علت دوری ۱۲ ساله خالق «کافه ترانزیت» از فیلم‌سازی



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,کامبوزیا پرتوی

کامبوزیا پرتوی کارگردان «کامیون» درباره تفاوت یا شباهت این فیلم به دیگر آثارش می‌گوید: «حتما شباهت‌هایی وجود دارد. چون نگاه من که تغییر نکرده و این فیلم هم در ادامه جهان‌بینی‌ است که تا الان به سینما و جهان‌ پیرامونم داشته‌ام.»

به گزارش خبرآنلاین،  کامبوزیا پرتوی فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینمای ایران با فیلم «کامیون» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او درباره مضمون فیلم تازه‌اش می‌گوید: «این فیلم مثل همه فیلم‌ها، چیزی در خودش دارد که نمی‌شود درباره آن توضیح داد. در حقیقت نمی‌خواهم خط بدهم که همه به دنبال همان چیز باشند.»

پرتوی معتقد است که بر خلاف تصوری که از تماشای تصاویر فیلم در ذهن مخاطب ایجاد شده است، تازه‌ترین اثرش جاده‌ای نیست اما بیشتر در جاده و شهر می‌گذرد.

او درباره تفاوت یا شباهت فیلمش به دیگر آثارش می‌گوید: «حتما شباهت‌هایی وجود دارد. چون نگاه من که تغییر نکرده و این فیلم هم در ادامه جهان‌بینی‌ است که تا الان به سینما و جهان‌ پیرامونم داشته‌ام.»

این کارگردان درباره دوری 12ساله‌اش از جشنواره فیلم فجر پس از «کافه ترانزیت» می‌گوید: «چهار سال اول رئیس‌جمهور پیشین، این که کارگردانی نکردم یک تصمیم خودخواسته بود، ولی در چهار سال دوم دولت او ممنوع‌الفعالیت شدم. پس از آن، در چهار سال اول دولت آقای روحانی هم سعی کردم فیلم بسازم ولی نتوانستم مجوز بگیرم. فیلمنامه‌ای که در دست داشتم و بعد، این فیلمنامه را جایگزین کردم و توانستم مجوز بگیرم و آن را بسازم. در واقع این فیلمنامه بدون تغییر و ممیزی ساخته شده است.»

او درباره حضور سعید آقاخانی که نقش اول فیلمش را ایفا می‌کند می‌گوید: «سعید آقاخانی در «کامیون» نقش جدی دارد و من خیلی از نتیجه کار او راضی هستم. یعنی فکر می کنم یکی از شانس هایی که این فیلم داشت، حضور آقای آقاخانی بود. بعدا شما هم این فیلم را ببینید به این نتیجه خواهید رسید».

کارگردان «کامیون» درباره پیش‌بینی‌اش از اتفاقی که در جشنواره سی و ششم برای فیلمش می‌افتد، می‌گوید: «نمی‌توانم پیش‌بینی کنم ولی خیلی خوشحالم که فیلم من به قید قرعه برای افتتاحیه برنامه سینمای دوستان مطبوعاتی انتخاب شد و امیدوارم شروع خوبی برای آنها باشد.»

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------