ساسان سالور: جمشید هاشم پور گوهر سینمای ایران است



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جمشیدهاشم پور

تهیه کننده "هایلایت" گفت: جمشید هاشم پور یک گوهر در سینمای ایران و فراتر از یک بازیگر است. او از نسل بازیگرانی است که ادا ندارند. بخشی از بازیگران حال حاضر ما ادای بازیگری را در می آورند اما جمشید هاشم پور بازیگری بود که با این سن و سال مرتب و منظم در ساعت مقرر حضور داشت.

ساسان سالور تهیه کننده فیلم "هایلایت" در گفت و گو با میزان درباره فیلم سینمایی هایلایت در جشنواره فیلم فجر۹۶ گفت: برای بنده دور از انتظار بود فیلمی که هدف آن مخاطب خاص تری است بتواند ارتباط خوبی را با مخاطبان عام برقرار کند البته به دلیل فیلمنامه خوب "هایلایت" و قصه نو آن پیش بینی استقبال را داشتیم.

وی در همین راستا افزود: استقبال از این فیلم در جشنواره نوید بخش این موضوع است که در اکران عمومی می توانیم حرف هایی برای گفتن داشته باشیم. جشنواره جایی برای سنجیدن و پیدا کردن خطاهای احتمالی یک فیلم و ارتباط گیری بیشتر با مخاطب است.

این تهیه کننده درباره پروسه تولید "هایلایت" اظهار کرد: مانند همه فیلم های تولیدی در سینمای مستقل "هایلایت" نیز مصائب و مسائلی در تولید داشت. وقتی در بخش خصوصی بدون هیچ حمایت و وامی ورود می کنید و فیلم مستقل می سازید همیشه مسائل خاص، خود را دارد و "هایلایت" هم از این مسئله مستثنی نبود. اتفاق خوب در این فیلم همدلی بود که در بین عوامل کار وجود داشت وقتی همه چیز از پایه به درستی و منظم چیده شود تیم نتیجه می گیرد.

سالور در ادامه تصریح کرد: تیم "هایلایت" شبیه تیم های فوتبالی بود که بازیکن میلیاردی نداشت اما بازیکنان خوب بازی کردند، به نظرم می رسد همدلی در روند فیلم تاثیر خود را گذاشت و برآیندی که ما در حال حاضر در پرده سینما مشاهده می کنیم بیشتر به این مسئله بر می گردد که باعث شد فیلمی فرهنگی با کلاس کاری خوب تولید کنیم. خوشحال هستم که از گوشه و کنار می شنوم که استقبال از فیلم شده است. اصغر نعیمی به عنوان کارگردان این فیلم بهترین اثرش را ساخته است و این جای خوشحالی دارد که کارگردانی روند رو به پیشرفت داشته و حالا در فیلم چهارم به یک بلوغ فکری رسیده است.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جمشیدهاشم پور


وی به حضور موثر جمشید هاشم پور در فیلم "هایلایت" اشاره کرد و توضیح داد: جمشید هاشم پور یک گوهر در سینمای ایران و فراتر از یک بازیگر است. او از نسل بازیگرانی است که ادا ندارند. بخشی از بازیگران حال حاضر ما ادای بازیگری را در می آورند اما جمشید هاشم پور بازیگری بود که با این سن و سال مرتب و منظم در ساعت مقرر حضور داشت، سیستم برنامه ریزی فیلم هیچ مشکلی با او نداشتند. باید قدر هاشم پورها را در سینمای ایران بدانیم و زمانی که در حیات هستند از آن ها تقدیر کنیم. این نسل نیاز به توجه دارد و باید از جمشید هاشم پور تقدیر شود. امیدوارم که با فیلم "هایلایت" و"دارکوب" در این دوره جشنواره در صدر خبرها قرار گیرد و برای او آرزوی موفقیت می کنم. در هایلایت هاشم پور تنها بازیگر نبود بلکه برای این پروژه پدری و بزرگی کرد و افتخاری بود که در کنار او بودیم.

تهیه کننده "هایلایت" درباره جشنواره فیلم فجر بیان کرد: جشنواره ها برای حضور فیلم های فرهنگی و هنری تر نسبت به فیلم های دیگر است تا مورد داوری قرار گفته و نسل اول فیلمسازی دیده شوند اما در جشنواره فیلم فجر فیلم های اول کنار گذاشته شده و اهمیتی ندارند با این وضعیت به نظر می رسد بیشتر شبیه یک جشن است. جشنی که به تنوع فکر می کند و در نتیجه فیلم ها با موضوعات مختلف در آن شرکت کرده اند. جشنواره فیلم فجر اگر جشنواره باشد باید تخصصی و اگر جشن باشد باید برای مردم برگزار شود. در حال حاضر مردم به جشنواره می آیند، فیلم های مختلف را می بیینند و با هم مقایسه می کنند و فیلم را پس می زنند در حالی که این مقایسه اشتباه است.

سالور ادامه داد: جشنواره فیلم فجر باید به یک ساز و کار ادامه دار و ممتد برسد که با تغییر دبیر آن با مسائل جدیدی مثل کنار گذاشتن و پیاده کردن فیلم های کوتاه، فیلم اول روبرو نشویم. این دوره چهارمین دوره ای است که در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده ام، تغییرات متعدد برای ما جذابیت ایجاد کرده و اگر یک سال فجر با سال قبل فرق نکند برایمان ملموس نیست و برایمان سوال می شود. برای ثبات در جشنواره باید حوزه کلان فرهنگی‌مان را بررسی کنیم. فرهنگ نیاز به سکون مدیریتی دارد یعنی مدیر فرهنگی باید خود تصمیم گیرنده و پابرجا باشد. سینما بسیار بیشتر نیاز به این روند مدیریتی دارد، باید کار به کاردان سپرده و اعتماد شود و فرصت کافی داد.

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جمشیدهاشم پور


وی به اقدام دبیر جشنواره فیلم فجر اشاره و اظهار کرد: با روندی که ابراهیم داروغه زاده در ابتدای جشنواره پیش گرفته است و برای اکران فیلم ها قرعه کشی انجام شد نشان داد که می خواهد عدالت را در سینمای ایران رعایت کند. هر سال به ما کارگردانان سینمای مستقل فشار می آوردند که فیلمهایمان را زودتر تحویل دهیم تا در روزهای ابتدایی اکران شود. به عبارتی ما و فیلم هایمان تنور جشنواره را گرم می کردیم و سپس فیلم های دیگر با استقبال روبه رو می شدند.

این تهیه کننده خاطر نشان کرد: وقتی به عنوان تهیه کننده قانون جشنواره را پذیرفته و با آن وارد شدیم باید رای هیات داوران را بپذیریم. امیدوارم هیات داوران نیز همه فیلم ها اعم از مستقل و دولتی را به درستی داوری کنند. ما نیز به رای داوران احترام می گذاریم حتی اگر جایزه ای دریافت نکنیم. "هایلایت" فیلم خوبی است و امیدوارم اتفاقات خوبی برای آن روی دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------