آخرین اخبار فرهنگی - هنری

مهاجرت هنرمندان,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

شغل‌های بازیگرانی که مهاجرت کردند، چیست؟

مهاجرت هنرمندان هرچند در سال‌های اخیر روند صعودی داشته، اما تصاویر منتشرشده از برخی از آن‌ها نشان می‌دهد که حال و روز چندان…

جولان یک فیلم ترسناک کم هزینه



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری, جولان یک فیلم ترسناک کم هزینه

شرکت بلوم هاوس که مهارت چشمگیری در ساخت آثار کم‌هزینه اما پرفروش در ژانر وحشت دارد یک بار دیگر این تجربه را تکرار کرده و این مرتبه با فیلم جدید به نام «روز مرگ شاد» (یا «روزمرگت مبارک») به صدر جدول آثار پرفروش سینماهای امریکای شمالی صعود کرده است.

بلوم هاوس که در این زمینه پیشتر فیلم‌های موفق «ملاقات»، «شکاف» و «راه فرار» (یا «فرارکن») را نیز درو کرده است، برای صدرنشینی در منطقه مزبور به فروش ۵/۲۶ میلیون دلاری دست یافت که برای فیلم‌های ترسناک آغاز اکران قدرتمندی به شمار می‌آید. «روزمرگ شاد» بواقع قسمت دوم فیلم افسانه‌ای و علمی- تخیلی «بلید رانر» («تیغ‌رو») را که هفته پیش در بدو نمایش‌اش پیشتاز جدول درآمد سازان سینماهای امریکا و بسیاری از نقاط دیگر جهان شد، با تنزلی ۵۴ درصدی درگیشه‌ها به سوی رده دوم این جدول سوق داد.

با توجه به اینکه «ملاقات» یکی از فیلم‌های ترسناک قبلی کمپانی بلوم هاوس کارش را در گیشه‌های امریکا در سال ۲۰۱۵ با درآمد‌سازی‌ای ۲/۶۵ میلیون دلاری پایان بخشید، توقع از «روز مرگ شاد» نیز این است که پس از شروع اکران قوی‌ترش نسبت به آن فیلم لااقل به سود سازی‌ای برابر با آن فیلم در محاسبات نهایی‌اش نایل شود و جولانش را استمرار بخشد. بررسی‌ها نشان داده است که از تماشاگران هفته نخست این فیلم ۵۴ درصد زن و ۴۶ درصد مرد بوده‌اند و ۶۳ درصد زیر ۲۵ سال سن داشته‌اند.

همچنان پرشکوه
«بلیدرانر ۲» که با نام «بلیدرانر ۲۰۴۹» روانه بازار شده، با احتساب آمار سودسازی‌اش در اروپای غربی، آسیای شرقی، امریکای جنوبی، شمال آفریقا، اقیانوسیه و البته امریکای شمالی که هدف اصلی تهیه‌کنندگان این فیلم بوده است، مجموعه درآمدش را در هفته جاری به عدد ۵/۱۵۸ میلیون دلار رساند که از این مبلغ ۹۸ میلیون دلار آن در مناطقی بجز امریکا وکانادا به ثبت رسیده است. این در حالی است که اکران این فیلم در بازارهای بالقوه بسیار پر فروش چین و ژاپن تازه از ۷ آبان‌ماه آغاز خواهد شد و «تیغ رو» که نسخه اولیه‌اش ۲۵ سال پیش توسط ریدلی اسکات تهیه شده، حیات اقتصادی‌اش را همچنان پرشکوه‌تر خواهد ساخت.

