آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

پانته‌آ مهدی نیا: شعله‌ور دریچه‌ جدیدی در بازیگری به روی من باز کرد



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, پانته‌آ مهدی نیا



 پانته‌آ مهدی نیا بازیگر فیلم «شعله‌ور» آخرین اثر حمید نعمت ا... در مقام کارگردان که در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۶ حضور دارد، در گفت‌وگو با  قانون گفت: شعله‌ور دریچه‌ جدیدي در بازیگری به روی من باز کرد.

شعله‌ور ، فیلمی به کارگردانی حمید نعمت‌ا.. .، نویسندگی هادی مقدم‌دوست و حمید نعمت‌ا... است. این فیلم در سال ۱۳۹۵ ساخته شده و برای نخستین بار در سی‌و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند «عددی نشده» است و این احساس او همه زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پانته آ مهدی نیا، بازیگر فیلم سینمايي «شعله‌ور»، آخرین اثر «حمید نعمت ا...» در مقام کارگردان، با اشاره به اینکه در زمان تولید این فیلم احساسات مختلفی را برای ضبط لحظات به کار گرفته است که می‌تواند از آن به عنوان یک مکتب بازیگری يادکند، گفت: «شعله‌ور» درچه جدیدي را به روی من باز کرد و من بینشی جدید را نسبت به بازیگری پیدا کردم و اگر تا به امروز تصور می‌کردم که حس گرفتن یا ادای جملات بسیار راحت است و می‌توان آن‌ها را جلوی دوربین به راحتی انجام داد، امروز حس می‌کنم که این کار، سخت‌ترین کار عالم است.

این بازیگر سینما، با اشاره به اینکه در این فیلم از زری خوشکام، بازیگر با سابقه سینما ۱۲۰ برداشت انجام شده است و این رقم تعداد برداشت را نمی توان به هیچ عنوان برای بازیگر شوخی تصور کرد، افزود: تمام برداشت های این فیلم زیر ۲۰ یا ۱۵ برداشت نبوده است و این روند، نشان از عمق کار «حمید نعمت‌ا...» دارد.

شرایط زندگی در سیستان را لمس کرده‌ام
وی با اشاره به این امر که در این فیلم نگاه خاصي به مردم استان سیستان و بلوچستان شده است، ادامه داد: این فیلم نه تنها توهینی به این مردم نکرده بلکه بسیاری از معضلات این منطقه را به تصویر کشیده است و غرق شدن بسیاری از بچه‌هایی که بدون تجهیزات به زیر آب می‌روند و شرایط زیست محیطی این منطقه و برخی کم توجهی هایی که نسبت به این منطقه شده ، در این فیلم مورد توجه تولید کننده اثر بوده است.

مهدی نیا با اذعان به این امر که «شعله‌ور» دست روی نقاطی گذاشته که باید می‌گذاشت، اظهار داشت: من در زمان سریال آقای نیکجو در شهرستان های زابل و زهک بوده ام و مدت چند روز در یک کانکس زندگی کرده ام و شرایط نزدیکی به مرز، موجب شده است که بسیاری از مردم از جهات فراوان قربانی شوند.

کیفیت پوشش رسانه ای جشنواره فجر با رشد مطلوب روبه ‌رو بوده است
این بازیگر با تاکید بر این امر که جشنواره‌ها بستری برای درست دیده شدن اهالی سینما هستند و در این بستر می‌توان از این افراد به حقیقت قدردانی کرد، تصریح کرد: جشنواره‌های فیلم فجر سال به سال به لحاظ کیفیتی افت می‌کند اما این موضوع در حالی است که برگزاری جشنواره های در حوزه پوشش خبری و رسانه ای به همت اهالی رسانه، بسیار خوب تر و بهتر نسبت به گذشته برگزار می‌شود و انتشار آنلاین نشست خبری فیلم‌ها از این دست برنامه‌ها بود.


وی با طرح این پرسش که آیا پوشش خبری در راستای اهداف جشنواره صورت می‌گیرد، آیا داوری‌ها درست است و یا آیا مسئولانی که این جشنواره را برگزار می‌کنند، به این امر توجه می‌کنند که فیلم های مختلف به اندازه ای که شایسته هستند، قدردانی یا سرکوب می‌شوند، تاکید کرد: اتفاقی که در نشست خبری فیلم سینمايی «شعله‌ور» افتاد، این بود که در روند برگزاری این نشست خطاب به کارگردان و عوامل فیلم می‌گفتند که شما نسبت به استان سیستان و بلوچستان و اهالی آن توهین کرده‌اید و نکته جالب این بود که حمید نعمت ا... در پاسخ به این جریان گفتند که چرا شما تنها نقاط اعتیاد و نقاط نفی این فیلم را می‌بیند و به صحنه‌ای که امین حیايی مي‌خواهد در آرایشگاه سیگار بکشد و آرایشگر از او می‌خواهد که در مغازه او سیگار نکشد و آنجا را ترک کند، هیچ توجهی نمی شود.

بازیگر فیلم «من دیوانه نیستم» در بخشی دیگر از این گفت‌وگو، با اشاره به اینکه بر حسب موقعیت جغرافیایی مرزی استان سیستان و بلوچستان، وجود مواد مخدر و قاچاق بیشتر امری طبیعی است، یادآور شد: شاید همین امر موجب شود که اعتیاد در این مناطق بیشتر باشد و بر همین اساس است که می‌توان پیش بینی کرد مسائل حاشیه ای مرتبط با مقوله اعتیاد نیز ممکن است در این مناطق، نسبت به دیگر نقاط کشور بیشتر باشد.

