آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

فیلم گذر موقت، فیلمی بی سر و ته که به روش مسخره بازی پیش می رود!



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم گذر موقت

فیلم گذر موقت که چند روزی است در سینماها در حال اکران است، ادامه سهل انگاری سینماگران ایرانی نسبت به مقوله طنز و کمدی است، حتی اگر افشین هاشمی کارگردان جوان فیلم اعتقادی به کمدی بودن فیلمش نداشته باشد اما با هر چیزی که فیلم را با آن بخوانیم، باید در کل گفت که فیلم گذر موقت خیلی ضعیف است.

 به گزارش آینه نیوز،  فیلم «گذر موقت» هیچ منطقی برای حوادث متعددش ندارد و دوپاره است و از طرفی درباره سالخوردگان و ازکارافتادگان است و از طرفی داستان همسردادن زنی بی پناه است!

 

افشین هاشمی مانند همه بازی های بدی که در سینما و تلویزیون و تئاتر انجام داده و خیلی هم ادعا می کند که می خواهد جنس متفاوت و اصیل کمدی را نشان دهد، نه توانایی اش را دارد و نه اصولا بلد است که فیلم بسازد به همین دلیل «گذر موقت» تبدیل به فیلمی آشفته و بی هدف و خیلی راحت این که بی سر و ته شده است و هیچ نکته ای برای تماشای مخاطبان ندارد.

 

البته تا به حال هم فروش کمی داشته که نشان دهنده همین مطلب است که فیلم به درد بخوری نیست و هیچ نکته ای برای لذت بردن و سرگرمی تماشاگرش ندارد و مردم نه می توانند با فیلم «گذر موقت» بخندند و نه لذت ببرند و نه فکر کنند.

 

نکته مهم این است که چرا خیلی راحت هر کسی سراغ فیلمسازی می رود بدون این که ساز و کار یک فیلم خود مبنی بر فیلمنامه مناسب را داشته باشد. گویا هاشمی، فیلمنامه را اقتباس کرده و در هر صورت نتوانسته است خیلی راحت حرفش را در فیلم بزند.

 

فیلم «گذر موقت» داستان لاغر و کمرنگی دارد و همان را هم خیلی درست نمی تواند روایت کند، برای همین بیشتر از نصف فیلم اضافی است و به دلیل پُرکردن زمان فیلم دنبال لودگی رفته است. داستان مسخره آقای نظمی و آقای بزمی شخصیت های اصلی فیلم تکراری و لوس است.

 

انگار برای امثال افشین هاشمی، سینما همانند جوک تعریف کردن است که برخی در گوشی های خود تصاویر و نوشته های آن را رد و بدل می کنند. فیلم هایی ساخته می شوند که نه دغدغه ای دارند و نه می توانند اوقات فراغت مخاطبان را به خوبی تامین کنند.

 

این مشکل به خصوص درباره فیلم های کمدی وجود دارد و به همین دلیل امروزه شاهد فیلم های خیلی ضعیفی در سینما هستیم. مثلا بخشی از فیلم «گذر موقت» درباره این است که کاراکترها به دنبال پیدا کردن همسری برای زنی هستند که زیرش گرفتند.

 

زن تنها موقعیتی برای فیلمساز می سازد تا به سراغ پارتی ها برود و از فاصله نسل ها و طبقات اجتماعی بگوید اما نمی تواند این مسائل را به شکل سینمایی نشان دهد و بعد از مدتی مخاطب از تماشای فیلم خسته می شود.

 

«گذر موقت» هم مانند خیلی از فیلم های دیگر تکراری است و نمی تواند به خوبی دردهای اجتماع را بازگو کند و برخلاف ادعای افشین هاشمی به هیچ وجه فیلمی قابل دفاع نیست.

 

فیلم ملغمه ای است از یکسری اتفاقات پشت سر هم که هیچ منطقی و علیتی برای انجامش وجود ندارد و تصادفی است. بازی های فیلم هم مسخره درآمده است و دیالوگ ها خیلی تصنعی و بیهوده است همانند سریال های ضعیف و بیهوده تلویزیون که نمی تواند ارزشی داشته باشد.

 

افشین هاشمی که در کارنامه اش آثار ضعیفی دارد، به همان سادگی با فیلم «گذر موقت» برای ساختن عمل می کند که در سریال تبلیغاتی و ضعیف «اولین انتخاب» بازی کرد؛ سریالی که هیچ حرفی برای گفتن و دفاع ندارد و با علم به این مساله افشین هاشمی در آن بازی کرد و فیلم «گذر موقت» هم به همین روش ساخته شد، بدون این که بداند چه می خواهد بگوید و چگونه می خواهد نمایش دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------