آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

از تروریست ها تا قاتلان زنجیره ای



اخبار,اخبار امروز,فاتح آکین



به گزارش بانی فیلم، فاتح آکین کارگردان مشهور ترک تبار که فیلم اخیرش به نام «رو به تاریکی» (یا «در مسیر محو شدن») به عنوان نماینده کشورش در انتخابات جوایز اسکار امسال در شاخه بهترین فیلم «خارجی» (غیر انگلیسی زبان) معرفی شده، کارهای «پیش تولید» فیلم بعدی اش را هم شروع کرده است.

او یک کتاب رُمان سال ۲۰۱۶ هاینز استرونک را که «دستکش طلایی» نام دارد. مبنای کارش قرار داده است و این کتابی است که زندگی و عملیات مرگبار یک قاتل زنجیره ای واقعی به نام فریتز هونکا را که در سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۵ چهار زن ناموجه را در منطقه ای خاص در شهر هامبورگ آلمان به قتل رساند، تشریح می کند و پرده از عقاید و کارهای تند این مرد که به لحاظ جسمانی و روحی ایرادات و خدشه هایی را داشت، برمی دارد. وی اغلب در رستورانی شلوغ در آن منطقه حاضر می شد و قربانیان و اهدافش را از همان جا برمی گزید.

شاید یک دلیل رویکرد آکین به این پروژه این نکته باشد که خودش نیز زاده شهر هامبورگ بوده و خانواده اش در سال هایا قبل از دهه ۱۹۷۰ از ترکیه به آلمان کوچ کرده و در این شهر رحل اقامت افکنده بودند، به واقع نزدیکی موضوع با آکین به حدی است که وی در اواخر پاییز ۲۰۱۷ می گوید: هونکا از هر جهت به ما نزدیک بود و فاصله محل زندگی اش با جایی که ما ساکن بودیم، از دو خیابان فراتر نمی رفت. البته بنابر ماهیت موضوع و بر حسب مشخصه های جنایات ما مجبور بوده ایم فیلمی خونبار بسازیم و هونکا را آنگونه که بود به تصویر بکشیم.

در کتاب استرونک نه فقط شرح فجایع برخاسته از اقدامات هونکا آمده بلکه در پس زمینه آن اتفاقات زندگی و شرایط نسلی در آلمان به تصویر کشیده شده که پس از اتمام جنگ جهانی دوم با انواع کمبودها و مشکلات مواجه بودند. در این ارتباط شهر هامبورگ به سبب این که محل وقوع جنایات هونکا بوده بیش از سایر شهرهای آلمان مورد اشاره و ترسیم قرار گرفته و از کج روی های رایج در آن یاد شده است. البته آکین وقت کافی دارد تا روی تمامی جزییات قصه کار کند زیرا فیلمبرداری زودتر از ابتدای تابستان سال بعد (۲۰۱۸) صورت نمی گیرد.

گفتنی است به همت خود استرونک یک ورسیون تئاتری هم از رُمان وی تهیه شده که مدتی است در یک تالار نمایشی در شهر هامبورگ در دست اجرا است و هر شب نیز استقبال زیادی از آن می شود. موضوع فیلم اخیر آکین یعنی «در مسیر محو شدن» نیز وقایع تروریستی و منجر به قتل های گسترده است و دایان کروگر آلمانی رل اول آن را ایفا کرده است.




کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------