وی به نویسندگی و کارگردانی یوسف جعفری، توانست جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین المللی فیلم «کارگیل» هند را از آن خود کند.

 

«تاکسی شکلاتی» داستان راننده تاکسی شکلاتی تهران است. او یک روز تصمیم می گیرد سبک کاری خود را عوض کند و با دادن شکلات به استقبال تک تک مسافران خود برود. از آن روز به بعد راننده تاکسی شکلاتی صبح زود، صبحانه را با مسافرانش می خورد و با تعارف کردن شکلات به هر مسافری، تلاش می کند تا زمان حضور مسافر در تاکسی اش، زمان دلپذیری باشد. حالا تاکسی او در سطح تهران به «تاکسی شکلاتی» معروف است.

 

جعفری، کارگردان این مستند درباره تولید آن گفت: کمپانی بین المللی TAL قصد تولید یک مجموعه ۳۰ قسمتی با عنوان Big Citys درباره شهرهای بزرگ دنیا را داشت که قسمت تهران آن با همکاری شبکه پرس تی وی، با سوژه داستان تاکسی شکلاتی به تولید «تاکسی شکلاتی» منجر شد.

 

ناحیه لاداخ و کارگیل بخشی از شمال منطقه کشمیر است که از نظر مذهبی و نژادی تنوع زیادی دارد. اولین جشنواره فیلم «کارگیل» در سال ۲۰۱۲ برگزار شد و به خاطر درگیری و نزاع های بین هند و پاکستان بر سر ناحیه کشمیر، نام کارگیل هنوز هم با آوازه منطقه ای جنگی همراه است. پس از یک وقفه ۵ ساله، اختتامیه دومین دوره این جشنواره بین المللی ۲۴ آگوست برگزار شد و مستند «داستان شکلاتی» محصول ۲۰۱۷ شبکه پرس تی وی توانست جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

 

یوسف جعفری علاوه بر نویسندگی و کارگردانی این مستند، کار تدوین آن را نیز انجام داده است. عباس شیرمحمدی، تصویربردار این کار و امین اردانی به عنوان صدابردار، جعفری را همراهی کرده اند. محمد تقی علی آبادی، مدیر تولید این مستند و روح الله رضایی از طرف شبکه پرس تی وی، تهیه کننده این مستند است. مجتبی چگینی، راننده تاکسی شکلاتی و رئو اوچا از مسافران ژاپنی او است که نقش ویژه ای در این کار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------