آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

کارگردان «امیر»: «فروشنده» اصغر فرهادی را با هم دیدیم تا تعریف یکسانی از بازی داشته باشیم



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,کارگردان امیر

نیما اقلیما، کارگردان فیلم «امیر» در نشست معرفی این اثر در برنامه «دو قدم تا سیمرغ» بیان کرد که برایش همین که دیدن فیلم «امیر» به کیفیت لحظه تماشای مخاطب اضافه کند، کافی است..

 به گزارش خبرآنلاین،  نشست خبری فیلم سینمایی «امیر» با حضور نیما اقلیما (کارگردان) و بهدخت ولیان و مصطفی قدیری (بازیگران) این اثر سینمایی، عصر امروز (جمعه هفتم بهمن) در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

اقلیما درباره علت انتخاب این نام برای فیلم خود گفت: «نام «امیر» به دلیل دوستی من با دوست عزیزی انتخاب شده است که به شدت علاقه‌مند سینما بود و برای آن تلاش کرد. این کاراکتر برای من به قدری جذاب بود که ترجیح دادم از نام آن برای فیلم استفاده کنم.»

او افزود: «این فیلم هم درباره مرگ است و هم نیست. ترجیح می‌دهم مخاطب بی واسطه با اثر برخورد کند. مرگ صرفا به معنای از بین رفتن نیست بلکه فراموش کردن زندگی خود به معنای مرگ است. بعضی از ما مسئولیت‌ها و شادی‌های زندگی و هر آنچه که کیفیت زندگی را بالاتر می‌برد، فراموش کرده‌ایم و بخشی از فیلم «امیر» به این موضوع می‌پردازد.»

بهدخت ولیان، بازیگر این اثر نیز بیان کرد: «قطعا این فیلم می‌تواند جهشی در بازیگری من باشد. کارگردانی درخشان نیما اقلیما و هدایت کردن من در بازیگری قطعا چند پله به پیشرفت من کمک خواهد کرد.»

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,کارگردان امیر

اقلیما در ادامه در پاسخ به این که آیا تمرینات ویژه‌ای پیش از فیلمبرداری اثر انجام شده است یا نه، عنوان کرد: «ما مجبور بودیم روند تمرینات را مدیریت کنیم. بازیگران همچون نوازندگان ارکستر باید سازی را بنوازند. اما هارمونی و هماهنگی موسیقی مهم است. در بازیگری نیز هرچه حس‌ها و موقعیت‌های نمایشی نزدیک به هم شود، بهتر است. فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی را با هم دیدیم تا تعریف یکسانی از بازی داشته باشیم.»

این کارگردان درباره معیارهای انتخاب بازیگرانش بیان کرد: «همه بازیگران فیلم هوشمندانه کار کردند. هادی کاظمی یکی از باهوش‌ترین بازیگرانی است که من دیده‌ام. با این که دیر به پروژه اضافه شد و بازی نقش سختی را برعهده داشت، تمرینات را دید و به مرور به این نقش رسید. نقش او خیلی لب مرز بود. نقشی جدی که در موقعیت‌های طنز هم قرار می‌گرفت و اگر تیپیکال می‌شد به فیلم ضربه می‌زد. اما او بسیار هوشمندانه آن را ایفا کرد. آقای مهدی عامل هاشمی نیز از بازیگران قدیمی استان خراسان هستند و به دلیل شناختم نسبت به توانایی‌هایشان ادای دینی به ایشان داشتم. ما ظرفیت زیادی در شهرستان از نظر بازیگر داریم که باید جدی گرفته شود.»

اقلیما درباره هزینه‌های تولید این فیلم گفت: «حدود 500 میلیون تومان برای فیلم هزینه کردیم و بیش از حدود 200 میلیون تومان هم برای دستمزد بازیگران چهره پرداخت کردیم. امیدوارم مردم فیلم را دوست داشته باشند و همین که به کیفیت لحظه دیدن این فیلم کمکی کرده باشد برایم کافی است.»

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,کارگردان امیر


در پایان این نشست، عوامل فیلم از پوستر «امیر» رونمایی کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------