افراد بسیاری به خاطر سریال، تلویزیون می‌بینند



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سوگل طهماسبی

بازیگر سریال‌های «فاصله‌ها» و «کیمیا» معتقد است: مخاطبان زیادی به بهانه تماشا و پیگیری سریال پای تلویزیون می‌نشینند.

 

سوگل طهماسبی با بیان اینکه مجموعه‌های نمایشی نقش سرگرم‌کننده‌ای برای مخاطب دارد گفت: سریال از سرگرمی‌های بسیار مهمی است که همه جای دنیا مردم نگاه می‌کنند. در واقع سریال خوب علاوه بر سرگرمی یک کار فرهنگی و آموزنده است که در کنارش تعدادی دور هم جمع می‌شوند. به نظرم اگر تلویزیون سریال پخش نکند، شاید بقیه برنامه‌ها بیننده کمتری داشته باشد. البته ممکن است یک نفر بگوید من مستند دوست دارم یا شخصی فقط اخبار نگاه کند اما در حالت کلی و عام مخاطبان زیادی به بهانه سریال پای تلویزیون می‌نشینند.

 

این بازیگر با اشاره به سریال پرمخاطب «کیمیا» ادامه داد: سریال «کیمیا» برای مخاطب، بیشتر تداعی‌کننده خاطراتی بودکه تجربه آن‌ را داشتند. در مورد سکانسی که من در سریال، خبر شهادت رضا، برادرم را می‌فهمم خیلی از خواهران شهدا وقتی من را می‌دیدند می‌گفتند واکنش طبیعی ما هم به همین شکل بود.طهماسبی در ادامه از تاثیرگذاری سریال‌ها سخن به میان آورد و گفت: در زمان پخش سریال «برادر» دو سه مورد به گوش‌مان خورد که دو برادر با یکدیگر قهر بودند، اما بعد از دیدن سریال آشتی کردند.

 

چنین اهدافی هنرمندان را وامی دارد تا به مقوله‌های اجتماعی نگاهی موشکافانه داشته باشند.وی ادامه داد: ما می‌خواهیم به بعضی آدم‌های جامعه تلنگری بزنیم که اگر راهی را اشتباه می‌روند و بر اشتباهشان پافشاری می‌کنند؛ یک لحظه به وجدان خودشان برگردند و احساس کنند عاقبت این کار این می‌شود. در واقع ما سریال می‌سازیم که جلوتر به آدم‌ها بگوییم اگر در این مسیر رفتی انتهایش این می‌شود و به این آینده می‌رسی. شاید آن آدم باید مثلا 40 سال زندگی کند تا به آن نتیجه برسد ولی ما در طول یک سریال این را به تصویر می‌کشیم.بازیگر سریال «فاصله‌ها» با بیان اینکه اگر سریالی خوش ساخت باشد و سراغ سوژه‌های جدید برود بیننده آن را دنیال می‌کند گفت: زمانی که سریال «فاصله‌ها» پخش شد یک سری خط قرمزها را رد کرد و موضوعاتی را برای اولین بار نشان داد. برای همین خیلی پربیننده بود و در بازپخشی که اخیرا داشت دوباره دیده شد.

 

وقتی سریالی موضوعی جدید داشته باشد برای مخاطب جذاب است و آن را دنبال می‌کند.وی افزود: تلویزیون مثل جامعه‌ای است که به همه مدل نگاهی نیاز دارد. ممکن است کسی کارهای تاریخی دوست داشته باشد، دیگری سریال طنزی مثل لیسانسه‌ها و... تلویزیون باید همه مدل سریال داشته باشد.طهماسبی با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره‌ برای تولیدات تلویزیونی عنوان کرد: الان در کشورهای دیگر جشنواره‌های معتبری برگزار می‌شود که در آنها سریال‌ها با هم رقابت می‌کنند و همه جا صدا می‌کند.بازیگر سریال «برادر» ادامه داد: حس رقابت باعث می‌شود تولیدکنندگان سراغ سوژه‌های جذاب و بهتری بروند و و مخاطب اهمیت بیشتری پیدا کند. این رقابت همیشه وجود داشته و خیلی جذاب و شیرین است. بنابراین برگزاری جشنواره جام جم یک ضرورت است.

 

البته چند سالی این جشنواره برگزار نشد و فکر می‌کنم امسال بعد از این وقفه باید قوی‌تر باشد.طهماسبی در پایان ضمن امیدواری برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره جام جم گفت: تلویزیون می‌تواند بیننده صددرصدی خودش را پیدا کند و جشنواره‌ها باعث شود آنقدر کارهای خوب ساخته شود که مردم فقط تلویزیون ملی خودمان را تماشا کنند.

 

 

روزنامه آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------