«ناظری» برای زلزله زدگان کرمانشاه می خواند



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,شهرام ناظری

شهرام ناظري و گروه «کامکار» تا چند روز ديگر سرود همدلي و حمايت از بازماندگان زلزله کرمانشاه را در قلب پايتخت سر مي‌دهند. شهرام ناظري، خواننده موسيقي سنتي ايران، از تمامي مردم ايران براي کمک به زلزله‌زدگان کُرد استمداد و اعلام کرد به‌زودي همراه با گروه کامکارها به نفع زلزله‌زدگان روي صحنه مي‌رود.


اين هنرمند پيش‌کسوت در گفت‌وگو با «شرق»، ضمن اعلام آمادگي براي برگزاري کنسرت به نفع زلزله‌زدگان به صورت همت عالي اعلام کرد: بنا داريم بلافاصله بعد از روزهاي شهادت به نفع زلزله‌زدگان کُرد به صحنه برويم و کنسرتي خيريه را که تمامي عوايد آن به زلزله‌زدگان اختصاص پيدا کند برگزار کنيم. درحال‌حاضر در حال رايزني براي برگزاري اين کنسرت در يکي از تالارهاي اصلي شهر تهران هستيم که بتوانيم به شکلي شايسته اين کنسرت را برپا کنيم و منابع مالي را براي آنها جمع‌آوري كنيم».

ناظري ادامه داد: «درست است که ما نمي‌توانيم همه مشکلات را حل کنيم، اما بخشي از آنها را قطعا مي‌توانيم.اميدوارم که مسئولان و هنرمندان در اين زمينه بينديشند و راهکارهاي خوبي براي آن پيدا کنند. من شخصا خواسته قلبی و احساس درونی‌ام که مددرساندن و همدردی با هموطنان و همزبانان خودم است،‌ بسيار علاقه‌مندم که در اين زمينه با مردم کُرد همدردي کنم و برنامه‌اي را تا پيش از سي‌ام آبان که موعد برگزاري کنسرتم در کشورهاي ديگر است، برگزار کنم.

طبيعتا بخشي از قطعات اين کنسرت کُردي خواهد بود و ملهم از فضاي زلزله‌اي که در استان کرمانشاه آمده».شواليه آواز ايران درباره قطعات اجرائي در اين برنامه گفت: «از مجموع همکاري‌هاي خودم و گروه کامکارها که بارها با هم به صحنه رفته‌ايم، قطعاتي را در اين کنسرت خيريه اجرا خواهيم کرد. آنچه در اين کنسرت براي من اهميت دارد، نتيجه‌اي است که در پي آن خواهد آمد که من به مردم و حضور آنها اميدوارم».

او ادامه داد: من و کامکارها هر دو کُرد هستيم و جداي از مسئله غم‌انگيزي که براي هم‌وطنان و هم‌نوعانم به‌خاطر زلزله پيش آمده و آنها درگير سختي‌ها و گرفتاري‌هاي آن شده‌اند، مسئله هم‌زباني هم مطرح است.

خواننده‌اي كه افتخارات جهاني بسياري را براي موسـيقي و آواز اين مرزوبـوم به ارمغان آورده، پيش از اين هم چند كنسرت خيريه براي حمايت از بيماران نيازمند سرطاني استان كردستان، بيماران جذامي مهاباد و دختران حادثه‌ديده روستاي «شين‌آباد» پيرانشهر برگزار کرده بود. گروه موسيقي کامکارها هم در طول اين سال‌ها پيوسته در زمينه فعاليت‌هاي انسان‌دوستانه، از گروه‌هاي پيشرو بوده‌اند.

اين گروه که در سال‌هاي فعاليت خود نشان داده همواره دغدغه‌هاي اجتماعي‌اي حتي فراتر از مرزهاي ايران دارد، سال گذشته به دعوت سازمان جهاني يونيسف، آثار سمفونيک «هوشنگ کامکار» را در لندن به نفع کودکان آواره سوري روي صحنه برد. حالا هنرمنداني از تبار کُرد، مي‌خواهند با آواز و سازشان  با زلزله‌زدگان استان کرمانشاه ابراز همدردي کنند.

 

 روزنامه شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------