«شیخ جکسون» و «مردان گناهکار» به اسکار می‌روند



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,اسکار

فیلم‌های «مردان گناهکار» و «شیخ جکسون» به ترتیب به نمایندگی از کلمبیا و مصر در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار شرکت می‌کند. .

به گزارش خبرآنلاین،  «مردان گناهکار» نخستین فیلم بلند ایوان دی.گائونا کارگردان کلمبیایی است.

 

در این تریلر سینمایی داستان پرتنش مثلثی عشقی در جریان خلع سلاح شبه نظامیان کلمبیایی روایت می‌شود. «مردان گناهکار» در بخش روزهای ونیز هفتادوچهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز برای نخستین بار به نمایش درآمد.

 

کلمبیا هیچگاه برنده جایزه اسکار نشده است، اما سال 2016 با فیلم «در آغوش مار» به کارگردانی چیرو گوئرا تا مرز رسیدن به جایزه رفت و به جمع نامزدهای نهایی جایزه راه پیدا کرد. البته «مردان گناهکار» برای تکرار موفقیت «در آغوش مار» راه دشواری پیش رو دارد.

 

«در آغوش مار» پیش از اسکار در بسیاری از جشنواره بین‌المللی مانند کن و ساندنس جوایز بسیاری از آن خود کرد.

 

سینمای کلمبیا در شاخه‌های دیگر اسکار هم به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده است. کاتالینا ساندینو مورنو سال 2004 برای بازی در فیلم «ماریای با برکت» نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول شد و فیلم«La Corona» نیز سال 2008 در بخش مستند کوتاه نامزد جایزه شد.

 

مصر نیز برای این دوره از جوایز سینمایی اسکار فیلم «شیخ جکسون» را انتخاب کرده است. این فیلم جمعه 17 شهریور در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,اسکار

 

عمرو سلامة کارگردان «شیخ جکسون» در این فیلم داستان مردی مذهبی را روایت می‌کند که علاقه زیادی به مایکل جکسون خواننده پاپ آمریکایی دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------