آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

«رسم‌های رهایی ریحانه» هنوز سرمایه‌گذار ندارد/ ماجرای یک قتل



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,«رسم‌های رهایی ریحانه» هنوز سرمایه‌گذار ندارد/ ماجرای یک قتل

هنوز منابع مالی «رسم‌های رهایی ریحانه» که عباس رافعی قصد ساخت آن را دارد، تامین نشده است و از سوی دیگر مذاکره با لهستانی ها برای ساخت «کافه پولونیا» ادامه دارد.

عباس رافعی کارگردان سینما در گفتگو با  مهر درباره ساخت فیلم «رسم‌های رهایی ریحانه» گفت: فیلمنامه «رسم‌های رهایی ریحانه» آماده است اما با توجه به اینکه هنوز سرمایه‌گذاری برای آن پیدا نکرده ایم فعلا قصد ساخت آن را نداریم و حتی درخواست پروانه نمایش هم نداده ایم.

 

وی افزود: «رسم‌های رهایی ریحانه» یک فیلم اجتماعی زنانه و روایتگر قصه زندگی زنی است که فرزندش شوهرش را می کشد و تمام داستان در تهران روایت می شود. این را هم باید بگویم که قرار بود ساره بیات به ایفای نقش این زن بپردازد اما به دلیل اینکه ما سرمایه گذار پیدا نکردیم این بازیگر مشغول ایفای نقش در فیلم دیگری شد.

 

رافعی با اشاره به دیگر اثرش با عنوان «کافه پلونیا» گفت: با توجه به اینکه این فیلم هزینه‌بر است من به تنهایی قادر به تامین هزینه های ساخت آن نیستم. قرار بود کشور لهستان در ساخت «کافه پلونیا» مشارکت کند اما با توجه به اینکه این فیلم درباره جنگ جهانی دوم و و روایتگر مهمان نوازی ایرانی ها در آن دوران بود بهتر است که مشارکت کشورهای خارجی زیاد نباشد و خودمان صاحب امتیاز فیلم باشیم، چون وقتی یک کشور خارجی در فیلم هایی که موضوع ملی میهنی دارد مشارکت می کنند توقع هایی نیز دارد.

 

کارگردان «فصل فراموشی فریبا» اظهار کرد: لهستان برای مشارکت در «کافه پلونیا» انتظار داشت که چهره آمریکا را بد نشان ندهیم در حالی که در قسمتی از این فیلم شاهد رفتارهای زشت سربازان آمریکایی در خیابان های ایران هستیم بر همین اساس از ما در خواست کردند که این قسمت ها در فیلم نباشد چون معتقد بودند در این صورت فیلم سیاسی می شود و امکان نمایش در سینماهای آمریکا را پیدا نمی کند.

 

وی در پایان بیان کرد: با این حال ما همچنان مشغول رایزنی با آنها هستیم تا بتوانیم ضمن حفظ اعتقاداتمان، مشارکت آنها را هم داشته باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------