۳ سریال جدید تاریخی، اجتماعی و کمدی روی آنتن شبکه‌های تلویزیون



سریال کمدی «افسانه هزارپایان» از دیشب روی آنتن شبکه نسیم رفته و از امشب هم قرار است سریال تاریخی «ستارخان» از شبکه یک و سریال اجتماعی «هست و نیست» از شبکه دو پخش خود را آغاز کنند. احتمالاً مدیران تلویزیون هم از تجربه همزمانی دو سریال تلخ «سایه‌بان» و «محکومین» درس گرفته‌اند و سعی کرده‌اند با تنوع مضامین، سریال هایی رنگارنگ را برای مخاطبان تلویزیون در نظر بگیرند. به جز «ستارخان» که با پایان دهه فجر به پایان می‌رسد، دو سریال دیگر تا اواخر سال ۹۶ روی آنتن هستند و احتمالاً به سریال‌های نوروزی متصل خواهند شد.

ستارخان
شبکه یک
۱۰ قسمت

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال های تلویزیون


قصه: مجموعه تلویزیونی «ستارخان» برشی از سریال «ایراندخت» است که به سفارش مدیران سازمان صداوسیما از دل این سریال درآمده و قرار است خلأ سریال‌های دهه فجری را پر کند که به آنتن نرسیدند. «ایراندخت» درامی عاشقانه است که در چند برهه تاریخی روایت می‌شود و «ستارخان»، بخش‌هایی است که به چهار سال آخر زندگی و دلاوری‌های سردار ملی می‌پردازد. آن طور که سازندگان سریال وعده داده‌اند، قرار است در این مجموعه، فضای خیال‌انگیز عاشقانه بر فضای تاریخی بچربد و «ستارخان» با حفظ سندیت تاریخی، به واقعیت وفادار بماند.

کارگردان: محمدرضا ورزی، کارگردان محبوب مدیران تلویزیون است که در این سال‌ها، بیکار نبوده است. او از سال ۸۸ به این سو، «سال‌های مشروطه»، «عمارت فرنگی»، «تبریز در مه» و «معمای شاه» را پشت سر هم در ژانر مورد علاقه‌اش ساخته است. «ستارخان» هم مانند بقیه آثار او، از دسته مجموعه‌های بیگ‌پروداکشن است که پیشتر به نام «فاخر» شناخته می‌شدند.

بازیگران: ورزی در این سریال پربازیگر، از حضور سعید نیک‌پور پس از دو همکاری در «معمای شاه» و «عمارت فرنگی» بهره برده است. هنرمندی آشنا به گونه تاریخی که کارنامه‌ای پروپیمان از آثار شاخص جای گرفته در این ژانر دارد که از نظر انتخاب نقش و ایفای آن بسیار متنوع و متفاوت هستند. مخاطبان تلویزیون بیش از همه، وی را در قبای «امیرکبیر» به یاد می‌آورند و شاید هم با چهره گندم‌گون «عمار یاسر» در سریال «امام علی(ع)».

شکرخدا گودرزی دیگر نقش اصلی این سریال است و فخرالدین صدیق شریف، رضا فیاضی و داریوش کاردان نیز در شمار بازیگران این مجموعه‌اند. از نکات جالب توجه این مجموعه، حضور کارگردان‌هایی چون سام قریبیان و مسعود آب‌پرور به عنوان هنرمند است.

هست و نیست
شبکه دو
۳۰ قسمت

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال های تلویزیون


موضوع: در خلاصه داستان سریال آمده است: «گاهی بود و نبود و هست و نیست آدم‌ها، به وسوسه‌ای گره می‌خورد که به سادگی باز نمی‌شود» که خب طبیعتاً اطلاعاتی را در اختیار نمی‌گذارد اما از تصاویر این مجموعه می‌توان دریافت که «هست و نیست» نیز چون غالب آثار حسین سهیلی‌زاده، ملودرامی اجتماعی است که به سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌پردازد و تصویرگر چند خانواده از طبقات مختلف اجتماعی است.

