پنج سال از عمرم صرف ساخت «ماهورا» شد



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,حمیدزرگرنژاد

حمید زرگر نژاد کارگردان فیلم «ماهورا» که امسال در بخش مسابقه جشنواره فجر شرکت کرده است.این فیلم پنجشنبه گذشته در سینمای رسانه ها به نمایش درآمد. .

زرگر نژاد در خصوص ویژگی های فیلم خود در گفت و گو با بانی فیلم عنوان کرد: «ماهورا» کار بسیار پر لوکیشی است و تمام دوستان در تمام بخش ها حد اکثر تلاش خود را به کار بردند تا فیلم به دور از فیلم های تک لوکیشن و آپارتمانی باشد. ما سه ماه فیلمبرداری بسیار سخت روی آب و زیرآب داشتیم و بیش از ۱۲ بازیگر اصلی و حدود ۵۰۰ بازیگر فرعی داشتیم. در حقیقت ۴ ماه فیلمبرداری، ۴ ماه ساخت لوکیشن و ۴ سال نگارش فیلمنامه طول کشید و زمان زیادی صرف کردیم.

وی با اشاره به اینکه قبلا برای این فیلم کار کرده است، بیان کرد: قبل از ساخت این فیلم هم مستند آن را ساختیم و حدود پنج سال از عمرم را صرف ساخت آن کردم و فکر می کنم شایستگی ورود به جشنواره را از این جهت داشته باشم. یک تیم پنجاه نفره در سرمای صفر درجه و سخت خوزستان در آب فیلمبرداری کردیم. این فیلم لحظات اکشن و جنگ تا آیین های مختلف جنوبی دارد و از عشق و غم و شادی با هم صحبت می کند.

کارگردان فیلم «پایان خدمت» درباره احساس خود از قرارگیری کنار با تجربه ها گفت: قطعا باعث افتخارم است که در کنار بزرگانم باشم و در مقطعی از زمان و همین حالا شوق دیدن فیلم های آن ها را داشته و دارم. به اندازه ای زجر کشیدم که انگار بر تمام احساساتی شبیه ذوق زدگی قالب است.

زرگر نژاد در خصوص اینکه چه جمله ای برای ترغیب مخاطب به دیدن فیلم دارید، توضیح داد: «ماهورا» درباره زندگی و نقش مردمی است که کمتر دیده شدند. حضور مردم و اینکه در آن روزها چه کارهایی برای کشور انجام دادند، در این فیلم نمایش داده می شود. در حقیقت تراژدی دردناکی است که تا به حال در این رابطه صحبت نشده و هیچکس از آن اطلاعی ندارد.

وی با بیان اینکه به دلیل ساخت مستند این کار، دوست داشتم آن را بسازم، افزود: در بخش های مختلف مانند طراحی صحنه و لباس و تدوین کارهای مختلفی انجام شده است. همچنین بازیگران کارهای متفاوتی انجام داده اند و کمتر این شکل از بازی را از این بازیگرانی که با آن ها آشنا هستیم، دیدیم؛ یعنی شما یک ساعد سهیلی، میترا حجار و مهدی صبایی جدید می بینید. دوست دارم زحمات تمام کسانی که در این فیلم حضور داشتند در جشنواره دیده شوند و برای همه آن ها آرزوی موفقیت دارم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------