نگار جواهریان در «خندوانه» چه گفت؟/ از دلیل بازیگر شدنش تا جروبحث با رامبد جوان در پشت صحنه «نگار»



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,نگارجواهریان

نگار جواهریان در آخرین قسمت از «خندوانه» مهمان رامبد جوان شد و در بخشی از برنامه از خاطرات و جروبحث‌هایش با کارگردان «نگار»، هنگام ضبط این فیلم سینمایی گفت.

به گزارش  خبرآنلاین، شامگاه چهارشنبه 29 شهریور در آخرین قسمت از «خندوانه»، نگار جواهریان مهمان این برنامه با اجرای رامبد جوان شد.

 

جواهریان که این روزها با نمایش «نمی‌تونیم راجع بهش حرف بزنیم» به نویسندگی پیام سعیدی و کارگردانی جابر رمضانی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است در پاسخ به اولین سوال رامبد جوان که از او پرسید چطور مراقبت می‌کنی که در کارهای بد بازی نکنی، جواب داد: «فیلمنامه و نمایشنامه به عنوان بذری که قرار است فیلم یا اجرا براساس آن ثمر دهد، یکی از ملاک‌هایم است و شناخت قبلی‌ام از کارگردان و کارهایش هم کمکم می‌کند.»

 

او در مورد این که اگر کارگردانی کار اولی باشد چطور تصمیم می‌گیرد هم گفت: «اگر فیلم کوتاهی ساخته باشد آن را می‌بینم یا اگر سابقه دستیاری داشته باشد به آن نگاه می‌کنم و در غیر این صورت به نحوه برخوردش در اولین دیدارمان و انرژی  که از او می‌گیرم.»

 

جواهریان که در بیست‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای «طلا و مس» شد در مورد این که شده در کاری بازی کند و نتیجه‌اش را دوست نداشته باشد گفت: «اگر اسم نپرسی، بله! در مورد دو فیلم این حس را داشتم.»

 

 

بازیگر فیلم سینمایی «یه حبه قند» در مورد این که چرا بازیگری را به عنوان شغلش انتخاب کرده هم توضیح داد: «این کاری است که از 10، 11 سالگی عاشقش شدم و خیلی هم برایش دویدم و تا امسال، که دی ماهش 35 ساله می‌شوم هیچ وقت فکر نکرده‌ام که باید کار دیگری انجام دهم ولی همان قدر که عاشقش هستم از بعضی چیزهایش منزجرم.»

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,نگارجواهریان

 

او در مورد آن‌چه از بازیگری منزجرش می‌کند تصریح کرد: «اصولا با شهرت میانه خوبی ندارم. یعنی از آن لذت نمی‌برم.» و خطاب به رامبد جوان ادامه داد: «مثلا خود تو می‌توانی با شهرت خوشحال بمانی ولی من این طور نیستم.»

 

بازیگر سریال «زیر تیغ» افزود: «بازیگری را برای این دوست دارم که تجربه یک بار زندگی کردن را ضربدر هزار می‌کند و در طول زمانی که انجامش می‌دهم چیزهای تازه‌ای را می‌شناسم.»  

 

رامبد جوان با اشاره به رُک بودن و سخت‌گیری نگار جواهریان گفت: «وقتی کسی کاری انجام می‌دهد، مثلا تابلویی می‌کشد یا متنی  می‌نویسد، اگر به نظرت خوب نباشد، مستقیم می‌گویی. برای خودت هم پیش آمده که کسی این طوری در مورد کارت نظر دهد؟»

 

جواهریان پاسخ داد: «پیش آمده و می‌دانم که خیلی ناراحت‌کننده است ولی من در مورد کار با کسی تعارف ندارم. یعنی وقتی نظرم را در مورد کار می‌پرسند نمی‌توانم احساساتم را بزرگسالانه کنترل کنم و اگر بد باشد می ‌گویم بد است و به این دلایل بد است و اصلا این طور نیست که از گفتن این جمله به کسی، لذت ببرم و اتفاقا خودم همپایش زجر می‌کشم ولی نمی‌توانم دروغ بگویم یا تعارف کنم.»

