کلاس آواز خواننده «سیانور» در خندوانه!



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,محمد معتمدی

شب گذشته، برنامه تلویزیونی خندوانه ‌میزبان محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی کشورمان بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شب گذشته برنامه تلویزیونی خندوانه، ‌میزبان محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی کشورمان بود.

 

در آغاز، رامبد جوان از مهمانش درباره دلیل آغاز فعالیت در این حرفه سوال کرد.

 

وی گفت: ابتدا به خاطر عشق و علاقه خودم در مسیر موسیقی حرکت کردم؛ بعد به خاطر مسئولیتی که در قبال فرهنگ، ادبیات و هنر کشورم دارم. مانند یک سرباز تا آخر عمرم در این زمینه فعالیت می‌کنم.

 

وی ادامه داد: در دانشگاه رشته کارگردانی خواندم. به نظرم همه هنرها وجه مشترک دارند. زمانی که انتخاب رشته کردم، رشته‌ای به نام آواز نداشتیم؛ ما فقط در دانشگاه رشته کلی به نام موسیقی داریم که همه گرایش‌ها زیر مجموعه آن قرار می‌گیرد. به همین دلیل من تحصیل در رشته کارگردانی سینما را در دانشگاه صدا و سیما انتخاب کردم تا بتوانم هنرهای دیگر را بشناسم.

 

معتمدی اظهار کرد: از کودکی به موسیقی علاقه داشتم. اولین قطعه‌ای که با شنیدن آن خیلی هیجان زده شدم، قطعه «تو ای پری کجایی» با صدای زنده‌یاد قوامی بود. تصویرسازی این قطعه بسیار عالی است. البته من در گروه سرود هم فعالیت داشتم. چند نمونه از سرودهایم در آرشیو صدا و سیما باید باشد. هنوز فرصت نکردم به دنبال آنها بروم.

 

جوان درباره دریافت جایزه فرانس موزیک از معتمدی سوال کرد. معتمدی پاسخ داد: فرانس موزیک جایزه جهانی موسیقی است که به هنرمندان موسیقی سنتی کشورها تعلق می‌گیرد. جایزه در کشور فرانسه اهدا می‌شود.

 

به خاطر کنسرت‌های متعددی که در نقاط مختلف دنیا داشتم، کاندیدا شدم. فقط یک نفر در این رویداد جهانی برگزیده می‌شود و آنها در مدت شش ماه کارهای من را بررسی کردند و این جایزه به من تعلق گرفت.

 

در بخش دیگر برنامه، جوان از معتمدی خواست که مخاطبان را با قدیمی‌ترین شکل موسیقی آشنا کند. به همین خاطر معتمدی چند دستگاه موسیقی را توضیح داد. نکته جالب اینجا بود که معتمدی از جوان خواست که آواز بخواند؛ جوان گفت: من خواندن بلد نیستم! اما در ادامه معتمدی تصنیف «بهار دلنشین» را خواند و از جوان خواست که او را همراهی کند و جوان پیشنهاد او را قبول کرد.

 

جوان گفت: من فکر کنم آرزوی خیلی از خواننده‌ها همخوانی با محمد معتمدی باشد و خوشحالم که من به عنوان یک هنرمند، این موفقیت را به دست آوردم.

 

معتمدی ادامه داد: به مردم عزیزمان قول می دهم اگر بخواهند در خدمت آنها باشم تا موسیقی اصیل ایرانی را یاد بگیرند. به نظرم ما نسبت به همسایه‌های خودمان در بحث سواد سمعی عقب افتاده ایم و آنها تسلط خوبی به موسیقی اصیل خود دارند.

 

در بخش دیگر گفت‌وگو معتمدی درباره استاد لطفی گفت: استاد لطفی راوی موسیقی قدیم بود. عشق به موسیقی او را خسته نکرد و موسیقی اصیل امروز مدیون استاد لطفی است. همچنین معتمدی درباره استاد فخرالدینی، علیزاده، و مشکاتیان نظر خود را بیان کرد.

 

جوان در پایان درباره جشنواره‌های موسیقی در ایران سوال کرد. معتمدی گفت: جشنواره‌های مختلفی در زمینه موسیقی داریم اما باسابقه ترین آن جشنواره موسیقی فجر است. ما نیاز به دیالوگ و گفتمان هنرمندان ایران با دیگر کشورهای دیگر داریم؛ چرا که هنرمندان نماینده فرهنگ کشورها هستند.

 

گفتنی است؛ محمد معتمدی در برنامه خندوانه سه قطعه اجرا کرد و در پایان برنامه تیتراژ پایانی سیانور را برای مخاطبان خواند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------