من از رای‌ام پشیمان نیستم



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,انتخابات

شامگاه یکشنبه ۱۹ آذرماه ساعاتی از انتشار متن کامل بودجه ۹۷ نگذشته است که واکنش به بخشی از مصوبات این لایحه به پست ثابت هنرمندان در فضای مجازی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایران آنلاین، هنرمندانی که در ایام انتخابات نام آنها در پیشانی اخبار مرتبط با شعار «با روحانی تا ۱۴۰۰» نشسته بود این بار در قامت معترض به میدان آمدند، در شبکه‌های مجازی گلایه‎هایشان را مطرح کردند و با انتشار متن و تصویرهایی نسبت به افزایش عوارض سفر به خارج از کشور انتقاد کردند مشابه آنچه باران کوثری در اینستاگرامش نوشت: "یه توییت جالب خوندم، مضمونش این بود: یعنی یه سفر خارج رفتن جریمه‌اش (چون این دیگه عوارض نیست، جریمه است) از جریمه‌ای که دادگاه برای قاضی مرتضوی در نظر گرفته بیشتره..."

من از رای‌ام پشیمان نیستم
یادداشت باران کوثری همچون دیگر چهره‌های فرهنگی در مخالف‌خوانی‌ها به پشیمانی از رای دادن به دولت منتخب تعبیر شد و با طرح این انتقادات برای برخی این سوال مطرح شد که چرا به فاصله کمتر از ۶ ماه از زمان انتخابات اهالی سینما که در دعوت مردم به انتخابات حضوری فعالانه داشتند و دوشادوش حامیان منتخب دولت دوازدهم راهی میتینگ‌های انتخاباتی می‌شدند امروز به منتقدان دولت تبدیل شده‌اند؟ آیا این انتقادات به معنای پشیمانی از رایی است که جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه در پاسخ به تکراری دوباره به صندوق رای انداختند؟

باران کوثری بازیگر سینما و تئاتر که پست انتقادی‌اش در هفته گذشته در فضای مجازی بازنشر شد عصر روز جمعه با انتشار یادداشتی در صفحه تلگرام خود در واکنش به برداشت‌های متفاوتی که از انتقادات او شده بود عنوان کرد که از رای که در اردیبهشت ۹۶ داده است دفاع می کند اما این حق و وظیفه را برای خود قائل است که از تصمیمات و سیاست‌های نادرست و مساله‌دار انتقاد کند: «من ، باران کوثری ، هیچ‌کجا از رای‌ای که به حسن روحانی دادم ابراز پشیمانی نکردم . من رای دادم که فرصت نقد و تکرار مطالباتم رو داشته باشم» این بازیگر همچون دیگر اهالی فرهنگ و هنر که در ایام انتخابات ضمن حمایت از منتخب خود مطالباتشان را طلب کردند حالا با بر مسند نشستن منتخب‌شان همچنان نقش‌آفرینان مطالبه‌گری در عرصه اجتماع هستند. او در بخش دیگری از یادداشت خود نوشته است: «خیلی متاسفم که روند کند تحقق وعده‌های دولت این‌طور بهانه به دست صفحه‌ها و آدم‌های تندرویی داده که ما را سیبل خالی کردن خشمشان از شکست در انتخابات کرده‌اند اما من از رای‌ام پشیمان نیستم، تکرار می‌کنم رای ندادن در انتخابات ریاست جمهوری جزو گزینه‌های من نیست و در بین نامزدهای انتخابات ۱۳۹۶ حسن روحانی همچنان انتخاب من و نقد دولتی که به آن رای دادم حق طبیعی من است»

اخبار زنبیل‌به‌دستان شاه‌عبدالعظیم را پوشش بدهید
حسین معززی نیا منتقد سینما از دیگر چهره‌های شناخته شده‌ای است که در دو روز گذشته نسبت به قرائت و برداشتهای غلطی که از انتقاداتش شده بود واکنش نشان داد. او نیز در صفحه توییتر خود نوشت: «خبردار شدم متنی که اخیرا خطاب به سخنگوی دولت نوشتم درباره‌ی موضوع افزایش عوارض خروج از کشور، در کانال تلگرام تعدادی از خانم‌ها و آقایانی که چند سال است مشغول فحاشی یه دولت روحانی‌اند و حامی نامزدهای شکست‌خورده،‌‌ انتشار مکرر پیدا کرده. قربان قدتان بروم، شما بهتر است اخبار زنبیل‌به‌دستان شاه‌عبدالعظیم را پوشش بدهید. من هنوز هم یک موی حسن روحانی را به یک لشکر از نامزدهای گذشته و حال و آینده که مورد پسند شماست ترجیح می‌دهم.»

به کسی رأی می‌دهم که راحت نقد کنم
هنرمندان اگر چه در دسته‌بندی الگوهای مرجع جامعه، در صدر قرار دارند و همانطور که انتخابات گذشته نشان داد واکنش فعالانه‌ و حضور داوطلبانه آنها در این دست اقدامات موجب تقویت حساسیت اجتماعی و همبستگی در جامعه است اما آنها معتقدند نه صرفا به واسطه این دیده شدن بلکه بنا بر حس مسئولیت و حقوق شهروندی همچون دیگر افراد جامعه حق دارند که پیگیر مطالباتشان باشند و کنشگرانه نسبت به سیاست‌ها و قوانین واکنش نشان دهند. اهالی سینما حق طبیعی خود می‌دانند که همچون دیگر اهالی جامعه منتقد کم‌کاری‌ها یا مطالبه‌گر وعده‌های عملی نشده در این حوزه باشند.

باران کوثری در گفت‌وگویی با اندیشه پویا گفته است: «از این بدم می‌آید که چون به آقای روحانی رای دادم سکوت کنم و هیچ انتقادی از دولت او نکنم. اصلا من به کسی رأی می‌دهم که در دولت او بتوانم راحت نقد کنم و مطالباتم را پیگیری کنم. من هم یک شهروندم و مثل بقیه شهروندان حق دارم اعلام کنم که به چه کسی رأی می‌دهم.» صحبت‌های باران کوثری در چند روز گذشته یادآور همان صحبت‌هایی است که عصر شنبه ۲۳ اردیبهشت در همایش حامیان حسن روحانی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی عنوان کرده بود. باران کوثری در این همایش با بغض گفت: «من در دولت قبل انتقاد کردم و ممنوع‌الکار شدم. به احترام بهاره هدایت‌ها و سید محمد خاتمی به روحانی رای می‌دهم. من به احترام مادر سهراب اعرابی در انتخابات رای می‌دهم.»

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------