کارگردان: حسین سهیلی‌زاده، کارگردان ملودرام‌های خانوادگی عامه‌پسند تلویزیونی است که آخرین کارش را نوروز امسال با عنوان «مرز خوشبختی» در همین شبکه شاهد بودیم. در کارنامه هنری او مجموعه‌های جذاب و موفقی چون «پریا»، «آوای باران»، «فاصله‌ها»، «دلنوازان» و «ترانه مادری» هم به چشم می‌خورد. یکی از مضامین اصلی آثار سهیلی‌زاده، فاصله بین نسلی است که او پیشتر در «فاصله‌ها»، «ترانه مادری» و «دلنوازان» به آن پرداخته بود.نگاهی به مجموعه آثار این کارگردان، نشان می‌دهد که او به خوبی رگ خواب مخاطب تلویزیون را می‌داند و این که چطور باید مخاطبان را پای گیرنده بنشاند.

بازیگران: فرهاد قائمیان، بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون ایفای نقش اصلی مجموعه را برعهده دارد که تماشاچیان رسانه ملی آخرین بار وی را دو سال پیش در نقش اثرگذارش در مجموعه «تعبیر وارونه یک رویا» جیرانی دیده‌اند. حمیدرضا پگاه و سیاوش خیرابی هم به عنوان دو هنرمند دیگر حاضر در این سریال، پیش از این سابقه همکاری با سهیلی‌زاده را در سریال پرمخاطب «آوای باران» داشته اند و گویی سهیلی‌زاده با دعوت مجدد این هنرمندان بنا دارد، موفقیت پیشین را تکرار کنند. شقایق فراهانی، الهام پاوه‌نژاد، نگار عابدی، امیر دژاکام و سولماز حصاری دیگر چهره‌های «هست و نیست» هستند.

افسانه هزارپایان
شبکه نسیم
۵۲ قسمت (احتمالا در چند فصل)
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال های تلویزیون


موضوع: مجموعه تلویزیونی «افسانه هزارپایان» یک کمدی فانتزی است که در بستری از فضای تاریخی ساخته شده.بر اساس خلاصه داستان منتشر شده، این سریال داستان زندگی خانواده‌ای را روایت می‌کند که برای تهیه جهیزیه عروسی، راهی سفر می‌شوند اما با حمله راهزن‌ها به کاروان‌شان، مسیر زندگی‌شان تغییر می‌کند و مشکلات و اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کنند. فضای سریال از طنز آیتمیک معمول در کارهای شهاب عباسی فاصله دارد و به قصه‌گویی و دنبال کردن یک خط داستانی پیوسته، نزدیک شده است.

کارگردان: شهاب عباسی را سال‌ها به عنوان بازیگر طنز در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف دیده بودیم. این کارگردان که سال‌ها در رادیو هم فعالیت داشت، در سال ۸۹ با «خنده بازار» و آن فضای شاد و مفرحش حسابی دیده شد.

عباسی پس از آن مدتی به شبکه استانی سهند رفت سپس همکاری‌اش را با شبکه نسیم آغاز کرد. او دو مجموعه «شکرآباد» در سال‌های ۹۳ و ۹۵ و همچنین مجموعه «دست به نقد» را در سال ۹۴ برای این شبکه ساخته است.

بازیگران: در گروه بازیگران «افسانه هزارپایان»، علاوه بر همان گروه بازیگرانی که معمولاً با شهاب عباسی همراه هستند و در آثار قبلی این کارگردان هم حضور داشتند، چهره‌های جدیدی نیز دیده می‌شوند. نسرین مقانلو و سارا خویینی‌ها، هردو پس از مدت نسبتاً زیادی کم‌کار بودن به تلویزیون برگشته‌اند تا با بازی در نقش‌های اصلی زن یک سریال طنز، فضای متفاوتی را تجربه کنند. علی اوسیوند که به واسطه حضورش در «سایه‌بان» تا همین چند روز پیش مهمان خانه‌های مردم بود، این بار روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت. ارژنگ امیرفضلی، رحیم نوروزی، رامین راستاد، رضا توکلی و رامین ناصرنصیر هم از دیگر بازیگران این مجموعه هستند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------