نمایش پرحاشیه «هنر»



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,نمایش هنر

در سومین روز جشنواره تئاتر فجر، نمایش «هنر» به کارگردانی وحید رهبانی با حاشیه‌های متفاوتی به صحنه رفت.

 به گزارش ایسنا،  وحید رهبانی پس از آنکه به دلایل متعدد و بروز یکسری مشکل از اجرای نمایش تازه خود با نام «هنر» در پردیس تئاتر شهرزاد انصراف داد، در اجرای جشنواره‌ای این اثر هم کارش بی‌حاشیه پیش نرفت.

«هنر» نوشته ‌یاسمینا رضا و با بازی داریوش فرهنگ، امید روحانی و محسن حسینی شامگاه شنبه، ۳۰ دی ماه در یک تک اجرا در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر با بی‌نظمی زیاد در هنگام ورود تماشاگران به صحنه رفت.

با توجه به استقبال علاقه مندان به تماشای این نمایش، تماشاگران به جز در راهروها و روی پله‌ها، در چند ردیف نزدیک به صحنه هم نشستند و حتی وقتی فندک داریوش فرهنگ برای روشن کردن سیگار روشن نشد به درخواست خود بازیگر به او فندک هم دادند.

آنچه بیش از هر چیز در این اجرا خودنمایی می‌کرد آماده نبودن کامل گروه برای به صحنه بردن نمایش بود که حتی نورهای سالن هم در شروع نمایش همراهی لازم را نداشتند اما با این حال تسلط بازیگران به ویژه داریوش فرهنگ به دلیل پیشینه تئاتری و تجربه بازی در مقابل مردم سبب شد، بیشتر تماشاگران شب مفرحی را پشت سرگذارند.

از اتفاقات جالب این تک اجرا که خنده تماشاگران و توقف چند ثانیه‌ای نمایش را در پی داشت، بلند شدن چند تماشاگر نزدیک به صحنه برای ترک سالن در نیمه‌های اجرا بود که یکی از آن ها تعادل خود را از دست داد و برزمین افتاد. همین باعث شد گروه مدتی کوتاه توقف کند و بعد با اشاره داریوش فرهنگ کار ادامه پیدا کرد.

از دیگر اتفاقات شب گذشته در حین اجرای نمایش «هنر» که اجرای عمومی‌اش هنوز رسمی شروع نشده است، عکاسی ‌و فیلمبرداری تعداد قابل توجهی از تماشاگران بود که حتی در مواردی به صورت زنده در اینستاگرام هم «هنر» را پخش می‌کردند.

این مسئله باعث برهم ریختن تمرکز تماشاگران دیگر می‌شد و البته هیچ نظارتی هم در سالن برای جلوگیری از این عکاسی و فیلمبرداری وجود نداشت این در حالی است که بیرون از سالن نیروهای حراست برای تذکر به حجاب خانم‌ها مشغول بودند اما برخلاف روال معمول اجراهای تئاتر کوچکترین تذکری هم مبنی بر خاموش نگه داشتن تلفن‌های همراه یا ممنوع بودن عکاسی و فیلمبرداری داده نشد.

از این اتفاقات حاشیه‌ای که بگذریم، «هنر» روایت‌گر رفاقت سه دوست بود که بر سر یک تابلو با یکدیگر بحث می‌کنند و در انتها کارشان تا برهم‌خوردن رفاقتشان هم پیش می‌رود.

این نمایش که لحظات طنزامیزی هم داشت، در بیشتر مواقع با خنده حاضران و نیز بداهه‌گویی داریوش فرهنگ همراه بود.

در بروشور این نمایش آمده است که گروه تئاتر نقشینه اجرای «هنر» را به روان داود رشیدی تقدیم می‌کند که سال ۱۳۸۰ با اجرای این نمایشنامه در تئاتر شهر ، یاسمینا رضا را به تئاتر ایران معرفی کرد.

نمایش «هنر» قرار است برای اجرای عمومی پس از جشنواره در سالن «پالیز» میزبان مخاطبان خود باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------