تصاویری از آخرین سال‌های حکومت پهلوی در مستند «هویدا»



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,هویدا

مستند «هویدا» به کارگردانی مصطفی شوقی از تازه‌ترین محصولات خانه مستند انقلاب اسلامی است که از شنبه این هفته به مدت چهار شب در روزهای زوج هفته با پخش تصاویری دیده‌نشده از تاریخ معاصر ایران روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. .

به گزارش خبرآنلاین،  مستند چهار قسمتی «هویدا» که به بررسی وضعیت حکومت پهلوی در ۱۵ سال انتهایی این رژیم می‌پردازد، از امشب از سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود.

 

در این مستند، با استفاده از آرشیو پخش نشده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، تصاویری از وضعیت کشور پیش از انقلاب و شکل‌گیری موج انقلاب به نمایش درمی‌آید.

 

مستندساز با سوژه کردن امیر عباس هویدا به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد در رژیم دوم پهلوی، توانسته است به اعماق ریشه‌های ناکارآمدی این رژیم ورود کند و زمینه‌های نارضایتی مردم از آن را به تصویر بکشد.

 

یکی دیگر از موضوعاتی که در این مستند به آن پرداخته می‌شود، ماجرای اعدام هویدا پس از انقلاب است و با مصاحبه با افراد دخیل در دادگاه‌های انقلاب از جمله نزدیکان مرحوم خلخالی، هادی غفاری و ... تلاش می‌کند پرده از این ماجرای مبهم بردارد.

 

مستند «هویدا» به کارگردانی مصطفی شوقی در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است که در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و شنبه هفته آینده، رأس ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما به نمایش درمی‌آید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------