 

سپس رامبد جوان با اشاره به این که؛ می‌داند امکان نداشت نگار جواهریان برای هیچ برنامه دیگری به تلویزیون بیاید از حضور او در «خندوانه» تشکر کرد و جواهریان گفت: «من به خاطر تو آمدم. این برنامه توست و چند سال است که زندگی‌ات را برایش گذاشته‌ای و من باید می‌آمدم.»

 

در ادامه مهران غفوریان و ارژنگ امیرفضلی برای بازی پانتومیم به رامبد جوان و نگار جواهریان اضافه شدند.

 

چیزی که بعد از این جواهریان در موردش صحبت کرد نحوه برخورد آدم‌ها با هم در فضای مجازی بود. او گفت: «قبلا فکر می‌کردم آدم‌هایی که کاری نمی‌کنند، در فضای مجازی، با آدم‌هایی که کاری می‌کنند از طریق فحش دادن زیر پست‌هایشان ارتباط می‌گیرند. چون رخوت و بیکاری خودشان خشمگین‌شان کرده و این طوری از بقیه انتقام می‌گیرند.»

 

او ادامه داد: «الان بیشتر بر همان ارتباط گرفتن متمرکز شده‌ام و سعی می‌کنم به جای خشمگین شدن بفهممشان. این که همه‌مان در قطعی ارتباط به سر می‌بریم و این شیوه از اظهارنظر برایمان تبدیل شده است به زبانی جدید برای ارتباط برقرار کردن. وقتی زیر پُست‌های هم به یکدیگر فحش می‌دهیم، واقعا می‌خواهیم با هم ارتباط بگیریم و راه دیگری بلد نیستیم.»

 

در ادامه رامبد جوان به موضوع فیلم بعدی‌شان اشاره کرد که در مورد آدم‌هایی است که می‌خواهند به هر قیمتی در فضای مجازی دیده شوند.

 

سپس صحبت به تجربه ساخت فیلم «نگار» به کارگردانی رامبد جوان با بازی نگار جواهریان رسید و تفاوت سلیقه‌های این کارگردان و بازیگر با هم، هنگام کار مشترک.

 

نگار جواهریان با اشاره به یکی از خاطراتشان در هنگام ضبط «نگار» گفت: «ساعت شش صبح بود و ما آفیش شده بودیم برای صحنه گلخانه. من و تو سر جزئیات یک سکانس با هم اختلاف‌نظر داشتیم و بحث‌مان بالا گرفته بود که تو گفتی اصلا من بقیه‌اش را نمی‌سازم و رفتی!»

 

در ادامه رامبد جوان از دستیارش مانفرد اسماعیلی خواست باقی ماجرا را تعریف کند و او گفت: «شما سوار ماشین شدید و رفتید. من به شما زنگ زدم و شما گفتید کار را تعطیل کن! من جواب دادم نمی‌کنم، خودتان بیایید بکنید! و شما برگشتید.»

 

جواهریان در تکمیل آن‌چه اسماعیلی گفته بود افزود: «و مانفرد اسماعیلی آن قدر برای همه ما سینمایی‌ها آدم مهمی است که وقتی می‌گوید کاری را نمی‌کند و خودت بیا بکن! نمی‌شود روی حرفش حرف زد.»

 

نگار جواهریان در مورد کاری که انجام خواهد داد تا یک یا چند نفر خوشحال شوند گفت با هر تعداد متقاضی که بخواهند بازیگری را از او یاد بگیرند تک‌تک گفت‌وگو خواهد کرد و در پایان هشت نفر را انتخاب می‌کند تا دوره بازیگری را پیش او بگذرانند.

 

این آخرین قسمت از مجموعه «خندوانه» بود و آن طور که رامبد جوان در پایان گفت شروع مجدد آن به این زودی‌ها نخواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------