«هاتف» سریال محرمی است اما نه با نمایش دسته و عزاداری



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سریال هاتف

نویسنده سریال «هاتف» از نگارش این مجموعه که مضمون و روح آن حق‌طلبی است و به شخصیت واقعی یک خبرنگار می‌پردازد و آن را به چالش می‌کشد، گفت.

فروغ فروهیده ـ نویسنده سریال «هاتف» و «آرام می‌گیریم» ـ در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه «هاتف» سریالی محرمی است منتهی نه به معنای نشان دادن دسته و عزاداری، مطرح کرد: در این سریال تلاش شده است روح و مضمون پیام محرم که حق‌طلبی است، ادا شود؛ چرا که آدم‌ها همیشه در مقابل حقیقت تنها هستند؛ یعنی وقتی به حقیقتی می‌رسند همه پراکنده می‌شوند و آن‌ها تنها می‌مانند، بنابراین این پلات اصلی محرم و عاشوراست.

این نویسنده درباره شخصیت اصلی قصه «هاتف» که یک زن خبرنگار است (با بازی زیبا بروفه)، گفت: شخصیت قصه ما زنی خبرنگار است که حق‌طلب است و به طور موازی دو خط قصه را پیش می‌برد و درگیرش می‌شود. یکی در حیطه کاری‌ و دیگری در زندگی خانوادگی به واسطه وصیت نیمه کاره‌ای که پدرش در کربلا دارد و پس از آن از دنیا می‌رود. او با یک پیام نیمه‌کاره وارد خانواده می‌شود و احساس می‌کند که یک مورد نقصی در اموال و داستان پدرش وجود دارد که خانواده جلوی آن ایستادگی می‌کند و ریحانه یک تنه تا جایی پیش می‌رود که به مرز نابودی زندگی خود می‌رسد.

فروهیده درباره‌ دغدغه نوشتن سریال «هاتف» نیز اظهار کرد: دغدغه نوشتن این کار هویت فردی آدم‌هاست. الان روزگاری شده است که به راحتی از خودمان سلب مسوولیت می‌کنیم و بیشتر به وجه نقش اجتماعی‌مان می‌پردازیم؛ به عنوان مثال فقط به واقعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان می‌دهیم. از یک فساد و اختلاسی ابراز انزجار می‌کنیم اما دغدغه من این است که آیا اگر آن اختلاس‌گر همسر من باشد من همان واکنش را دارم یا از آن پولی که برای من آمده است، راضی هستم؟ در واقع پلات کلی‌تر قصه این سریال این است که اگر عدالت پشت در خانه من بیاید و بخواهد زندگی من را به چالش بکشد آیا حاضرم در را به رویش باز کنم یا نه. این چالشی است که قهرمان قصه با آن روبه‌روست.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سریال هاتف


نویسنده «هاتف» درباره‌ی به تصویر کشیدن جایگاه خبرنگار در قصه این سریال و اینکه تا چه میزان تلاش شده است چهره‌ای واقعی از خبرنگاران تصویر شود، اظهار کرد: ریحانه در این سریال خبرنگاری است که در حوزه‌ی زنان خیلی فعال است. در قصه «هاتف» سعی کرده‌ایم وارد عرصه‌ای شویم که ناکام ماندن به عنوان بخشی از هویت خبرنگاری و آنچه ذات خبرنگار است، نشان داده می‌شود. یعنی یک خبرنگار همیشه موفق که پر از سوژه است به نظر من در شرایط فعلی هیچ جایگاهی ندارد. شخصیت اصلی سریال «هاتف» اتفاقا خبرنگاری است که به جهت حرفه‌اش تا پای جان به چالش کشیده می‌شود. البته در حد امکان تلاش شده است، خبرنگار یک نمونه آماری واقعی باشد نه تخیلی.

فروغ فروهیده در پایان از ارائه‌ی چند طرح برای نگارش به تلویزیون خبر داد.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سریال هاتف

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------