ترفند محمدرضا حیاتی ورق را برگرداند



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,محمدرضاحیاتی

توضیح محمدرضا حیاتی برای اشتباه سهوی خود در بیان یک جمله در بخش خبری ۲۱، با واکنش‌های مثبتی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

 جای خالی فرهنگ عذرخواهی نه تنها در صداوسیما، بلکه در جامعه ما بسیار احساس می‌شود و از این رو اقدامات مثبتی همانند توضیح محمدرضا حیاتی (گوینده خبر) برای اشتباه سهوی خود در بیان یک جمله خبری و تشکر از مردم بابت پیگیری‌ها، با واکنش‌های خوبی در شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی در میان مخاطبان همراه شد.

محمدرضا حیاتی در اخبار ساعت۲۱ دوشنبه (۱۰ مهر ماه) جمله‌ای را به طور سهوی اشتباه بیان کرد و این اشتباه در ثانیه‌ای با لبخند او اصلاح شد. فیلم این اشتباه طنز در روز گذشته در تمام شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، ولی فیلم توضیح حیاتی درباره اشتباه خود و تشکر از مردم، جریان شبکه‌های اجتماعی را تغییر داد، ورق را برگرداند و این بار کاربران از این رویکرد مثبت که کمتر در میان مجریان صداوسیما دیده می‌شود، قدردانی کردند.

 
ایسنا در گفت‌وگویی با بیژن نفیسی ـ روزنامه‌نگار باسابقه ـ رویکرد اخیر محمدرضا حیاتی را به بحث گذاشته و آنرا در مقایسه با همکاران دیگرش قرار داده که پیشتر از سوی شبکه‌های اجتماعی مورد هجمه قرار گرفته بودند.

نفیسی می‌گوید: این اتفاق را باید به فال نیک گرفت. آقای حیاتی تجربه زیادی در این حرفه دارد و همین که تصمیم گرفت درباره اشتباه سهوی که صورت گرفته بود به مردم توضیح بدهد، اتفاق بسیار خوبی بود. ما در رسانه کار می‌کنیم و به خوبی می‌دانیم که این دست از اشتباهات امری کاملا طبیعی است، هر چند که باید این اشتباهات را به حداقل رساند، ولی باز هم اشتباهات سهوی رخ می‌دهند و بهترین رویکرد این است که این اشتباهات را بپذیریم و درباره آنها به مخاطبان توضیح دهیم.

او ادامه داد: این همان رویکردی است که آقای حیاتی به آن عمل کرد و با عذرخواهی از مخاطبان، با واکنش‌های بسیار مثبتی در شبکه‌های روبرو شد. این اتفاق به خوبی نشان داد که جایگاه شبکه‌های اجتماعی در فضای رسانه‌ای ما مشخص شده است و باید آنها را بپذیریم.

امروز تجربه نشان داده است که شبکه‌های اجتماعی گاهی همگام و گاهی زودتر از رسانه‌های رسمی اخبار و رویدادهای بزرگ را روایت می‌کنند؛ چراکه محدودیت‌های زمانی و مکانی ندارند و در دسترس هستند.

نفیسی با بیان اینکه صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی باید مکمل هم باشند،‌ خاطرنشان کرد: صداوسیما باید از امکان شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شود و از این فرصت برای اطلاع‌رسانی استفاده کند. از سوی دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانند با صداوسیما همکاری داشته باشند. اگر این رویکرد ایجاد شود، اتفاق‌های بسیار مثبتی در فضای رسانه‌ای ما رخ خواهد داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------