نمایش ضعیف سایر تازه‌واردها
از دلایل صدر نشینی «روز مرگ شاد» در جدول پرفروش‌های امریکا یکی هم نمایش متوسط و بواقع ضعیف سایر فیلم‌های تازه‌ای بود که این هفته به نمایش درآمدند. یکی از آنها، فیلمی به نام «خارجی» محصول شرکت STX و با بازی نامدارانی چون جکی‌چان هنگ‌کنگی و پی‌یرس براسنان ایرلندی در نقش‌های اصلی و در دل فیلمی حادثه‌ای است که تصور می‌شد اگر در بازارهای دور از امریکای شمالی طی دو هفته گذشته قوی عمل کرده، لابد در امریکا هم به صدر خواهد چسبید اما این فیلم که طبق بررسی‌ها ۵۵ درصد تماشاگران هفته نخست آن بیش از ۲۵ سال سن داشتند از ۸/۱۲ میلیون دلار سود‌سازی به‌رغم اکران شدن در ۲۵۱۵ تالار در سطح امریکا و کانادا فراتر نرفت.

بودجه تولید این فیلم از ۳۵ میلیون دلار سر نزده است و با این دیدگاه عبورش از مرز ۱۰۰ میلیون دلار پولسازی با احتساب تمام قاره‌ها یک توفیق نسبی و شروعی بر فروشی بهتر در هفته‌های پیش رو است. یک وجه جالب «The Foreigner» این است که از رقم ۴/۸۸ میلیون دلاری‌اش در مناطقی بجز امریکای شمالی ۶۶ میلیون دلار آن به تنهایی در چین حاصل آمده است.

سالن‌های کمتر، موفقیت‌های نازل‌تر
دیگر فیلم‌های تازه اکران شده در این هفته از «خارجی» هم بسیار ضعیف‌تر عمل کردند. در این راستا «مارشال» که کمپانی ORF آن را ساخته، با اکتفا به فروش ۳ میلیون دلاری به رتبه یازدهم رسید و «پروفسور مارستون و زنان شگفت‌انگیز» که محصول کمپانی آناپورنا است به‌رغم به نمایش درآمدن در ۱۲۳۰ سالن روی رقم تأسف‌آور ۷۳۷ هزار دلار در گیشه‌ها توقف کرد و این فقط توانست رتبه چهاردهم را در جدول سودسازان سینمای امریکای شمالی نصیب این فیلم کند.

این برخورد منفی در شرایطی با این فیلم صورت پذیرفت که ۴۰ روز پیش در جشنواره معتبر تورونتو کانادا واکنش بسیار خوبی نسبت به آن مشاهده شده بود ولی بیلان اقتصادی این هفته‌اش سبب شد هجدهمین شروع اکران ضعیف را در میان فیلم‌هایی که بیش از هزار سالن را در بدو اکران در اختیار داشته‌اند، به ثبت برساند.

از ۳۲ تا ۴۵
از دیگر فیلم‌های تازه اکران شده در این هفته می‌توان به «خداحافظ کریستوفر رابین»، «معجون انسانی»، «نفس بکش»، «تام فنلاندی» و «برای آکیم» نام برد که بالاترین رتبه حاصل برای آنها در جدول پرفروش‌ها سی و دوم و پایین‌ترین مقام نیز چهل و پنجم بود و البته قسمت عمده‌ای از این آمار و رتبه‌های پایین محصول این نکته بود که این فیلم‌ها در تالارهای اندکی در سطح امریکا، کانادا و برخی کشورهای اروپایی اکران شدند و هنوز زمان نمایش گسترده‌تر آنها نرسیده است.

«IT» دست بردار نیست
آمار پایین آنها در تضاد با ارقامی است که برای فیلم ترسناک «IT» به ثبت رسیده و این هفته در سایه فروش ۶ میلیون دلاری تازه‌اش در امریکا و درآمد آفرینی ۴/۱۰ میلیون دلاری‌اش در سایر کشورها و قاره‌ها ۶۳۰ میلیون دلاری و تبدیل به نهمین فیلم پرفروش دنیا در سال روبه‌پایان ۲۰۱۷ شد، توفیقی که حتی برای انبوه فیلم‌های اقتباس شده از روی رمان‌های ترسناک، استیفن کینگ که «IT» یکی از آنها است دستاورد بزرگی به‌نظر می‌رسد.

 

 روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------