شیر طلایی ونیز به گیرمو دل‌تورو رسید



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,گیرمو دل‌تورو

هفتادوچهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز با معرفی برندگان جوایز بخش اصلی به پایان راه رسید.

به گزارش خبرآنلاین،  هیات داوران این دوره از جشنواره به ریاست آنت بنینگ شیر طلایی این دوره از جشنواره را برای فیلم «شکل آب» به گیرمو دل تورو اهدا کردند.

 

مهم‌ترین جایزه جشنواره پس از شیر طلایی یعنی جایزه بزرگ هیات داوران به فیلم «فاکس‌ترات» ساخته ساموئل معاذ اهدا شد.

 

زاویه لگراند که پیش از این در اوایل مراسم جایزه شیرهای آینده را گرفته بود، شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی را نیز از آن خود کرد.  بخش شیرهای آینده ونیز با اهدای جایزه به فیلم «توقیف» (Custody) به کارگردانی زاویه لگراند به انجام رسیده بود. لگراند هنگام دریافت جایزه از شوق به گریه افتاد.

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,لگراند

در آغاز معرفی برندگان جوایز پس از اهدای جایزه مارچلو ماستریانی به چارلی پلامر نوبت اهدای جایزه ویژه هیات داوران شد که به فیلم «کشور عزیز» ساخته وارویک تورنتون رسید. پس از آن جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم « سه بیلبورد بیرون از ابینگ میزوری» به کارتر بورول اهدا شد.

 

جوایز بازیگری این دوره از جشنواره به یک بازیگر مرد گمنام و یک بازیگر زن سرشناس اهدا شد. کامل الباشا برای بازی در فیلم «توهین» ساخته زیاد دویری جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. شارلوت رمپلینگ نیز برای بازی در فیلم «هانا» برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم ونیز شد.

 

در بخش کلاسیک‌های جشنواره ونیز جایزه کلاسیک برای بهترین اثر مستند درباره سینما به فیلم «شاهزاده و دیبوک» ساخته پیوتر روسولوسکی و الویرا نیویرا اهدا شد. جایزه بهترین فیلم بازیابی شده نیز به بازیابی فیلم «بیا و بنگر» به کارگردانی الم کلیموف رسید.

 

هفتادوچهارمین دوره جشنواره ونیز نگاه ویژه‌ای به تکنولوژی واقعیت مجازی داشت و در این دوره از جشنواره جایزه بهترین داستان واقعیت مجازی را به فیلم «بدون خونریزی» اهدا کرد. جایزه بعدی این بخش با عنوان بهترین تجربه واقعیت مجازی به فیلم «La Camera Insabbiata» اهدا شد. جایزه اصلی این بخش به فیلم «بیداری آردن» رسید.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------