رفتار مسئولان جشنواره فجر باید به حق باشد
مهدی نیا، در بخشی دیگر از این گفت‌وگو، با اشاره به اینکه امروز ضروری است که دست اندرکاران و مسئولان برگزاری جشنواره فجر در هر جایگاهی با فیلم‌ها مغرضانه برخورد نکنند و از رابط‌ها کمتر استفاده کنند، گفت: اگر بناست که دست اندرکاران مسئولان جشنواره فجر کاری را انجام دهند، باید به این نکته توجه کنند که آن رفتار باید به حق باشد.

این بازیگر سینما، با اشاره به اینکه فیلم هایی که مانند «شعله‌ور» در ساخت سبک و سیاق خاصي دارند و از نوآوری و بدعت برخوردارند، اغلب با دو جبهه موافق ۱۰۰ درصد یا مخالف ۱۰۰ درصد روبه‌رو می‌شوند و در این میان حد وسطی وجود ندارد، افزود: «شعله‌ور» از فیلم هایی است که دچار این اتفاق شده و من در چند روز اخیر، بازتاب هایی را که از عزیزانی که در حوزه سینما صاحب نظر هستند، دیده‌ام نشان دهنده این موضوع است که عده ای هستند که فیلم را دوست دارند و در مقابل نیز عده ای از افراد این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا این فیلم به صورت مستند ساخته نشده، بسیاری از نماها اضافه بوده یا زمان فیلم طولانی است.

«شعله‌ور» با تمامی آثار «حمید نعمت‌ا...» تفاوت دارد
مهدی نیا، با تاکید بر این مفهوم که اعتقاد دارد به زودی اتفاق خوبي برای این فیلم می‌افتد و آن اتفاقی که باید برای این فیلم رخ دهد، به وقع خواهد پیوست، ادامه داد: به نظرمن، تمامی کسانی که باید این فیلم را می‌دیدند و آن را درک می‌کرده اند، فیلم را دیده و درک کرده‌اند.

بازیگر فیلم «شعله‌ور» ضمن تاکید بر اینکه خود از تماشای این اثر لذت برده است، پیرامون ویژگی های شاخص آن اظهار داشت: «شعله‌ور» فیلمی است که سبک و سیاق خاص خودش را دارد و از این رو می‌توان گفت که این سبک، با دیگر آثاری که حمید نعمت ا... تا به امروز در مقام کارگردان تولید کرده است، تفاوت های خاص دارد.بازیگر فیلم سینمائی «محمد رسول ا...(ص) »، اثر مجید مجیدی با اشاره به این موضوع که این فیلم از آن دسته فیلم هایی است که در نوع خود به ساختار شکنی دست زده و اتفاق بسیار خوبي را در هنر سینمای این سرزمین رقم زده است، تصریح کرد: «شعله‌ور» علاوه بر این امر که نگاه مستندي به واقعه‌ای حقیقی دارد و من بارها و بارها شخصیت فرید در فیلم را از نزدیک دیده و لمس کرده‌ام و می توان گفت که تمامی لحظاتی در این فیلم دیده می شود، مانند لحظه ای که فرید هواپیمای پسرش را می شکند، عقده ها و خود خوری ها یا حتی لحظاتی که در حمام بالای سر فرد غواص حضور دارد و یا لحظه ای که پسرش روی تخت بیمارستان از او می‌خواهد بگوید پشت فرمان اتومبیل بوده است، از جمله لحظاتی است که آدم‌های مختلف آن را دیده‌اند، لحظات مستند بوده و ممکن است هر فردی این ها را دیده باشد.

مهدی نیا، بیان خاص و نگاه به زوایه های پنهان شخصیتی این کاراکتر، از جمله ویژگی های مهم این اثر دانسته و بر همین اساس، تاکید کرد: معمول این است که فیلمسازان امروز تا به این حد در شخصیت ها تامل نمی‌کنند و زوایای پنهان شخصیتی کاراکتر مورد نظر خود را تا به این اندازه رو با این صراحت با سیلی توی صورت مخاطب نمی کوبانند اما این کاری است که حمید نعمت‌ا... انجام داد.وی بر همین اساس با اشاره به این امر که در برخی لحظات این فیلم، عقده ای بودن شخصیت اصلی فیلم به‌گونه ای به تصویر کشیده می شود که می توان گفت به ذوق مخاطب بر می خورد و در ادامه، یادآور شد: مخاطب در این لحظات از خود می پرسد که این شخصیت چرا این‌قدر عقده ای است.

بازیگر فیلم سینمايی «مشکل گیتی»که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «بهرام کاظمی» و نویسندگی «عبدالرضا منجزی» در سال ۱۳۹۴ به روی صحنه پرده سینما رفته است، با اذعان به این امر که دیالوگ های موجود در «شعله‌ور» دیالوگ هایی عامیانه بوده که از محاورات مردم برخاسته است، گفت: اغلب کارگردانان سینما براي اینکه به فیلم خود، شکل و شمایل قشنگ تری بدهند، از به کار گیری این دست از دیالوگ ها پرهیز می کنند اما حمید نعمت ا... با شجاعت و صراحتی خاص این کار را انجام داده بود که برای من به عنوان بازیگر اثر، بسیار قابل تقدیر و ستایش بود و همین امر نشان می دهد این فرد کسی است که در کارگردانی هوش فراوان دارد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------