اسکار اسپانیا برندگانش را شناخت/ موفقیت «کتابفروشی»



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,فیلم کتاب فروشی

«کتابفروشی» در مراسم اهدای جوایز گویا که دیشب برگزار شد، به عنوان بهترین فیلم اسپانیایی در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.نگرانی‌هایی در پی داشت که موجب شد برای دریافت اطلاعات بیشتر از احوال این روزهای کارگردان صاحب سبک سینمای ایران با او تماس بگیریم.

به گزارش مهر، در مراسم شنبه شب آکادمی فیلم اسپانیا که با اهدای جوایز گویا همراه بود، «کتابفروشی» موفق شد تا با پیشی گرفتن از فیلم «غول» که ۱۰ جایزه کسب کرد، به عنوان بهترین فیلم انتخاب شود.

ایزابل کوشت فیلمساز کهنه‌کار اسپانیایی جایزه بهترین کارگردانی را برای «کتابفروشی» دریافت کرد. این فیلم داستان یک زن جوان را روایت می‌کند. این زن با بازی امیلی مورتیمر در این نقش، تلاش دارد تا یک کتابفروشی در دهکده‌ای انگلیسی در کنار دریا را باز نگه دارد.

کوشت همچنین برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی برای همین فیلم شد. بیل نیگی و پاتریشیا کلارکسون دیگر بازیگران این فیلم هستند که در انگلیس فیلمبرداری شده است. این فیلم با جشنواره فیلم برلین اولین اکران جهانی‌اش را تجربه می‌کند.

در حالی که تصور هم می‌شد «غول» دروکننده جوایز شب باشد این فیلم توانست جوایز تکنیکی چون جایزه تدوین، لباس، فیلمبرداری، جلوه‌های تصویری و جوایز موسیقی، فیلمنامه غیراقتباسی، بازیگر نوظهور و چند جایزه دیگر را دریافت کند. این فیلم ساخته آیتور آرگی و جان گارانو داستان واقعی مردی جوان را روایت می‌کند که از بیماری غول‌پیکری رنج می‌برد و توسط برادرش در سراسر اروپا چرخانده و به نمایش گذاشته می‌شود.

پس از جنجال‌هایی که طرفداران حقوق زنان امسال برای این جایزه ایجاد کرده بودند، این جوایز نشان دهنده حمایت از جنبش‌های امروزی جهانی بود که بر مبنای قدرت بخشیدن به زنان و تساوی جنسیتی درگرفته است.

در این مراسم پنه لوپه کروز جایزه بهترین فیلم را در کنار کارلوس سائورا به برنده آن اهدا کردند.

خاویر گوتیرز نیز برای فیلم «نویسنده» به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد و جایزه بهترین بازیگر زن را ناتالی پوئیز برای «بگو خداحافظ» دریافت کرد.

جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل به دیوید ورداگر برای «تابستان ۱۹۹۳» رسید و جایزه بازیگر زن نقش مکمل به آدلفا کالوو برای «نویسنده» اهدا شد.

«تادئو جونز ۲» جایزه بهترین فیلم انیمیشن بلند را از آن خود کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------